Eksperthjælp: Hvornår kan vi forvente forældrene har tillid til os bedsteforældre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2017

tarkoflen

Jeg har personligt haft virkelig svært ved at få vores datter passet, og det har både været af mine egne og min kærestes forældre. De er fantastiske alle 4 og jeg ved at vores datter er i de bedste hænder,  men jeg har lidt voldsomt af hjemve som barn og det har jeg koblet sammen med at jeg er blevet passet en del også som ret lille, det er muligvis irrationelt, men det har gjort at jeg virkelig har trukket at få passet ude. Der ud over ammede jeg vores datter til hun var 13/14 måneder hvilket også sætter en naturlig begrænsning. 

Hun var godt et år første gang hun blev passet med overnatning og det var kun fordi vi skulle til bryllup. Og hun var knap 2,5 da hun havde to overnatninger og det er kun sket den ene gang, hun er 4 år nu. Hun er blevet passet de få gange hvor vi har skullet noget og et par enkelte gange, hvor vi har taget en kæresteaften. Men l hendes 4 årige liv tror jeg det kan tælles på to hænder hvor mange gange hun max er blevet passet med overnatning.  

Jeg har klart haft det bedst med, at hun selv har været i stand til udtrykke ønske om at ville overnatte, og det er først nu hun gør det. Det er muligvis mit behov, det vil jeg ikke udelukke, men det er sådan vi har valgt at gøre det. Og det er altså alfa omega at forældrene er trygge og har lyst til at lade deres barn passe og så må bedsteforældrene glæde sig over alt den tid de kan få med barnet sammen med forældrene i stedet for at ville have egne behov opfyldt! Det er ikke dit behov, men forældre og barnets behov der kommer i første række! 

Jeg kan måske forstå utålmodigheden hvis barnet er 5-6 år men ellers vil jeg sige slap af og respekter forældrenes valg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2017

2721

Jullesnulle skriver:

Nu kan det jo faktisk godt være at bedstemor er sød men holdes i en armslængde af en svigerdatter eller datter der har et meget stor behov for kontrol. 

Men det må bedstemor jo så acceptere

Anmeld Citér

7. maj 2017

Tulle28

Mor11 skriver:

Æææh. Her var svigemoren sådan set altid at foretrække til pasning. Så ro på med fordommene. 

Farmor hørte helt simpelt efter og viste respekt for os forældre og vores valg ift VORES børn. Det er så nemt og simpelt. Jeg forstår ikke nogen bedsteforældres trang til at gå imod. Som fx mine egne forældre. De har haft deres egne unger og fodret dem med de is de synes var ok. Nu handler det om nogen andres børn. Det er SÅ NEMT at vinde den tillid hvis man bare sætter sig udover sit eget ego. 

Hvorfor skal forældre lade sig skide på og finde sig i ikke at blive respekteret for deres valg? Bare fordi mormor synes lille Egon skal have iiiiis. Ej come on! Stik ham en banan og se ham smile akkurat ligeså bredt. Find nu lidt respekt frem. 

Præcis samme her. Svigerforældrene er 1. prioritet når der er pasningsbehov. Min mor overskrider mine grænser gang på gang - hendes hjem hendes regler og tror hun synes det er hendes ret som mormor at forkæle børnene og det er som regel med slik og is. Det er ret trættende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.