Dele information

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.331 visninger
25 svar
21 synes godt om
24. marts 2017

Anonym trådstarter

Ville det være okay med dig, hvis dit barns lærer deler informationer omkring dit barn til et familiemedlem ? ( lærerens familie ) 

Kan ikke uddybe en masse ,men håber nogle kan svare alligevel .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2017

C85

Nej, det ville jeg umiddelbart ikke synes var i orden. Læreren har vel også tavshedspligt? 

Anmeld Citér

24. marts 2017

1977

Profilbillede for 1977

Hvis familiemedlemmet også er ansat på skolen og det er fagligt, så ja. Ellers er det brud på tavshedspligt og fyringsgrundlag

Anmeld Citér

24. marts 2017

A-1995

Tja umiddelbart ville det ikke gøre mig noget. Jeg ville jo ikke vide præcist hvem barnet er alligevel. 

Jeg synes vi er blevet alt for forskrækket over tavshedspligt og hvem må vide hvad osv. 

Feks i vores dagpleje fortæller dagplejemor da sådan en del om de andre børn hvorfor de ikke er der idag osv. Hun havde også fortalt de andre forældre at min søn skulle i narkose og have testet sin hørelse i onsdags da han ikke var der . 

Der går ikke noget af mig over at de ved det, det er jo ingen hemmelighed...

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

1977 skriver:

Hvis familiemedlemmet også er ansat på skolen og det er fagligt, så ja. Ellers er det brud på tavshedspligt og fyringsgrundlag

Familie medlemmet er ikke ansat på skolen. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

C85 skriver:

Nej, det ville jeg umiddelbart ikke synes var i orden. Læreren har vel også tavshedspligt? 

Ja det har de vel ?? Ved ikke hvad den er omfattet af. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ville det være okay med dig, hvis dit barns lærer deler informationer omkring dit barn til et familiemedlem ? ( lærerens familie ) 

Kan ikke uddybe en masse ,men håber nogle kan svare alligevel .

Det kommer da fuldstændigt an på informationens art. "Benny fra min klasse har søreme vundet guldmedalje til et karatestævne/fået en kamæleon som kæledyr" ville jeg ikke opfatte som info, der gjorde nogen skade. "Bennys forældre skal skilles/Benny har fået en ADHD-fiagnose" ville jeg opfatte som et slemt brud på tavshedspligten. 

Min familie har mødt mange af mine elever i tidens løb, og er der en positiv, "ufarlig", dejlig historie at fortælle om én af dem, deler jeg den gerne over aftensmaden. Selvfølgelig fortæller jeg ikke alvorlige og fortrolige oplysninger til dem. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

A-1995 skriver:

Tja umiddelbart ville det ikke gøre mig noget. Jeg ville jo ikke vide præcist hvem barnet er alligevel. 

Jeg synes vi er blevet alt for forskrækket over tavshedspligt og hvem må vide hvad osv. 

Feks i vores dagpleje fortæller dagplejemor da sådan en del om de andre børn hvorfor de ikke er der idag osv. Hun havde også fortalt de andre forældre at min søn skulle i narkose og have testet sin hørelse i onsdags da han ikke var der . 

Der går ikke noget af mig over at de ved det, det er jo ingen hemmelighed...

Tænker det er forskel hvilken informationer man deler . Om lille Peter holder fri pga en tur til frisør eller oplysninger som ikke er relevante for andre . Tavshedspligten er vel lavet af en årsag ? 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tænker det er forskel hvilken informationer man deler . Om lille Peter holder fri pga en tur til frisør eller oplysninger som ikke er relevante for andre . Tavshedspligten er vel lavet af en årsag ? 

Og præcis derfor er det svært at besvare dit spørgsmål, for "informationer" er et meget vidt begreb. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det kommer da fuldstændigt an på informationens art. "Benny fra min klasse har søreme vundet guldmedalje til et karatestævne/fået en kamæleon som kæledyr" ville jeg ikke opfatte som info, der gjorde nogen skade. "Bennys forældre skal skilles/Benny har fået en ADHD-fiagnose" ville jeg opfatte som et slemt brud på tavshedspligten. 

Min familie har mødt mange af mine elever i tidens løb, og er der en positiv, "ufarlig", dejlig historie at fortælle om én af dem, deler jeg den gerne over aftensmaden. Selvfølgelig fortæller jeg ikke alvorlige og fortrolige oplysninger til dem. 

Er fuldstændig enig i hvad du skriver . Det er forskel på hvilken informationer det bliver talt om . Det er tale om arbejds relateret oplysninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.