Gravid og skænderi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.418 visninger
27 svar
64 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2017

Anonym trådstarter

Puha, er 12 uger henne og ligger nu her i sengen efter et kæmpe skænderi.

det lykkedes endelig efter flere år at stå med en positiv test og lykken var/er stor.

oveni det havde vi lige overtaget ny lejlighed som skulle renoveres.

jeg har ærligt ikke deltaget ret meget for jeg er bare så træt og mega ramt af kvalme. Min dårlige samvittighed nager mig.

min kæreste har seriøst knoklet i lejligheden hver dag efter job, og jeg er gået hjem i seng.

nu er vi så flyttet ind og det mangler stadig en del samt al udpakningen. Vi har flere gange diskuteret fordi jeg skulle komme i gang, men jeg er seriøst fuldstændig færdig! Kan sove døgnet rundt! Nå så havde jeg lovet at søndag/mandag når vi kom fra familiebesøg, ville jeg give den gas. Skæbnen ville så at min kvalme var så voldsom i går at heg kun kunne ligge i sengen.

i dag kulminerede alt i et kæmpe skænderi med min manglende hjælp, og han fik sagt at han ik gad mere, og jeg måtte tage mig af det barn alene. Han nægter at tale med mig.

han hader rod, og ved jo godt det stresser ham der ikke er styr på hjemmet, men jeg har aldrig prøvet at have det så skidt og være så afkræftet som de sidste 2 mdr... Hvad gør jeg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2017

Mamalou

Anonym skriver:

det lykkedes endelig efter flere år at stå med en positiv test og lykken var/er stor.

jeg har ærligt ikke deltaget ret meget for jeg er bare så træt og mega ramt af kvalme. Min dårlige samvittighed nager mig.

min kæreste har seriøst knoklet i lejligheden hver dag efter job, og jeg er gået hjem i seng.

nu er vi så flyttet ind og det mangler stadig en del samt al udpakningen. Vi har flere gange diskuteret fordi jeg skulle komme i gang, men jeg er seriøst fuldstændig færdig! Kan sove døgnet rundt! Nå så havde jeg lovet at søndag/mandag når vi kom fra familiebesøg, ville jeg give den gas. Skæbnen ville så at min kvalme var så voldsom i går at heg kun kunne ligge i sengen.

i dag kulminerede alt i et kæmpe skænderi med min manglende hjælp, og han fik sagt at han ik gad mere, og jeg måtte tage mig af det barn alene. Han nægter at tale med mig.

han hader rod, og ved jo godt det stresser ham der ikke er styr på hjemmet, men jeg har aldrig prøvet at have det så skidt og være så afkræftet som de sidste 2 mdr... Hvad gør jeg?

Kan du ikke bede om hjælp fra din familie så din kæreste ikke skal stå alene med det? 

Anmeld Citér

17. april 2017

Mamalou

Det lyder til at din kæreste er presset, men han er også nød til at have forståelse for hvad en graviditet gør ved dig. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Sprit25

Kan faktisk godt lidt følge ham det er hårdt at stå med alt selv, kan du ikke bare tage en kasse om dagen? Evt: sove lige efter arbejde også stå op og arbejde lidt sent? 

Og nu får jeg nok hug men jeg har et barn, et job, en mand med aften arbejde og jeg døjer med bækkensmerter (2 gangs), jeg kan ikke bare ligge mig. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du ringer til et familiemedlem eller en ven  og får dem til at hjælpe med at udpakke alle kasserne. Jeg forstår du har det skidt, men lyder som om han har brug for hjælp; Jeg bliver selv meget stresset af rod! 

Alternativt så hyrer du et firma til at gøre rent, så i har mere overskud til det resterende. 

Anmeld Citér

17. april 2017

mamatobe

Har du overvejet at prøve akupunktur mod din kvalme? Det hjalp på mig allerede efter første gang

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar....

jeg kæmper mig igennem udpakning lige nu, men spørgsmålet er om det er for sent.

han nægter at tale med mig. Og lige nu overvælder alle katastrofetankerne mig. Skal vi sælge lejligheden igen? Skal jeg være alenemor? Eller måske slet ikke mor, for det kan jo være det skader barnet at jeg er så ked af det lige nu 

Anmeld Citér

17. april 2017

AnoMom

Anonym skriver:

jeg kæmper mig igennem udpakning lige nu, men spørgsmålet er om det er for sent.

han nægter at tale med mig. Og lige nu overvælder alle katastrofetankerne mig. Skal vi sælge lejligheden igen? Skal jeg være alenemor? Eller måske slet ikke mor, for det kan jo være det skader barnet at jeg er så ked af det lige nu 

Det skader ikke barnet at du er ked af det. Overhovedet ikke. Så det skal du ikke frygte.

Men forstår godt din kæreste. Det er ikke sjovt at stå med tingene alene. Det er selvfølgelig ikke fair af ham at han nægter at tale med dig. Det er bare barnligt. Men du må også hanke op i dig selv selvom du er træt og dårlig. Sov lidt, ta' en kasse og så bræk dig hvis du har kvalme. 

Jeg er alenemor og har stået med 40 i feber og helt afkræftet og alligevel stået og lavet mad til min søn og underholdt ham samtidig. 

Men ta lidt af gangen i stedet for ingenting. Det vil han garanteret sætte pris på. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Det er total barnligt og dumt at han ikke snakker til dig! Lige nu ville jeg nok prioriterer at få snakket igennem også rydde op bagefter?

Anmeld Citér

17. april 2017

Bananaalice

Jeg håber du kan se at ingen prøver at sparke til dig Alle ved det er hårdt at være gravid, man aner aldrig hvordan man reagere, og det kan sikkert være helt overvældende hvor hårdt det er. Men det stopper jo ikke bare fordi du fødder. Det fortsætter et par år endnu med at være hårdt, trættende, opslidende.. Og du kan ligeså godt se graviditeten som en træningslejr til at kunne klare hvad som helst. Tag en kæmpe tørn nu, så har du masser af dejlige måneder i et nyt skønt hjem, jo hurtigere det er overstået jo hurtigere kan det blive godt.

Jeg synes du skal troppe op hvor end din kæreste er lige nu, tag en kage med eller noget han kan lide, vær lidt romantisk, og så giv en kæmpe undskyldning. Sig undskyld for at du ikke har hjulpet, at du ikke vidste hvor presset han nok har følt sig, og at du jo godt ved det stresser ham med så meget rod, og du jo godt ved han bare vil have det godt. Sig du ikke vil opdrage barnet uden ham, for der er jo for fanden en grund til du har valgt at han skal være far til dit barn, og du synes det vil være synd for barnet ikke at have så fantastisk en far som ham.

Problemet med dårlig samvittighed er, at man indimellem har så meget af det, så man ikke kan tage sig sammen, for man er jo allerede i minus-point, hvis du forstår. Man føler man skal kæmpe sig op til noget. Men nu starter I begge forfra. Han skal sige fra bedre, han skal kunne sige "nu har jeg taget det her, der er en let kasse derover du kan tage". Lav nogle lister, planer, og to-do-skemaer, så I begge kan se fremskridtene. 

Når alt så er overstået, og I er kommet på plads, skal I sætte jer ned og snakke om hvordan det kan undgåes igen, for det bliver et laaaaaangt liv sammen hvis han bare skal skride over sådan noget, og opgive et lille barn pga. det. Helt ærligt, det er lidt langt ude, men han er nok enormt presset.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.