Dele information

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Og præcis derfor er det svært at besvare dit spørgsmål, for "informationer" er et meget vidt begreb. 

Ja det er jeg klar over :-) men for ikke at blotlægge vores situation på nettet et jeg nød til at være sparsommelig med info. Men det er arbejdsrelateret info.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Er fuldstændig enig i hvad du skriver . Det er forskel på hvilken informationer det bliver talt om . Det er tale om arbejds relateret oplysninger. 

Men arbejdsrelateret er også et vidt begreb. Jeg kan godt komme hjem fra job og være fuldstændigt i svime over, at Emma gennemførte afgangsprøven i mundtlig engelsk med en totalt gennemført, blæret britisk accent - og dele den forrygende oplevelse med familien. Jeg ville derimod aldrig fortælle, hvad Emma så fik i karakter. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Men arbejdsrelateret er også et vidt begreb. Jeg kan godt komme hjem fra job og være fuldstændigt i svime over, at Emma gennemførte afgangsprøven i mundtlig engelsk med en totalt gennemført, blæret britisk accent - og dele den forrygende oplevelse med familien. Jeg ville derimod aldrig fortælle, hvad Emma så fik i karakter. 

Men må du det ? Altså dele informationer ? Som er arbejdsrelateret ? Hvor er grænsen 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Men må du det ? Altså dele informationer ? Som er arbejdsrelateret ? Hvor er grænsen 

Det er da meget naturligt at tale om sit arbejde med sin mand fx...?

ser ikke noget problem. Og hvordan fandt du ud af det

Anmeld Citér

24. marts 2017

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Ved nærmere eftertanke ville jeg nu nok anonymisere Emma. Tale om "en elev" og ikke sætte navn på. Helt teoretisk skal Emma ikke møde min søn i byen og høre fra ham, at hans mor var ellevild over prøven, da det er fotroligt. Vi er ude i noget meget teoretisk, da jeg ikke arbejder i samme by, som jeg bor i, og min søn ikke kommer til at møde hende på gaden. 

Arbejdsrelateret dækker jo også mit kendskab til elevernes private og familiemæssige forhold, eftersom det er en del af mit job at forholde mig til dét også. Så at Kurt har fået en lillesøster eller vundet guld er sådan set også arbejdsrelateret for mig, kan man sige. 

Hvis det i din situation er info, du ikke bryder dig om, læreren har delt, kan du med god grund påtale det. Er det ligegyldigt og mere en principsag, ville jeg overveje, om det er værd at problematisere. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Ja det kan du da have ret i :-) men hvis man er i et job hvor du er underlagt tavshedspligt kan du vel ikke dele alt ?

Anmeld Citér

24. marts 2017

Mor og meget mere

Jullesnulle skriver:

Jeg ser et problem, hvis jeg deler noget med min mand, som elevens forældre ikke ønsker, han skal vide, og han efterfølgende videregiver det til andre. Og det må jo være sket her, eftersom TS ved, det er blevet delt med familiemedlemmet. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Jullesnulle

Jeg fortæller da om sjove oplevelser fra arbejde. Dog uden at nævne navne. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Ja det kan du da have ret i :-) men hvis man er i et job hvor du er underlagt tavshedspligt kan du vel ikke dele alt ?

Bestemt ikke alt. Langt fra alt. Det er indlysende. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Mor og meget mere

Jullesnulle skriver:

Jeg fortæller da om sjove oplevelser fra arbejde. Dog uden at nævne navne. 

Men her må jo være nævnt navne, eftersom TS er blevet klar over, at informationen er blevet delt. Hun ville jo ikke vide det, hvis læreren havde sagt det hjemme uden at fortælle, hvem det omhandlede. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.