Er jeg en underlig mor. Eller som andre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
NupaSofia skriver:

Det er jo også mest det med, når de er på egen hånd, jeg tænker på, for selvfølgelig sker der ingenting, når de er sammen med forældre. 

Og havde jeg haft en form for kontakt til hende først gjorde det da heller ikke noget. Men hun kom bare rundt om hjørnet og tog nærmest fat i hans hånd for at give dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2017

hannetheis

Jullesnulle skriver:

Jeg ved ikke om jeg vil kalde dig underlig.

Dog vil jeg sige:

Tillid til andre skaber tillidsfuld relationer og åbenhed og støtte fra andre. Det er ca. 99,00001 pct af voksenrelationer hvor det kan anvendes.

antallet af børnelokkere....??? Nok ret forsvindende lille. Jeg synes din irationelle angst for at nogen tager din søn kommer til at skygge for at opbygge en grundlæggende tillid til andre mennesker, som han skal bygge videre på u sit voksenliv.

Så efter min mening gør du ham ikke en tjeneste - tværtimod. Du lære ham forbeholdenhed frem for at lære ham at vurdere om en person bør vises tillid. 

Hvis han havde smilet og taget imod 5'eren kunne han have snakket hyggeligt med hende og haft en god oplevelse og købt en slikkepind. Istedet var det en dårlig situation for en gammel dame der mente vel og for jer.

jeg ville sadle om og lære ham mere tillid i stedet for forbehold.

jeg tester folks personlighed i mit virke - og tror mig en skeptisk holdning til andres motiver er aldrig et god udgangspunkt for en relation.

Jeg har normalt heller ikke noget imod at mine børn tager imod noget når jeg først lige har haft en form for kontakt med den fremmed. Øjenkontakt eller sagt hej.

Men vender her kom fra et hjørne og røg nærmest fat i hans hånd for at give pengene. 

Og i det tilfælde syntes jeg det var flot at min søn der lige er blevet 6 år kunne sige nej.

Jeg har 3 børn.

Anmeld Citér

1. april 2017

asphodel

Jeg ville også have sagt nej tak til damen, for kan virkelig ikke se hvorfor hun skal komme og blande sig i hvordan du opdrager din dreng. Hvis han skal vente med at få en bolle, indtil du siger til, så skal hun da virkelig ikke komme og underminere dig ved at give barnet penge. Hun skal da bare blande sig fuldstændig uden om. Der er heller ingen fremmede, gamle damer, der får lov til at give mit barn penge, og det har ikke noget med børnelokkere at gøre.

Anmeld Citér

1. april 2017

helle85

hannetheis skriver:

Lidt for historie.

Er på by tur med svigerforældrene og vores 3 børn.

Den ene af mine drenge er lidt sur han ikke må få en bolle nu. Men skal vente til vi kommer hen i butikken hvor vi skal handle til sidst.

En dame vil give han en 5 kr. I høflighed for at gøre ham glad.

Min søn siger nej og vender sig ind mod mig.

Hvortil jeg siger pænt nej tak da jeg har lært Mine børn ikke at tage imod noget fra fremmede.

Damens kommentar til det er. Du er en underlig mor. Jeg vil bare høre din søn glad.

Hvortil jeg svarer det er en sød tanke. Men hvis de ikke lærer at sige nej til alle kan den næste som vil være sød måske være en børnelokkere.

Damen kommenterer lige enden vi får vidre. Du er en underlig mor.

Syntes ikke jeg er underlig men opdrager Mine børn til at lære de ikke må tage imod fra fremmede.

Jeg syntes ikke du er underlig, det er da ok at lære sine børn at sige nej.

Vi har af og til også prøvet at folk er kommet og givet vores børn penge da de var små☺, både i bus og nå vi er ude at handle, dog ikke fordi de har været sure eller ikke måtte få noget.

Jeg vudere situation fra gang til gang hvis det er en alkoholiker osv. Så siger vi pænt nej tak men ellers få de somregl lov til at sige ja tak(de kigger også altid på mig inden de svare)

Min datter er nu så stor at hun godt kan gå ned og handle et par små ting og gå hjem til veninder osv. Og hun snakker aldrig med fremmede, men kan dog godt finde ud af at spørger om der er nogen der vil hjælpe hende, hvis der er nået hun ikke kan nå, nå hun er nede og handle.

Så selvfølge kan dine børn godt lære at have tillid til andre mennesker, så længe man ikke virker mistroisk over for alt og alle og sådan lyder det ikke til at være

Anmeld Citér

1. april 2017

Mille123

hannetheis skriver:

Lidt for historie.

Er på by tur med svigerforældrene og vores 3 børn.

Den ene af mine drenge er lidt sur han ikke må få en bolle nu. Men skal vente til vi kommer hen i butikken hvor vi skal handle til sidst.

En dame vil give han en 5 kr. I høflighed for at gøre ham glad.

Min søn siger nej og vender sig ind mod mig.

Hvortil jeg siger pænt nej tak da jeg har lært Mine børn ikke at tage imod noget fra fremmede.

Damens kommentar til det er. Du er en underlig mor. Jeg vil bare høre din søn glad.

Hvortil jeg svarer det er en sød tanke. Men hvis de ikke lærer at sige nej til alle kan den næste som vil være sød måske være en børnelokkere.

Damen kommenterer lige enden vi får vidre. Du er en underlig mor.

Syntes ikke jeg er underlig men opdrager Mine børn til at lære de ikke må tage imod fra fremmede.

Jeg synes det er fint, for som du selv siger så vil et barn ikke kunne skelne mellem en sød rar dame og en børnelokker. - jeg havde gjort det samme.  

