Jeg synes hendes kommentar er uhøflig, men må indrømme jeg ikke har samme holdning til fremmede i forhold til mine børn. Mine børn må gerne tale med fremmede og de må også gerne tage imod en slikkepind fra den ældre dame i supermarkedet.
Jeg ved ikke om jeg vil kalde dig underlig.
Dog vil jeg sige:
Tillid til andre skaber tillidsfuld relationer og åbenhed og støtte fra andre. Det er ca. 99,00001 pct af voksenrelationer hvor det kan anvendes.
antallet af børnelokkere....??? Nok ret forsvindende lille. Jeg synes din irationelle angst for at nogen tager din søn kommer til at skygge for at opbygge en grundlæggende tillid til andre mennesker, som han skal bygge videre på u sit voksenliv.
Så efter min mening gør du ham ikke en tjeneste - tværtimod. Du lære ham forbeholdenhed frem for at lære ham at vurdere om en person bør vises tillid.
Hvis han havde smilet og taget imod 5'eren kunne han have snakket hyggeligt med hende og haft en god oplevelse og købt en slikkepind. Istedet var det en dårlig situation for en gammel dame der mente vel og for jer.
jeg ville sadle om og lære ham mere tillid i stedet for forbehold.
jeg tester folks personlighed i mit virke - og tror mig en skeptisk holdning til andres motiver er aldrig et god udgangspunkt for en relation.
Anmeld
Citér