Jeg håber du kan se at ingen prøver at sparke til dig
Alle ved det er hårdt at være gravid, man aner aldrig hvordan man reagere, og det kan sikkert være helt overvældende hvor hårdt det er. Men det stopper jo ikke bare fordi du fødder. Det fortsætter et par år endnu med at være hårdt, trættende, opslidende.. Og du kan ligeså godt se graviditeten som en træningslejr til at kunne klare hvad som helst. Tag en kæmpe tørn nu, så har du masser af dejlige måneder i et nyt skønt hjem, jo hurtigere det er overstået jo hurtigere kan det blive godt.
Jeg synes du skal troppe op hvor end din kæreste er lige nu, tag en kage med eller noget han kan lide, vær lidt romantisk, og så giv en kæmpe undskyldning. Sig undskyld for at du ikke har hjulpet, at du ikke vidste hvor presset han nok har følt sig, og at du jo godt ved det stresser ham med så meget rod, og du jo godt ved han bare vil have det godt. Sig du ikke vil opdrage barnet uden ham, for der er jo for fanden en grund til du har valgt at han skal være far til dit barn, og du synes det vil være synd for barnet ikke at have så fantastisk en far som ham.
Problemet med dårlig samvittighed er, at man indimellem har så meget af det, så man ikke kan tage sig sammen, for man er jo allerede i minus-point, hvis du forstår. Man føler man skal kæmpe sig op til noget. Men nu starter I begge forfra. Han skal sige fra bedre, han skal kunne sige "nu har jeg taget det her, der er en let kasse derover du kan tage". Lav nogle lister, planer, og to-do-skemaer, så I begge kan se fremskridtene.
Når alt så er overstået, og I er kommet på plads, skal I sætte jer ned og snakke om hvordan det kan undgåes igen, for det bliver et laaaaaangt liv sammen hvis han bare skal skride over sådan noget, og opgive et lille barn pga. det. Helt ærligt, det er lidt langt ude, men han er nok enormt presset.
Anmeld
Citér