Anmeld Citér

1. april 2017

Aristocats

Jeg synes ikke du er underlig, men min datter måtte nu godt have taget imod den femmer. Derudover var hendes kommentar helt klart upassende, men på en måde kan jeg også godt sætte mig ind i hvordan hun måske har følt - lidt somom at du pålægger hende dårlige motiver når hun bare ville gøre en høflig gestus. Jeg synes også det er en smule uhøfligt ikke at tage imod noget man bliver tilbudt - især i så ufarlige situationer som denne. Og med hensyn til børnelokkere, så er der også forskel på hvis mine børn er alene og når de er sammen med mig. Der er andre regler i forhold til fremmede når de er alene, men i given situation kunne det jo umuligt have været sket noget fordi du var der. Og jeg tror godt børn kan finde ud af hvad må jeg sammen med mor/hvad må jeg når jeg er alene - det kan man godt lære dem forskellen på og hvilke forholdsregler der er forskellige i de to situationer. Du kan godt lære din søn at han for eksempel gerne må tage imod ting når han er sammen med mor og far, men at han skal sige nej tak når han er alene. 

Jeg synes det var unødvendigt at takke nej, da et forsøg på venlighed blev omvendt til noget helt andet og måske også blæst en lille smule ud af proportioner. Jeg ville bruge andre situationer til at lære om børnelokkere end lige denne - det kunne jo have været en god oplevelse for din søn i forhold til en fremmed - og det er også vigtigt. Min store datter snakker jævnligt med fremmede når jeg er i nærheden, men jeg ved absolut også at hun har forbehold når hun er alene nede i gården for eksempel. 

Anmeld Citér

1. april 2017

hannetheis

Aristocats skriver:

Jeg synes ikke du er underlig, men min datter måtte nu godt have taget imod den femmer. Derudover var hendes kommentar helt klart upassende, men på en måde kan jeg også godt sætte mig ind i hvordan hun måske har følt - lidt somom at du pålægger hende dårlige motiver når hun bare ville gøre en høflig gestus. Jeg synes også det er en smule uhøfligt ikke at tage imod noget man bliver tilbudt - især i så ufarlige situationer som denne. Og med hensyn til børnelokkere, så er der også forskel på hvis mine børn er alene og når de er sammen med mig. Der er andre regler i forhold til fremmede når de er alene, men i given situation kunne det jo umuligt have været sket noget fordi du var der. Og jeg tror godt børn kan finde ud af hvad må jeg sammen med mor/hvad må jeg når jeg er alene - det kan man godt lære dem forskellen på og hvilke forholdsregler der er forskellige i de to situationer. Du kan godt lære din søn at han for eksempel gerne må tage imod ting når han er sammen med mor og far, men at han skal sige nej tak når han er alene. 

Jeg synes det var unødvendigt at takke nej, da et forsøg på venlighed blev omvendt til noget helt andet og måske også blæst en lille smule ud af proportioner. Jeg ville bruge andre situationer til at lære om børnelokkere end lige denne - det kunne jo have været en god oplevelse for din søn i forhold til en fremmed - og det er også vigtigt. Min store datter snakker jævnligt med fremmede når jeg er i nærheden, men jeg ved absolut også at hun har forbehold når hun er alene nede i gården for eksempel. 

Nu sagde min søn jo selv nej. Efter at damen nærmest tog ham i hånden for at give ham pengene. Og tror mest at det var i shok over hun gjorde det.

Havde damen ikke kommet hurtigt fra et hjørne. 9g havde jeg selv nået at se på hende før jeg hører min søn sige nej havde situationen også været en anden.

Anmeld Citér

1. april 2017

hannetheis

helle85 skriver:

Vi har af og til også prøvet at folk er kommet og givet vores børn penge da de var små☺, både i bus og nå vi er ude at handle, dog ikke fordi de har været sure eller ikke måtte få noget.

Jeg vudere situation fra gang til gang hvis det er en alkoholiker osv. Så siger vi pænt nej tak men ellers få de somregl lov til at sige ja tak(de kigger også altid på mig inden de svare)

Min datter er nu så stor at hun godt kan gå ned og handle et par små ting og gå hjem til veninder osv. Og hun snakker aldrig med fremmede, men kan dog godt finde ud af at spørger om der er nogen der vil hjælpe hende, hvis der er nået hun ikke kan nå, nå hun er nede og handle.

Så selvfølge kan dine børn godt lære at have tillid til andre mennesker, så længe man ikke virker mistroisk over for alt og alle og sådan lyder det ikke til at være

Havde situationen været anderledes havde han sikkert også fået lov. Men at damen bare  kom fra et hjørne og nærmest tager fat i hans hånd for at give dem.

Er jeg nu stolt af min søn sagde nej. 

e

Anmeld Citér

1. april 2017

RGN

Profilbillede for RGN
helle85 skriver:

Nu er jeg bare nysgerrig, men hvorfor siger de nej tak, hvis de bliver tilbudt noget fra alkoholikere? 

Anmeld Citér

1. april 2017

helle85

RGN skriver:

Nu er jeg bare nysgerrig, men hvorfor siger de nej tak, hvis de bliver tilbudt noget fra alkoholikere? 

Pga at jeg selv er vokset op i et hjem med forældre der er alkoholiker og der er sket en del ting feks faldt min far over mig som barn, så jeg bryder mig ikke om folk der er fulde.

Og vil ikke have der er nogen der falder over mine børn osv.

Ved godt det er lidt skørt men sådan er det bare.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.