Zafir skriver:
Åh det ville skuda være dejligt, hvis du lige kunne nå at få det sidste med. 
Jeg har hørt om flere der står med veer til eksamen hehe ... også føder barnet og holder barsel EFTER fødslen hihi 
Ved du hvad du skal skrive om?
Jeg tror det bliver en analyse af de forskellige krænkertyper indenfor det pædofile (/ seksuelle overgreb mod børn) spektrum, og deres recidiv-risiko (risiko for tilbagefald til ligeartet kriminalitet) og behandlingsegnethed i det hele taget.
Det er interessant at se på hvad der gør en pædofil egnet til behandling og jeg tænker lidt at dele dem op i 4 grupper:
Visse typer er motiverede for behandling og har et ønske om at forandre sig og besidder ressourcerne til at opnå disse ting.
Andre er motiverede for behandling fordi de ønsker at undgå fængsel eller fordi det ser strategisk pænt ud at de er i behandling, men de har egentlig ikke noget reelt ønske om forandring, fordi de dybest set ikke erkender at de gør noget forkert.
Andre er motiverede og ønsker at forandre sig, men har simpelthen ikke ressourcerne pga misbrug, dårlig begavelse, psykiske eller fysiske sygdomme...
Andre igen ønsker at forandre sig men ønsker ikke behandling og er overbeviste om at de selv kan klare sig og sagtens kan styre deres impulser. "Jeg har lært min lektie"-typerne.
Hvem er mest egnede til behandling og hvilken behandling er bedst egnet til hvem? Det er det mit speciale skulle handle om, - tror jeg
Anmeld