Hvordan gør man sine frikadeller mere spændende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.552 visninger
23 svar
27 synes godt om
27. marts 2017

Troldemommi

Jeg syntes mine almindelige frikadeller mangler lidt wauw-faktor, vil gerne gøre dem mere spændende dog børnevenlige, har i er fif så lad mig det endelig høre, jeg bruger pt. en hel almindelig opskrift hvor løget dog er erstattet med løgpulver da mine rollinger ellers ikke spiser dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2017

Hullahop92

Altså, vi plejer at lave græske frikkedeller med løg, persille og hvidløg. Og med fetaost i de voksnes.  De er et hit herhjemme. Men hvis dine børn ikke engang kan lide løg, så er det nok ret begrænset hvad du kan 'pifte' frikkedellerne op med...  Har du prøvet at putte revet løg i i stedet for løg i tern? 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Kaffekop

Bare det at der ikke er rigtig løg i blend løgene, det gjorde min mor, og både mig og min lillebror sad og var glade for hun ikke puttede løg i.

Ellers kommer jeg selv nogle gange revet hvidkål i, virkelig lækkert. Og havregryn i stedet for mel. 

Så laver vi tit en "græsk" version. Med ristede pinjekerner, lidt feta, rosmarin og hvidløg. Rigtig lækkert til tomatsalat, tzatziki og ovnbagte kartofler med mandler  

Kyllingefrikadeller - hakket kylling, hvidløg, karry, revne gulerødder og/eller squash, løg og havregryn. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Flomama

Der er ikke ost i græske frikadeller, fordansket og forkert version. 

Du kan putte kartofler, hvidkål, hvidløg, persille, rosmarin, havregryn, gulerod, oliven eller rugmel i

Anmeld Citér

27. marts 2017

Beti89

Jeg kan heller ik selv lide løgstykker men bruger tit løg i maden alligevel, da det giver en bedre smag til maden og jeg blender dem bare  men ellers som de andre siger.. Brug de krydderier i kan lide.. Jeg kan personlig godt lide at der også kommer noget grønt i også og ellers ja persille, hvidløg, chili og feta fx.. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

C85

Vi putter tit hytteost i, det er også lækkert.  De bliver lidt mere cremet og hytteost giver ikke voldsom meget smag, så det er også børnevenligt - hvis altså de kan abstrahere fra, at de kan  se at der er noget nyt i. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Her putte ofte følgende i:

Havregryn 

Chili

Hvidløg

Løg 

Persille

��

Anmeld Citér

27. marts 2017

Troldemommi

Vildt så mange gode ideer i lige kom med, mange tak  persille, krydderurter og feta er noget jeg skal prøve, grunden til at jeg ikke kan putte løg i er at Johanne næsten dagligt hjælper med madlavningen 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Du kan også bruge skrællen fra en halv eller hel lime

Anmeld Citér

27. marts 2017

Aristocats

Jeg synes almindelige svinefrikadeller er noget af det mest kedelige spise i verden og laver dem aldrig som i ALDRIG. Dog laver jeg nogle gange kyllingefrikadeller med quinoa, en smule chilipulver, cayennepeber og paprika, hakket peberfrugt og feta eller mozzarella samt frisk persille 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.