I bliver begge nød til at indse jeres liv som I kender det er slut..
Du vil i fremtiden skulle kunne passe barn og lav mad med kvalme, opkast mm
og han bliver nød til at indse at baby også betyder rod.
Der vil være dage hvor du intet oprydning når når først baby er der og når baby bliver større vil baby rode selv. legetøj alle vegne mm.
Jeg ved præcis hvordan du har det. De første 3 måneder af min sidste graviditet var jeg total afkræftet. Kunne sove hele tiden og kvalmen var endeløs og med daglige opkastninger. Problemet var bare at det var mit barn nr. 2 så jeg kunne ikke bare lægge mig da min datter jo stadig skulle passes.
Havde du lovet at tage dig sammen så kan jeg godt forstå han bliver vred. Sikke en pres du lægger på ham ved at han knokler og du så ikke overholder jeres aftaler.
At han ikke vil tale med dig er ikke okay og jeg ville skarpt holde på at hvis han bare skrider for noget rod så er det ikke sikkert jeg ville kunne leve med ham. For sikke et pres du vil have på dig når du har en syg baby, du selv er syg og du skal bare også gøre rent ellers skrider han? Det pres har hverken du eller baby brug for.
Selvfølgelig skal du gøre rent når du kan men du skal også kunne fokusere på baby når det kræves uden det pres.
Jeg ville skrive til ham at du håber han vil få snakket ud om det her. Og at du undskylder for du ikke har hjulpet ham. Og så må han jo vælge. Men jeg ville i den grad holde på at det stunt med at skride fra dig når tingene bliver hårde er en BIG TIME NO GO. I er forældre nu og barnet skal vokse op i trygge rammer hvor det kan stole på at far ikke bare forsvinder fordi mor ikke rydder op.
Så må I jo få snakket ud og få afstemning forvent til fremtiden.
Vælger han stadig ikke at svare ja ærlig talt så er du nok bedre tjent uden selvom det lyder hårdt. Alle skal have lov at dumme sig og kan han ikke tilgive det så er det nok bedre du begynder at finde et sted at skabe et liv til dig og baby og så tilbyde ham at være en del af barnets liv
Anmeld
Citér