Er jeg en underlig mor. Eller som andre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.904 visninger
28 svar
99 synes godt om
1. april 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Lidt for historie.

Er på by tur med svigerforældrene og vores 3 børn.

Den ene af mine drenge er lidt sur han ikke må få en bolle nu. Men skal vente til vi kommer hen i butikken hvor vi skal handle til sidst.

En dame vil give han en 5 kr. I høflighed for at gøre ham glad.

Min søn siger nej og vender sig ind mod mig.

Hvortil jeg siger pænt nej tak da jeg har lært Mine børn ikke at tage imod noget fra fremmede.

Damens kommentar til det er. Du er en underlig mor. Jeg vil bare høre din søn glad.

Hvortil jeg svarer det er en sød tanke. Men hvis de ikke lærer at sige nej til alle kan den næste som vil være sød måske være en børnelokkere.

Damen kommenterer lige enden vi får vidre. Du er en underlig mor.

Syntes ikke jeg er underlig men opdrager Mine børn til at lære de ikke må tage imod fra fremmede.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2017

Soonmom

Ej jeg synes måske også du lyder en smule underlig, en anelse paranoid. 

Anmeld Citér

1. april 2017

NupaSofia

hannetheis skriver:

Lidt for historie.

Er på by tur med svigerforældrene og vores 3 børn.

Den ene af mine drenge er lidt sur han ikke må få en bolle nu. Men skal vente til vi kommer hen i butikken hvor vi skal handle til sidst.

En dame vil give han en 5 kr. I høflighed for at gøre ham glad.

Min søn siger nej og vender sig ind mod mig.

Hvortil jeg siger pænt nej tak da jeg har lært Mine børn ikke at tage imod noget fra fremmede.

Damens kommentar til det er. Du er en underlig mor. Jeg vil bare høre din søn glad.

Hvortil jeg svarer det er en sød tanke. Men hvis de ikke lærer at sige nej til alle kan den næste som vil være sød måske være en børnelokkere.

Damen kommenterer lige enden vi får vidre. Du er en underlig mor.

Syntes ikke jeg er underlig men opdrager Mine børn til at lære de ikke må tage imod fra fremmede.

Hvis hun var totalt fremmed synes jeg, at det var fint at sige nej. Af samme grund som du nævner, den næste kunne være børnelokker og når din søn begynder at færdes på egen hånd, vil det være fedt, at han ikke tager imod noget fra nogen, hvem/hvis motiver han ikke kender. 

Anmeld Citér

1. april 2017

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes ikke du er underlig. Men kvindens kommentar var dybt underlig og yderst uhøflig.

Anmeld Citér

1. april 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg synes hendes kommentar er uhøflig, men må indrømme jeg ikke har samme holdning til fremmede i forhold til mine børn. Mine børn må gerne tale med fremmede og de må også gerne tage imod en slikkepind fra den ældre dame i supermarkedet. 

Anmeld Citér

1. april 2017

hannetheis

NupaSofia skriver:

Hvis hun var totalt fremmed synes jeg, at det var fint at sige nej. Af samme grund som du nævner, den næste kunne være børnelokker og når din søn begynder at færdes på egen hånd, vil det være fedt, at han ikke tager imod noget fra nogen, hvem/hvis motiver han ikke kender. 

Hun var helt fremmed. og har netop lært Mine børn der for selv at være tryg når de skal færdes på egen hånd.

Anmeld Citér

1. april 2017

Jullesnulle

Jeg synes hendes kommentar er uhøflig, men må indrømme jeg ikke har samme holdning til fremmede i forhold til mine børn. Mine børn må gerne tale med fremmede og de må også gerne tage imod en slikkepind fra den ældre dame i supermarkedet. 

Jeg ved ikke om jeg vil kalde dig underlig.

Dog vil jeg sige:

Tillid til andre skaber tillidsfuld relationer og åbenhed og støtte fra andre. Det er ca. 99,00001 pct af voksenrelationer hvor det kan anvendes.

antallet af børnelokkere....??? Nok ret forsvindende lille. Jeg synes din irationelle angst for at nogen tager din søn kommer til at skygge for at opbygge en grundlæggende tillid til andre mennesker, som han skal bygge videre på u sit voksenliv.

Så efter min mening gør du ham ikke en tjeneste - tværtimod. Du lære ham forbeholdenhed frem for at lære ham at vurdere om en person bør vises tillid. 

Hvis han havde smilet og taget imod 5'eren kunne han have snakket hyggeligt med hende og haft en god oplevelse og købt en slikkepind. Istedet var det en dårlig situation for en gammel dame der mente vel og for jer.

jeg ville sadle om og lære ham mere tillid i stedet for forbehold.

jeg tester folks personlighed i mit virke - og tror mig en skeptisk holdning til andres motiver er aldrig et god udgangspunkt for en relation.

Anmeld Citér

1. april 2017

hannetheis

Astoria skriver:

Så har du som ofte også haft en form for kontakt med den gamle dame. Øjenkontakt eller andet.

Hende her kom bare lige pludselig rundt om hjørnet og tog ham næsten i hånden for at give pengene

Anmeld Citér

1. april 2017

NupaSofia

hannetheis skriver:

Hun var helt fremmed. og har netop lært Mine børn der for selv at være tryg når de skal færdes på egen hånd.

Det er jo også mest det med, når de er på egen hånd, jeg tænker på, for selvfølgelig sker der ingenting, når de er sammen med forældre. 

Anmeld Citér

1. april 2017

Troldemommi

Jeg syntes det er mere mærkeligt at gå og give fremmede børn penge, og hendes kommentar er da ligefrem uhøflig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.