Rygning og fertilitetsbehandling (iui-H)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.564 visninger
22 svar
47 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2017

Anonym trådstarter

1. Jeg vil lige sige at denne debat ikke er oprette for at få hug- men mere som et reelt spørgsmål omkring dét at ryge samtidig med være i behandling for barnløshed... ved godt det er dumt, usundt m.m men jeg kan vel ikke være den eneste kvinde herinde som har stået uden situation- at være ryger og samtidig modtage behandling,mit spørgsmål går på om hvorvidt det har haft en negativ retning at i har røget imens i har været i iui-H / iui-D? 

Skal til at starte op her snart og er igang med at skære ned på de forbandet smøger,men ROM blev kkkr bygget på en dag, derfor taget jeg det stille og roligt. 

Hvad er jeres erfaring med rygning og fertilitets behandling? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2017

Anonym

Du vil ikke have hug- det ved jeg. Jeg kan ikke lade være, for rygning og graviditet hører SLET ikke sammen. Men det er da at tage pis på systemet. Jeg betaler for din behandling (hvis det er gennem det offentlige) De sætter alt i værk for at hjælpe dig, og du skal gøre én ting! Eeen ting!!  

Anmeld Citér

12. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

1. Jeg vil lige sige at denne debat ikke er oprette for at få hug- men mere som et reelt spørgsmål omkring dét at ryge samtidig med være i behandling for barnløshed... ved godt det er dumt, usundt m.m men jeg kan vel ikke være den eneste kvinde herinde som har stået uden situation- at være ryger og samtidig modtage behandling,mit spørgsmål går på om hvorvidt det har haft en negativ retning at i har røget imens i har været i iui-H / iui-D? 

Skal til at starte op her snart og er igang med at skære ned på de forbandet smøger,men ROM blev kkkr bygget på en dag, derfor taget jeg det stille og roligt. 

Jeg har ikke været i fertalitetsbehandling men vil bare give et par hjælpemidler til evt rygestop. Allen carr har skrevet en bog der hedder endelig ikke ryger. Den er rigtig god. Jeg troede ikke selv på den men gav den et forsøg og jeg stoppede med at ryge. (Startede så desværre igen da jeg fik en kæreste der røg og jeg var svag). Men effektiv det er den.

Har en gammel arbejdskollega der betalte for 2 timers hypnose. Hun var ligeledes skeptisk. Men har ikke røget i 10 år nu.

Håber det lykkes for dig 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Du vil ikke have hug- det ved jeg. Jeg kan ikke lade være, for rygning og graviditet hører SLET ikke sammen. Men det er da at tage pis på systemet. Jeg betaler for din behandling (hvis det er gennem det offentlige) De sætter alt i værk for at hjælpe dig, og du skal gøre én ting! Eeen ting!!  

Har du nogensinde været ryger eller overvægtig?

Anmeld Citér

12. marts 2017

Jullesnulle

Jeg ved ikke om det kan motivere dig, men rygning gør det op til 50 pct sværere at blive gravid. Det har førende fertilitetslægerne fortalt mig på Riget og Copenhagen fertility center.

så det er ikke bare spild af samfundets penge, men også gratis forsøg for dig. Du får jo ikke flere forsøg ved at ryge. 

Jeg ville stoppe med det samme. Kold tyrker

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nej og nej. Er det forbudt at forlange at folk gør en indsats ift. de faktorer, som videnskabeligt er bevist nedsætter fertiliteten? 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nej og nej. Er det forbudt at forlange at folk gør en indsats ift. de faktorer, som videnskabeligt er bevist nedsætter fertiliteten? 

Når du aldrig har prøvet at skulle stoppe med at ryge eller tabe dig. Så skal du måske lade være at udtale dig om noget du ikk har kenskab til for det er ikke BARE lige at gøre. 

Ts gør netop en indsats. Hun fortæller at hun har skåret ned og hun forsøger at stoppe. 

Selvfølgelig skal hun stoppe og det er også hvad hun er igang med. Men rom blev ikke bygget på en dag. 

Anmeld Citér

13. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg selv har været ryger i mange år, og jeg stoppede fra den ene dag til den anden. MEN ..... Det er ikke alle der kan det, så jeg kan godt forstå din sætning om at Rom ikke blev bygget på en dag.

Jeg synes det er flot at du i det mindste tænker over at det kan have negative konsekvenser, for dig, din chance for at blive gravid men ikke mindst dit kommende barn.

I forhold til vægt som flere også skriver om herinde, så har jeg en yoyo vægt. Det ene år kan jeg være normalvægtig og det andet år kan jeg ligge på kanten af overvægt, så det med for eksempel at tabe vægt for mig er svært, modsat at stoppe med at ryge.

For at give dig et svar: Ja. Det nedsætter dine chancer for graviditet, samme som at øget vægt, dårlig kost m.v. gør for din chance for graviditet sværere.

Nu er det alligevel mange der ryger og jeg er sikker på at der er rygere samt overvægtige der har lykkedes inden for de første par forsøg og er blevet gravide, så dine chancer er måske ikke helt små. Men hold alligevel lidt i dig selv og tænk på hvad rygning gør, ikke kun ved dig, men også dit barn.

Jeg vil ønske dig held og lykke med fertilitetsbehandlingen.

Anmeld Citér

13. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Undskyld, men du kan absolut ikke sammenligne rygning med overvægt. Overvægt er for langt de fleste en psykisk ting, som påvirker ens spisemåde og gør en overvægtig, hvor rygning slet ikke er det samme.

Anmeld Citér

13. marts 2017

Anonym

Jeg troede faktisk at det var et krav at man slet ikke ryger, hvis man skal have offentligt betalt fertilitetsbehandling, præcis ligesom det er et krav med en bmi under 30.

Synes det er lidt at pisse på systemet at gå igang med behandling før man er helt stoppet med at ryge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.