Er jeg en underlig mor. Eller som andre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2017

RGN

Profilbillede for RGN
helle85 skriver:

Pga at jeg selv er vokset op i et hjem med forældre der er alkoholiker og der er sket en del ting feks faldt min far over mig som barn, så jeg bryder mig ikke om folk der er fulde.

Og vil ikke have der er nogen der falder over mine børn osv.

Ved godt det er lidt skørt men sådan er det bare.

Jeg synes ikke, at det er skørt. Det giver god mening med tanke på de oplevelser du har i din bagage. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2017

"Anarkisten"

asphodel skriver:

Jeg ville også have sagt nej tak til damen, for kan virkelig ikke se hvorfor hun skal komme og blande sig i hvordan du opdrager din dreng. Hvis han skal vente med at få en bolle, indtil du siger til, så skal hun da virkelig ikke komme og underminere dig ved at give barnet penge. Hun skal da bare blande sig fuldstændig uden om. Der er heller ingen fremmede, gamle damer, der får lov til at give mit barn penge, og det har ikke noget med børnelokkere at gøre.

Lige mine ord 

Anmeld Citér

1. april 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
hannetheis skriver:

Lidt for historie.

Er på by tur med svigerforældrene og vores 3 børn.

Den ene af mine drenge er lidt sur han ikke må få en bolle nu. Men skal vente til vi kommer hen i butikken hvor vi skal handle til sidst.

En dame vil give han en 5 kr. I høflighed for at gøre ham glad.

Min søn siger nej og vender sig ind mod mig.

Hvortil jeg siger pænt nej tak da jeg har lært Mine børn ikke at tage imod noget fra fremmede.

Damens kommentar til det er. Du er en underlig mor. Jeg vil bare høre din søn glad.

Hvortil jeg svarer det er en sød tanke. Men hvis de ikke lærer at sige nej til alle kan den næste som vil være sød måske være en børnelokkere.

Damen kommenterer lige enden vi får vidre. Du er en underlig mor.

Syntes ikke jeg er underlig men opdrager Mine børn til at lære de ikke må tage imod fra fremmede.

Jeg er enig med dig...

du er ikke underlig...

for børn ser ikke forskellen på situationerne...

de følger lysten til at tage imod det der gives hvis ikke de lærer at sige nej fra starten af...

Anmeld Citér

1. april 2017

Anpau

hannetheis skriver:

Lidt for historie.

Er på by tur med svigerforældrene og vores 3 børn.

Den ene af mine drenge er lidt sur han ikke må få en bolle nu. Men skal vente til vi kommer hen i butikken hvor vi skal handle til sidst.

En dame vil give han en 5 kr. I høflighed for at gøre ham glad.

Min søn siger nej og vender sig ind mod mig.

Hvortil jeg siger pænt nej tak da jeg har lært Mine børn ikke at tage imod noget fra fremmede.

Damens kommentar til det er. Du er en underlig mor. Jeg vil bare høre din søn glad.

Hvortil jeg svarer det er en sød tanke. Men hvis de ikke lærer at sige nej til alle kan den næste som vil være sød måske være en børnelokkere.

Damen kommenterer lige enden vi får vidre. Du er en underlig mor.

Syntes ikke jeg er underlig men opdrager Mine børn til at lære de ikke må tage imod fra fremmede.

Underlig situation, dog mest af den ældre dame. Hun skal da på ingen måde blande sig - Men havde det været mig, der havde oplevet det, havde jeg nok bare taget i mod femmeren med et smil og et "tak, se her har du en femmer, den kan du putte i sparegrisen når vi kommer hjem, for mor har sagt nej til at du må få en bolle nu" - går ud fra at damen gav ham femmeren, fordi han jo så "selv" kunne købe en bolle??

Anmeld Citér

2. april 2017

Abracadabra

Jeg ville have ladet min barn tage imod femmeren for at undgå at såre den ældre dame. Jeg ville have fået mit barn til at sige høfligt tak, og efterfølgende ville jeg have talt med mit barn om at tage imod gaver fra fremmede.

Anmeld Citér

2. april 2017

lineog4

Vi er jo alle sammen forskellige. Og i den sitationen må der have stået en lidt forvirret knægt, både over en vildt fremmed dame blander sig i jeres disput om en bolle og over mor blankt afviser en 5er. 

Ja vi skal lære vores børn om børnelokkere (der findes en i vores område lige nu), men jeg lærer ikke mine børn de skal siden ej tak til ting fra fremmede, men at de aldrig må gå med dem for at få det og at når de er sammen med en voksen (mig), så passer den voksne jo på dem og vi skal ikke gå og være bange for verden og menneskerne i den - der er så rigeligt de små kan gå og bekymre sig over, og når de er sammen med mig skal jeg nok bære bekymringerne. 

Jeg tror personligt det er vigtigt vi kæmper lidt mod frygten, vi skal lære vores børn de "almindelige" forholdsregler, men vi behøver ikke at problematisere alt og gøre det til en potentiel fare. 

Når det så er skrevet ville jeg bliver arrig (inden i) hvis en let fremmed blandede sig i min disput om at plage og ikke få alt hvad man ønsker sig

Anmeld Citér

4. april 2017

AnnaB.

Du er da ikke underlig! Jeg er selv helt ok med, at mine unger får noget af fremmede. Men i det her tilfælde havde din søn selv sagt nej tak, og så betyder det nej tak. Det kunne mine drenge også sagtens finde på, om ikke andet så bare fordi det kan være lidt overvældende, når der pludselig står en fremmed og vil give en noget. 

Jeg er selvfølgelig enig i, at generel mistillid og mistro til andre mennesker er en skidt indgangsvinkel. Men udfra dit indlæg tænker jeg heller ikke, at det er den type, du er. Din grænse går bare et andet sted, fordi du mener, det er bedst for dine unger. Og det er helt ok

Anmeld Citér

4. april 2017

kristinaloll20

Synes bestemt ikke du er underlig. Synes da det er mere underligt at en dame vil give et fremmed barn 5 kr 

Anmeld Citér

4. april 2017

MorDk

Jeg synes ikke du er underlig. Men jeg tænker at du jo var der og kan vurdere situationen. Damen ville være venlig. Men det er jo dit barn og dit valg. Men underlig synes jeg ikke du er.

Jeg havde valgt anderledes. At din søn vender sig væk er måske pga. din "opdragelse" ikke at tage mod noget fra fremmede.?! Måske han bare er genert?! Det er jo et rigtig fint udgangspunkt du har, MEN jeg synes det handler om situationsfornemmelse. Det ved jeg kan være svært for børn.

MEN her må vores børn godt tage i mod noget fra fremmede HVIS vi er med. De må godt tale med fremmede men ikke gå med fremmede. Hvis ungerne ikke må tale med fremmede, hvordan skal de så begå sig? Skabe nye venskaber? OSV. Skal jo ikke pakke vores børn helt ind. Men igen du er ikke underlig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.