En af vores børn, har snart fødselsdag, og da vi spurgte hvem som skulle med, blev mormor nævnt.
Vi snakker ikke med min mor længere af mange årsager. Børnene har aldrig vakt den store interesse eller prioritet, og set dem sjældent og kort tod af gangen. Det mest interessante virkede til at kunne prale lidt på Facebook, men egentlig interesse var der ikke meget meget af.
Der har så været en masse som gør at vi ikke har haft kontakt siden jul, mig var der ingen interesse for at se, men pludselig var børnene interessante og min mand blev udspurgt, og fik SMS osv. Til sidst valgte han at sige fra, da der ingen ønske var fra hendes side, selvom hun sagde hun ikke havde valgt børnene fra. Der ligger meget bag, men er ikke en bog jeg skal skrive så holder det ret kort.
Nå men nu har barnet så kort sagt, mormor skulle inviteres (børnehavebarn) kun nævnt sammen med de andre bedster, og mormor har inkl denne nævnelsen kun været nævnt 2 gange siden, de virker ikke til at opfatte hun ikke er en del af noget længere, ikke savne hende, eller andet i den forbindelse, de spørger aldrig efter hende, men spørger dog meget efter farmor og farfar, morfar og bedstemor.
Jeg er dog i tvivl om vi skal fortsætte og ikke nævne moget og lade tanken om mormor glide ud i sandet, og at hun bare forsvinder længere ud i periferien, eller om man bør snakke med børnene omkring situationen med mormor. Som det ser ud nu, er der ingen håb for at få kontakt med mormor igen, hvilket jeg egentlig heller ikke ønsker, da det bragte så meget negativt i vores og især mit liv. Høje krav til væremåde og intet var godt nok osv. Ting jeg ikke ønsker skal ske for mine børn osv. I en kort periode prøvede vi at børnene så mormor og imødekom mormor, men dette var ikke godt nok og til sidst gav vi op.
At invitere mormor til fødselsdag er ikke en mulighed.