Gravid og skænderi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg forstår dig så godt! Man kan være slået så meget ud af en graviditet selvom man ellers er et nok så flittigt menneske. I mine graviditeter har jeg nærmest intet kunnet og bare været helt til sofaen det meste af tiden. Min kæreste var ny- vi havde 5 børn tilsammen. Han skældte faktisk tit udover at jeg var "doven"..(da hans ex ikke var træt under graviditeten).. 

Her bagefter er jeg den der står for alt i hjemmet. Som i virkelig alt. Og jeg står op kl 6 hver dag og jeg passer samtlige børn. Jeg holder haven fri for ukrudt og huset tip top. Baby klarer jeg også. (Far har ikke én gang skiftet ble, givet mad etc.) Energien er bare kommet helt retur. Min kæreste siger indimellem at jeg har jo ændret mig helt vildt- jeg klarer alverdens ting. Der må jeg så altid forklare ham at de 9 mdr er bare mega hårde for nogen kvinder og andre konmer fint igennem. Jeg er ikke spor doven.. jeg tror ikke på graviditeten nødvendigvis er retningsgivende for hvordan/hvor hårdt det er bagefter. Jeg er så meget bedre til at være mor end at være gravid. Jeg håber han forstår dig snarest. Det er så hårdt når man er gravid og ikke bliver forstået..

Hvorfor finder du dig i det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

Muhmi

Anonym skriver:

Puha, er 12 uger henne og ligger nu her i sengen efter et kæmpe skænderi.

det lykkedes endelig efter flere år at stå med en positiv test og lykken var/er stor.

oveni det havde vi lige overtaget ny lejlighed som skulle renoveres.

jeg har ærligt ikke deltaget ret meget for jeg er bare så træt og mega ramt af kvalme. Min dårlige samvittighed nager mig.

min kæreste har seriøst knoklet i lejligheden hver dag efter job, og jeg er gået hjem i seng.

nu er vi så flyttet ind og det mangler stadig en del samt al udpakningen. Vi har flere gange diskuteret fordi jeg skulle komme i gang, men jeg er seriøst fuldstændig færdig! Kan sove døgnet rundt! Nå så havde jeg lovet at søndag/mandag når vi kom fra familiebesøg, ville jeg give den gas. Skæbnen ville så at min kvalme var så voldsom i går at heg kun kunne ligge i sengen.

i dag kulminerede alt i et kæmpe skænderi med min manglende hjælp, og han fik sagt at han ik gad mere, og jeg måtte tage mig af det barn alene. Han nægter at tale med mig.

han hader rod, og ved jo godt det stresser ham der ikke er styr på hjemmet, men jeg har aldrig prøvet at have det så skidt og være så afkræftet som de sidste 2 mdr... Hvad gør jeg?

Det var da en totalt tarvelig udmelding..!!

Først og fremmest, så skal han lade være med at sige sådan noget! Det er simpelthen bare ikke noget man spøger med, eller bare lige siger i arrigskab. For det andet, så ved han ikke hvordan det er at være ramt af kvalme på den måde, det er intet mindre end invaliderende nogle gange. Nej, graviditet er ikke en sygdom, absolut ikke, men når man er træt og har kvalme som du har, så er energi niveauet bare ikke så højt til at skulle lave lejlighed og pakke ud og alt mulig andet.
De gæster I får, kan de tåle at der står papkasser, eller smelter de ved synet af en smule rod efter en flytning? Højt sandsynligt ikke og det må din kæreste indse... ROD hører sig med når man får børn, gylp, savl, mudder, bussemænd, det kommer der meget af når der kommer et barn og han skal, i mine øjne, lige tage sig sammen og slappe af når det kommer til lidt flyttekasser.

Anmeld Citér

24. april 2017

Anonym

AnoMom skriver:

Hvorfor finder du dig i det?

Finder mig i hvad?:-) 

Anmeld Citér

24. april 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Finder mig i hvad?:-) 

At din mand ikke hjælper til med noget af det huslige. ?

Anmeld Citér

24. april 2017

Anonym

AnoMom skriver:

At din mand ikke hjælper til med noget af det huslige. ?

Jeg synes på ingen måde det var iorden at han ofte var sur og tvær i graviditeten pga manglende forståelse for at jeg bare var graviditetsbetinget dårlig.. Kunne så bare heller ikke gøre andet end at oplyse ham om at ikke alle klarer graviditeten lige godt. Det hjalp ikke ret meget og heldigvis gik det jo over da baby var født..

Men det er okay at han ikke hjælper til NU. Fordi han arbejder hårdt hver dag, også i weekenderne. Hvis han bare holdt fri ville jeg altså også stille krav om hjælp.. men ved at han arbejder meget og jeg har faktisk ikke oplevet at han hat holdt en hel weekend fri. Det kommer nok en dag. Mit drømmejob var at få børn, tage mig af de små på fuldtid og passe hjemmet.

Heldigvis kan jeg pga min kærestes indtægt få mulighed for at gå hjemme og stadig have et rådighedsbeløb, som er bedre end hvis jeg selv arbejdede. Så jeg anser det som mit (højtelskede) job at stå for den del af vores liv. Hvis jeg arbejde ude kunne vores hverdag slet ikke hænge sammen med hente/bringe/indkøb/aktiviteter for vores fælles og bonusbørn.. som har ferier forskudt og forskellige børnehave/skoler

Anmeld Citér

24. april 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg synes på ingen måde det var iorden at han ofte var sur og tvær i graviditeten pga manglende forståelse for at jeg bare var graviditetsbetinget dårlig.. Kunne så bare heller ikke gøre andet end at oplyse ham om at ikke alle klarer graviditeten lige godt. Det hjalp ikke ret meget og heldigvis gik det jo over da baby var født..

Men det er okay at han ikke hjælper til NU. Fordi han arbejder hårdt hver dag, også i weekenderne. Hvis han bare holdt fri ville jeg altså også stille krav om hjælp.. men ved at han arbejder meget og jeg har faktisk ikke oplevet at han hat holdt en hel weekend fri. Det kommer nok en dag. Mit drømmejob var at få børn, tage mig af de små på fuldtid og passe hjemmet.

Heldigvis kan jeg pga min kærestes indtægt få mulighed for at gå hjemme og stadig have et rådighedsbeløb, som er bedre end hvis jeg selv arbejdede. Så jeg anser det som mit (højtelskede) job at stå for den del af vores liv. Hvis jeg arbejde ude kunne vores hverdag slet ikke hænge sammen med hente/bringe/indkøb/aktiviteter for vores fælles og bonusbørn.. som har ferier forskudt og forskellige børnehave/skoler

Okay. Jamen når du jo elsker tilværelsen som den er. Så skal jeg heller ikke løfte øjenbryn. Så det da bare dejligt for jer.

jeg undrede mig bare 

Anmeld Citér

24. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Opfordring: Læs nu tråden inden I svarer - TS har forlængst givet en opdatering. 

Anmeld Citér

24. april 2017

Miti's mama

Til nogen af de damer herinde der siger TS bare skal lette bagen... Der er altså stor forskel på graviditeter. Jeg havde to vidt forskellige selv, hvor jeg med den første var fuldt ud aktiv, og den anden dårligt kunne bevæge mig. Den ene lå jeg med kvalme og hovedet ned i puden for at kunne være til og den anden slet intet. Så hold op med at sige at "jeg gjorde ditten og datten, bare let bagen og lad være med at være doven" - der er forskel på graviditeter...

Til TS. Jeg er glad for at I har snakket om det, og at I prøver at finde en balance. Håber kvalmen forsvinder snart 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.