Sprit25 skriver:
Hvorfor ikke bare fortælle ham det?
Jeg har nu læst mange tråde, hvor flere og flere ønsker at fortælle deres mand på en "sjov" måde at de er gravide.
Jeg forstår det ikke
Vi var nok lidt kedelige og vi testede næsten sammen. Jeg sagde inden vi gik i seng at jeg ville teste om morgen også vågnede jeg tidligt og testede. Ikke mere ikke mindre.
Jer der har fortalt på sjove måde: Hvorfor?
Tja, hvorfor ikke? Nogle er mere fantasifulde eller romantisk anlagte end andre, og hvis de kan få lidt ekstra kulør på oplevelsen ved at servere nyheden på en sjov måde, er det vel superfint for dem.
1. gang fandt jeg ud af, jeg var gravid, på min mands 25-årsfødselsdag. Det var første gang i mit liv, jeg tog en graviditetstest, og jeg tror måske, de var mindre pålidelige dengang, så jeg troede ikke helt på det, før jeg havde været omkring lægen samme dag. Jeg købte "Et barn bliver til" i ekstra fødselsdagsgave til min mand, og hans ansigtsudtryk - fra manglende forståelse til en brik, der faldt på plads og endelig til total jubel - glemmer jeg aldrig. Det var altså en noget mere festlig reaktion end hvis jeg blot havde sagt det til ham.
Anden gang kan jeg vitterlig ikke huske, så jeg har nok bare sagt det (eller jubelråbt) det til ham. Og tredje gang var det ikke noget, vi på nogen måde håbede eller forventede, snarere en dum mistanke, jeg håbede at få afkræftet med en test, så da var det i første omgang gråd og panik, jeg serverede nyheden med.
Jeg har så absolut en tydeligere erindring om første gang end de to næste, ikke mindst grundet måden, han fik besked på, så det har da afgjort haft betydning, at det blev annonceret på en lidt opfindsom facon.