Mødetider skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.374 visninger
40 svar
4 synes godt om
3. april 2017

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg skriver lige som anonym, da det ikke er offentligt endnu. 

Vi skal efter en del år i udlandet flytte tilbage til Danmark, og jeg er derfor ved at danne mig et overblik over børnefamilie livet i Danmark. 

Mine børn er 5 og 7 år, så jeg går ud fra, min søn skal i børnehave og min datter i skole. 

Men meget er sket med skolesystemet, siden jeg selv gik i folkeskole, og jeg kan se, der nu er heldagsskole, men betyder det, de skal være der fra 8-15? Jeg var inde og kigge på den skole, min datter evt skal gå på, og der stod der ringede fra 7.50 -15.15. Er børnene virklig i skole så mange timer? 

Er der andre råd, I kan give til mig, når jeg nu aldrig har haft børn i Danmark og egentligt ikke kender systemet og en hverdag med børn der? 

Jeg flyttede fra Danmark for 13 år siden, så det bliver en stor omvæltning at flytte tilbage. 

På forhånd tak for svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2017

PernilleogLouis

Min dreng går i 2.klasse - på hans skole er mødetiderne for indskolingen ens. Man, Tirs, tors og fre 8-14 og onsdag 8-12.10

Anmeld Citér

3. april 2017

Dorthe1986

Altså på min søns skole starter dagen klokken 8 og varer indtil klokken 14. Sådan er det i 0. Klasse i hvert fald. Efter kl 14 er der sfo.

Anmeld Citér

3. april 2017

Kofoed.

Min datter starter først i skole til sommer, så kan ikke svare så meget omkring skole miljøet. Jeg var til intro møde, hvor de fortalte om deres skole dag i 0. klasse og den var meget overkommelig. de har tit pauser og så har de fag såsom højtlæsning, idræt, bokstavs kendskab (kalder de dansk), tal og kend klokken osv. Men de sagde at skolen slutter kl 14 for 0. klasse.

Men det jeg ville spørge om, hvornår den lille har fødselsdag? for de fleste starter efterhånden i skole det år de fylder 6 år.

Anmeld Citér

3. april 2017

4kløver

Kan kun svare ud fra min datters skole. Men ja de er længe i skole. Allerede fra 0klasse er det skole fra 8-14 og de skal møde ind kl 7.50 så de er klar kl kl 8. Og med din søn på 5 så ryger han nok også i skole. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Min dreng går i 2.klasse - på hans skole er mødetiderne for indskolingen ens. Man, Tirs, tors og fre 8-14 og onsdag 8-12.10

OK tak for svar. 

Er det så undervisning hele dagen eller har de lektiehjælp i de timer? Synes jeg læste en tråd om det for et stykke tid siden. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Kan kun svare ud fra min datters skole. Men ja de er længe i skole. Allerede fra 0klasse er det skole fra 8-14 og de skal møde ind kl 7.50 så de er klar kl kl 8. Og med din søn på 5 så ryger han nok også i skole. 

Tak for svar

Han er kun lige blevet 5, så kan han ikke vente et år, eller hvordan er det?

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Altså på min søns skole starter dagen klokken 8 og varer indtil klokken 14. Sådan er det i 0. Klasse i hvert fald. Efter kl 14 er der sfo.

Skal de i SFO eller er det frivilligt?

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Min datter starter først i skole til sommer, så kan ikke svare så meget omkring skole miljøet. Jeg var til intro møde, hvor de fortalte om deres skole dag i 0. klasse og den var meget overkommelig. de har tit pauser og så har de fag såsom højtlæsning, idræt, bokstavs kendskab (kalder de dansk), tal og kend klokken osv. Men de sagde at skolen slutter kl 14 for 0. klasse.

Men det jeg ville spørge om, hvornår den lille har fødselsdag? for de fleste starter efterhånden i skole det år de fylder 6 år.

Han blev 5 her i februar, så jeg regnede med, han først skulle starte om et år. 

Derudover taler de ikke så meget dansk, så et år i børnehave for ham ville gøre meget for hans sprog. 

Min datter kan læse og er god til matematik mm, men naturligvis ikke på dansk. Sikke nogle lange dage, de har! 

Anmeld Citér

3. april 2017

4kløver

Anonym skriver:

Tak for svar

Han er kun lige blevet 5, så kan han ikke vente et år, eller hvordan er det?

Vis han blev 5 i år så bliver det nok først til næste år. Min blev 5 i november og startede i forår sfo 1 marts som er en børnehave/ skole. Her lære de også hianden at kende ( vis der er flere børnehaver der hvor I skal bo) og så ser de også på hvem der passer bedst sammen når de skal lave klasser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.