Rygning og fertilitetsbehandling (iui-H)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Undskyld, men du kan absolut ikke sammenligne rygning med overvægt. Overvægt er for langt de fleste en psykisk ting, som påvirker ens spisemåde og gør en overvægtig, hvor rygning slet ikke er det samme.

Det var ikke en sammenligning i den forstand. En overvægtig der får beskeden "du skal bare tabe dig. Du skal kun gøre en ting" og en ryger der får beskeden "du skal bare stoppe. Du skal kun gøre en ting" det er tilgengæld to sammenligninger man kan stille op mod hinanden. For ingen af delene er noget man BARE lige gør. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2017

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Undskyld, men du kan absolut ikke sammenligne rygning med overvægt. Overvægt er for langt de fleste en psykisk ting, som påvirker ens spisemåde og gør en overvægtig, hvor rygning slet ikke er det samme.

Rygning kan nu også være psykisk betinget.

Det er vel derfor rygere, ryger mere, når de er stressede eller nervøse, samtidig med at sårbare grupper oftere er rygere end andre.

Selvfølgelig skal hun stoppe med at ryge, men det er bedre at komme med gode råd til rygestop, end bare at skælde ud. 

Anmeld Citér

13. marts 2017

nielsen80

Ja det skader fertiliteten at ryge og dermed dine chancer i behandling. Jeg ville faktisk tage den omvendt, hvis jeg var dig. Få styr på rygevanerne inden I går i behandling - ikke imens. Ma kan få masser af hjælp til rygestop(spørg på apoteket). 

Årsagen til mit råd er simpelt - jeg stoppede med at ryge, da jeg var cirka 23. Det var virkelig svært, og jeg kunne slet ikke forestille mig at gøre dette, mens man er mentalt og fysisk presset(som man kan blive i et behandlingsforløb). Derudover tænk nu hvis rygning/livsstil lige nøjagtig er den faktor, der kan gøre at det måske kan lykkes naturligt. Så er det da værd at prøve!

Jeg har fået begge mine børn gennem behandling, og jeg ved med mig selv, at jeg ikke kunne have gjort noget i forhold til livsstil m.m. for at få det til at lykkes naturligt. Den viden har været guld værd både igennem behandlingen, men ikke mindst når man gang på gang stod med negative test.

Så rådt for usødet: ned på apoteket og spørg om rygestop hjælp og smid de cigaretter allerede i dag! Det er det bedste, du kan gøre for dig selv og dit fremtidige barn.

Held og lykke med det!

Anmeld Citér

13. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

1. Jeg vil lige sige at denne debat ikke er oprette for at få hug- men mere som et reelt spørgsmål omkring dét at ryge samtidig med være i behandling for barnløshed... ved godt det er dumt, usundt m.m men jeg kan vel ikke være den eneste kvinde herinde som har stået uden situation- at være ryger og samtidig modtage behandling,mit spørgsmål går på om hvorvidt det har haft en negativ retning at i har røget imens i har været i iui-H / iui-D? 

Skal til at starte op her snart og er igang med at skære ned på de forbandet smøger,men ROM blev kkkr bygget på en dag, derfor taget jeg det stille og roligt. 

Hvad er jeres erfaring med rygning og fertilitets behandling? 

Jeg må jo desværre indrømme at jeg ikke helt stoppede med at ryge under behandling, og jeg blev gravid i første hug, satte det dog kraftigt ned.  Dog skal det jo ikke lyde som om at jeg syntes det er okay.. For har banket mig selv oven i hovedet mange mange gange.. Men jøsses hvor er det svært at stoppe helt, og især syntes jeg når man er under det pres. 

Anmeld Citér

14. marts 2017

Imaong

Tænker lidt når man har så svært ved at få børn at man skal i behandling hvorfor så risikere st bruge sine gratis forsøg på ingenting det er bevidst at det dobbelt så svært at blive gravid end dem der ikk ryger plus der også er større risiko for at miste barnet når man ryger. Desuden har du set på de scannings film hvor foster vs foster hvor moderen ryger er de er frygtelige men vil gøre alt for sine børn når man har dem start for fanden mens man er gravid og inden. Desuden hvis man ryger mens man er gravid nedsætter man drenge børns sæd kvalitet og pigers æg. Har selv været reagens behandling grundet min mands nedsatte sæd og hans mor røg med ham. Fatter slet ikk du kan ha den holdning når du er en af dem der må kæmpe for at få børn. Og nu ved jeg ikk hvorfor i ikk kan få børn men måske ville i kunne helt selv hvis du ikk røg 

Anmeld Citér

14. marts 2017

Jullesnulle

Herudover er det blevet vidt i et nyligt forsøg at fostre med rygende mødre danner færre synsceller- dvs dårligere syn. 

Der er meget motivation at hente mht at stoppe.

Anmeld Citér

14. marts 2017

migmigher

Anonym skriver:

1. Jeg vil lige sige at denne debat ikke er oprette for at få hug- men mere som et reelt spørgsmål omkring dét at ryge samtidig med være i behandling for barnløshed... ved godt det er dumt, usundt m.m men jeg kan vel ikke være den eneste kvinde herinde som har stået uden situation- at være ryger og samtidig modtage behandling,mit spørgsmål går på om hvorvidt det har haft en negativ retning at i har røget imens i har været i iui-H / iui-D? 

Skal til at starte op her snart og er igang med at skære ned på de forbandet smøger,men ROM blev kkkr bygget på en dag, derfor taget jeg det stille og roligt. 

Hvad er jeres erfaring med rygning og fertilitets behandling? 

Jeg blev gravid i 2 iui og var ryger.

Stoppede da jeg stod med en positiv test - det nemmeste jeg nogenside har gjort.

Anmeld Citér

14. marts 2017

ErDetSnartNU

Tænk på, hvor svært du har ved at stoppe. Hvis du ikke selv giver slip på din nikotinafhængighed og bliver ved med at ryge, så tvinger du dit barn til at tage en kold tyrker når h*n bliver født, da barnet jo ikke længere vil få nikotinen gennem dit blod. Synes du virkelig, at dit barn skal have de abstinenser som du ikke selv kan holde ud at have? 

Anmeld Citér

14. marts 2017

Carina:-)

Jeg kan anbefale bogen "Endelig ikke ryger " af Allen Carr 

Jeg havde røget i mange år  og vel og mærke tæt på¨40 stk i døgnet da jeg læste den 

Kender ikke nogen hvor det ikke er lykkedes via den bog at få stoppet med at ryge. 

Anmeld Citér

14. marts 2017

AnoMom

Carina:-) skriver:

Jeg kan anbefale bogen "Endelig ikke ryger " af Allen Carr 

Jeg havde røget i mange år  og vel og mærke tæt på¨40 stk i døgnet da jeg læste den 

Kender ikke nogen hvor det ikke er lykkedes via den bog at få stoppet med at ryge. 

Den hjalp også mig. Jeg er desværre så bare begyndt igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.