Aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2017

Mini_h

Jeg er 11 år ældre end min mand, og kan da godt mærke at han ikke er dér i livet, hvor jeg er. Samtidig er han den eneste, der ellers forstår mig så godt og tager det sure med det søde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2017

Anonym

Der er to år og 21 dage mellem min kæreste og jeg (han er ældst).

Anmeld Citér

26. april 2017

Anonym

Der er 13 år imellem min kæreste og mig - 33 og 46. Det har ingen betydning. 

Inden ham datede jeg en som var 10 år yngre end mig og det gik ikke. Vi har helt forskellige steder i livet og havde helt forskellige prioteter så jeg kan faktisk godt forstå du er bekymret. Jeg blev nok vild med det at alt med ham var anderledes og han bekymrede sig ikke om noget. Men det gik bare ikke i længden

Anmeld Citér

26. april 2017

Anonym

Mamalu skriver:

Det gør jeg blandt andet fordi de er vidt forskellige steder i livet. Hendes liv er stabilt med fast job, bolig osv. Hvor han ikke en gang har en uddannelse endnu. Han ønsker ikke børn lige nu og hun vil gerne ha et barn inden 40. Osv osv.. 

Men så handler det jo ikke om aldersforskel, men at man er to forskellige steder i livet. Ja, hun vil have børn og det vil han ikke. Det har hun jo så accepteret. Det er jo hendes valg. Hun ved at han ikke vil have børn. Det er da dejligt at de allerede ved det om hinanden. 

Da jeg mødte min mand (var 26). Ville jeg heller aldrig have børn. Det ville han. Jeg ændrede mening ret hurtigt, da han jo var manden i mit liv. Nu er jeg 31 og har lige født nummer 2. 

Anmeld Citér

26. april 2017

NupaSofia

Troldemommi skriver:

Jeg tænker når jeg hører par med en stor aldersforskel, hvor det oftest er kvinden er er langt yngre end sin mand at hun må forberede sig lidt på at hun nok for lov til at være enke i mange år, ellers så betyder alderen ingenting når det handler om kærlighed..

Jeg er 3,5 år ældre end min mand 

Det er selvfølgelig rigtigt, at går naturen sin gang, ja så lever den yngste i forholdet en del længere end den anden, men det gælder jo også for manden, at han sikkert bliver enkemand i lang tid, hvis konen er 16 år ældre. 

Anmeld Citér

26. april 2017

Anonym

Her kom alt lidt som et chok med alder

Der har efter vi fandet ud af aldersforskel været en kort periode hvor vi har tænkt og snakket det hele igennem.

Men vi valgt heldigvis at blive sammen tros der er 27 år mellem os folk der kender os ser ikke den store aldersforskel når vi er sammen..

Jeg ved han nok ikke bliver så længe i livet som mig så vi nyder tiden vi har sammen.. vi har været sammen i 5 år og gift i snart 2 vi venter en lille baby sammen til slut Oktober

Han har 3 stor børn fra tidligere forhold som jeg har det rigtig godt med og jeg har to midre børn fra tidligere forhold de er 7 og 8 år de bor fast hos os

Kender et par stykker med så stor aldersforskel

Anmeld Citér

26. april 2017

BigHope13

Mamalu skriver:

Hej med jer 

Jeg har en veninde som har fundet sammen med en fyr som er 16 år yngre. (Hun er 38).. Må inderømme at jeg bekymre mig for hende da jeg ik har set hende være så forelsket. Ønsker bare ikke hun skal blive såret 

Mit spørgsmål er, hvor mange års forskel er der mellem jer og jeres partner?? Hvem er ældest? 

Og kender i andre par med mange års forskel??

Her er der 10 år mellem mig og kæresten. . Vi har Været sammen i knap 11 år,  han er ældst og kunne ikke umiddelbart forestille mig at Være sammen med en der var så meget yngre end mig selv.  Men netop fordi jeg søgte noget modenhed i en fyr som jeg bare ikke fandt i mine jævnaldrende da jeg var 18 år. Så da jeg mødte Martin som var en bekendt af en venindes familie faldt vi over noget tid pladask for hinanden og fandt først senere ud af at han altså var noget ældre.. men elsker ham for den han er , og et tal er bare et tal. I dag er vi forældre til Thor på 3,5 år og venter lillebror om 6 uger.. 

Kender flere par hvor der er op til 10 års forskel, og mine egne forældre var der 15 års forskel på de så godt nok skilt nu men ikke pga alderen 

Anmeld Citér

26. april 2017

Anonym

Der er kun tre år mellem min mand og jeg, så det er ikke noget vi mærker til.

Men jeg forstår ikke, at du går så højt op i det med uddannelse osv. Jeg begyndte først at studere som 23-årig, og min mand og jeg var slet ikke det samme sted i livet, da vi mødte hinanden. Jeg var lige akkurat halvvejs i studiet, og han var færdiguddannet og i job. Men det fungerede fint. 

Og til det med, at man bliver enke(mand) i mange år, så synes jeg, det er komplet fjollet at bruge for meget krudt på det. Du ved alligevel ikke, hvad livet bringer.

Der er 13 år mellem mine bedsteforældre. Hun er i dag næsten 78, men han snart er 91. Og det er sådan set hende, der skranter mest lige nu, så der er ligeså stor sandsynlighed for, at min bedstefar bliver enkemand. Til gengæld var der næsten ingen aldersforskel mellem min mands fætter og hans kone, men hun blev desværre allerede enke som 33-årig.

Det er fint, at du bekymrer dig for din veninde, men hvis hun er så forelsket, som det lader til, har hun brug for din støtte, ikke din modvilje. 

Anmeld Citér

26. april 2017

Thea14

Jeg er 4,5 år ældre end min mand. Han er 27 og jeg er 31. Han var 17 og jeg var 21 da vi mødtes og fandt sammen.

Vi har da begge måtte gå på kompromis et par gange i forholdet på grund af alder. Fx fik jeg ikke børn inden jeg blev 25 som jeg ellers havde drømt om, til gengæld fik han første barn allerede som 23 årig, selvom han altid havde regnet med at han skulle være i slutningen af 20'erne før han blev far.

Til gengæld er det ham der har en uddannelse og fuldtidsjob, og mig der har droppet at gennemføre en uddannelse, lever med et deltidsjob mens jeg forsøger at føre nogle drømme ud i livet. - i dag mærker vi sjældent noget til aldersforskellen.

Hvis din veninde og hendes fyr er enige om at der skal kompromiser til og at de ikke er samme sted i livet, så er der lige så stor sandsynlighed for st det forhold vil fungere, som hvis det var et forhold til en jævnaldrende.

Anmeld Citér

26. april 2017

Sprit25

6 år mellem min mand og jeg Han er ældst

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.