Jeg pjækker :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zafir skriver:

Åh det ville skuda være dejligt, hvis du lige kunne nå at få det sidste med.

Jeg har hørt om flere der står med veer til eksamen hehe ... også føder barnet og holder barsel EFTER fødslen hihi

Ved du hvad du skal skrive om?

Jeg tror det bliver en analyse af de forskellige krænkertyper indenfor det pædofile (/ seksuelle overgreb mod børn) spektrum, og deres recidiv-risiko (risiko for tilbagefald til ligeartet kriminalitet) og behandlingsegnethed i det hele taget.

Det er interessant at se på hvad der gør en pædofil egnet til behandling og jeg tænker lidt at dele dem op i 4 grupper:

Visse typer er motiverede for behandling og har et ønske om at forandre sig og besidder ressourcerne til at opnå disse ting.

Andre er motiverede for behandling fordi de ønsker at undgå fængsel eller fordi det ser strategisk pænt ud at de er i behandling, men de har egentlig ikke noget reelt ønske om forandring, fordi de dybest set ikke erkender at de gør noget forkert.

Andre er motiverede og ønsker at forandre sig, men har simpelthen ikke ressourcerne pga misbrug, dårlig begavelse, psykiske eller fysiske sygdomme...

Andre igen ønsker at forandre sig men ønsker ikke behandling og er overbeviste om at de selv kan klare sig og sagtens kan styre deres impulser. "Jeg har lært min lektie"-typerne.

Hvem er mest egnede til behandling og hvilken behandling er bedst egnet til hvem? Det er det mit speciale skulle handle om,  - tror jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

Moderator

Rosa skriver:

Jeg tror det bliver en analyse af de forskellige krænkertyper indenfor det pædofile (/ seksuelle overgreb mod børn) spektrum, og deres recidiv-risiko (risiko for tilbagefald til ligeartet kriminalitet) og behandlingsegnethed i det hele taget.

Det er interessant at se på hvad der gør en pædofil egnet til behandling og jeg tænker lidt at dele dem op i 4 grupper:

Visse typer er motiverede for behandling og har et ønske om at forandre sig og besidder ressourcerne til at opnå disse ting.

Andre er motiverede for behandling fordi de ønsker at undgå fængsel eller fordi det ser strategisk pænt ud at de er i behandling, men de har egentlig ikke noget reelt ønske om forandring, fordi de dybest set ikke erkender at de gør noget forkert.

Andre er motiverede og ønsker at forandre sig, men har simpelthen ikke ressourcerne pga misbrug, dårlig begavelse, psykiske eller fysiske sygdomme...

Andre igen ønsker at forandre sig men ønsker ikke behandling og er overbeviste om at de selv kan klare sig og sagtens kan styre deres impulser. "Jeg har lært min lektie"-typerne.

Hvem er mest egnede til behandling og hvilken behandling er bedst egnet til hvem? Det er det mit speciale skulle handle om,  - tror jeg

Det lyder spændende og omfattende!! Men det lyder ogås til at du har en rimelig indgangsvinkel på det allerede, så det burde da være muligt at blive færdig inden baby 

Anmeld

7. oktober 2009

Plysbjørnen

Rosa skriver:

fra arbejde... Skulle være der kl 8.30 men skrev til min praktikvejleder at jeg havde lidt vrøvl med maven og derfor først kommer senere - nu ligger jeg på sofaen og hygger, og tænker ikke at tage afsted før kl 12.30 - har nelig en testning / interview kl 13 som jeg vil ud til!

Fååårk det er længe siden jeg har taget en off-dag... Eller bare en halv... Har superdårlig samvittighed blandet med rigtig pjækkefryd

Hvornår tog I sidst en pjækkedag?

KH
Rosa - stadig i nattøj...

Aldrig, og kunne heller aldrig drømme om det.

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

Trold skriver:

Aldrig, og kunne heller aldrig drømme om det.

Hvor moralsk   Det er godtnok også længe siden jeg har taget en, men i dag snupper jeg altså en halv

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

Zafir skriver:

Det lyder spændende og omfattende!! Men det lyder ogås til at du har en rimelig indgangsvinkel på det allerede, så det burde da være muligt at blive færdig inden baby 

Jo - nu skal jeg bare have det til at fylde 75 sider og kunne bakke det op med kilder   Piece of cake

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

Zafir skriver:

Jo - nu skal jeg bare have det til at fylde 75 sider og kunne bakke det op med kilder   Piece of cake

Anmeld

7. oktober 2009

lonemus

Nope, jeg har ikke noget pjækker-gen .

Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har pjækket....skal nok tilbage til handelsskole-tiden for 12 år siden!!
Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til det....jeg elsker jo mit arbejde og nyder at stå op til hver evig eneste dag - min elevtid elskede jeg osse

Også er jeg nok osse typen der slet ikke samvittighed til at stikke en løgn...kedeligt ja, men sådan er jeg .

Lone - som ikke prøver at pusse sin glorie, men nok bare er alt for pligtopfyldende, men det er jo svært at lade være, når man godt kan lide det man laver

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

Rosa skriver:

Altså det med at få tingene til at fylde... Hmmm hehe Det plejer ikke at være noget problem for mig Når jeg først skriver så skriver jeg. Også med nogen gode grafiske modeller og sådan  Så er 75 sider FOR LIDT tit... Men jeg er også færdig med det der med at skrive opgaver!

Og du kan sikkert også godt snakke dig ud af en eksamen, så det blir da ikke noget problem overhovedet 

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

Zafir skriver:

Altså det med at få tingene til at fylde... Hmmm hehe Det plejer ikke at være noget problem for mig Når jeg først skriver så skriver jeg. Også med nogen gode grafiske modeller og sådan  Så er 75 sider FOR LIDT tit... Men jeg er også færdig med det der med at skrive opgaver!

Og du kan sikkert også godt snakke dig ud af en eksamen, så det blir da ikke noget problem overhovedet 

Man skal forsvare specialet når man får karakter, men man har vidst kun en halv time... Tænker også at jeg nok ikke har så meget mere at sige, når jeg først har skrevet de sider...  Men takker for tilliden...

Nå -skulle jeg prøve at gå i bad måske??

Anmeld

7. oktober 2009

Lone Jakobsen

sidder lidt og smiler.
følte det nemlig som om jeg tog en pjækkedag igår.
på mine børns skole har de noget der hedder forældre dage. det er 6 gange om året hvor forældre kan komme og overvære undervisningen. man skal ikke deltage i noget, man skal bare sidde på en klapstol og lytte.
jeg var med sidste gang, men havde glemt at det var igen igår. så jeg spurgte min søn om det var okay at jeg ikke kom da jeg sku ha Rasmus vaccineret. jeg havde jordens dårligste samvittighed fordi selv om det var rigtigt, så havde jeg først en tid ved lægen kl 11,30 så jeg ku sagtens ha brugt en time på at sidde og overvære undervisning hos ham og hans søster.
jeg gaad bare ikke...og den fact at jeg heller vil sidde hjemme og læse en bog end deltage i forældre dag.... ja det nagede mig lidt... men så er det jo godt at der kommer endnu en dag om 2 mdr.
men altså... min pjækkedag...og så lige igår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.