kæresten bliver bare væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2017

migxher

Her hjemme kommer han som udgangspunkt hjem og sover når han har været i byen men giver besked hvis der sker noget som ændre det.

Har vi aftalt at han sover ude tjekker han lige ind med en sms når ham går i seng og skriver lige når han vågner og hvornår han kommer hjem(som regel ved middagstid. 

Det er egentlig ikke et behov min kæreste har for at tjekke ind mm på den måde. Det er nok mest mig der lige er tryg ved at vide hvor jeg har ham, om jeg kan forvente at han kommer hjem og sover osv. Så jeg evt ved hvornår jeg skal reagere. 

Jeg har været ude for at han var taget i byen og vi aftalte at han kom hjem og sov. Jeg gik så i seng og han var der ikke da jeg vågnede, han tog ikke sin telefon og jeg viste ikke hvor han var. Der kom han så hjem helt uventet ud på eftermiddagen. Nøj hvor var jeg bekymret for at der var sket ham noget på den bytur og det var derfor han ikke kom hjem som aftalt. 

Omkring det tidspunkt var der nemlig en ung mand som var forsvundet under en bytur og var senere dukket op druknet i havnen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2017

sommerfuglen82

Syntes på ingen måde du overreagere 
Jeg ville personligt blive ret sur hvis min mand bare blev væk uden at give lyd fra sig. 

Nu er min mand så ikke typen det går i byen, kun når det er i forbindelse med hans arbejde og så er han super go til at give lyd fra sig og kommer sjældent sent hjem..
Kun en gang er det sket at han er kommet sent hjem, hvor han ellers havde haft ringet og sagt han var på vej hjem..4 timer senere var han endnu ikke kommet hjem og jeg kunne ikke få fat i ham, der var jeg gal da han kom hjem, for jeg var blevet så nervøs...han fik en skideballe så stor at jeg stadigvæk idag kan blive helt flov  for den stakkels mand var væltet på sin cykel og havde slået hovedet, som havde givet ham black out, så han var cyklet drøn forvirret rund efterfølgene (han var ikke fuld og kunne se cykelruten på hans mobil)

Tilbage til dig 
Når nu han laver det nummer med at blive væk hele natten og til tider også overnatte hos andre, ville det så kunne være en mulighed at få en af hans venner til evt at smide dig en sms ? det ville jo gøre en stor forskel.

Anmeld Citér

5. marts 2017

Kay

Min kæreste gjorde det en gang kort efter vi var flyttet sammen og jeg blev så nervøs for hvad der var sket at da jeg endelig fik fat i ham turde jeg og råbte og var så sur over at han udsatte mig for det..  jeg var rasende!! Han forstod budskabet og har aldrig gjort det siden... 

Han kan sagtens være ude og hygge eller i byen og fred være med det men jeg forventer at han giver lyd om hvor han er og om han kommer hjem og sover

Anmeld Citér

5. marts 2017

Anonym trådstarter

Joanhs skriver:

Du kan ikke blive sur hvis du bare ændre reglerne uden at fortælle ham om de regler. 
I bliver nød til at sætte en streg i sandet, og sige, det her var fortid, nu starter vi forfra, hvordan skal det her fungere..

Jeg forstår godt han reagere som han gør, når der ikke har været klare regler om hvornår han gør noget forkert.
Og det er lidt synd han skal blive ulykkelig, når han bare troede der var frit valg på alle hylder.

Enten acceptere du at sådan er det, eller også er det nu du skal ændre noget  

En lille ting er, at du kunne skrive til ham når du går i seng.. "Håber du hygger dig, jeg går i seng nu, glæder mig til at vågne op ved siden af dig i morgen tidlig " eller, "Hvornår tror du at du er hjemme?". 
Alle har mobil på sig, og helt ærligt, de andre gutter sidder sikkert også og sms'er deres kærester, der går intet af ham lige at holde dig underrettet om hvor han er eller whatever.

Jeg syens det er uforsvarligt, ikke bare pga. børn, men fulde mænd har en lidt dårlig statistik hvad angår at komme hjem i live, dte har vi jo set de seneste par år med unge mænd der forsvinder, falder i havnen, fryser bag et gymnasie ihjel. Det er for HANS sikkerhed at han skriver til dig, og for din vished.

Og ja, børn kan ændre på mange ting, men jeg havde klart sagt til ham at hvis det her skal blive mere seriøst, så stoler du ikke længere på at den ordning I har er sund i et forhold med børn.

Reglerne er klare og tydelige og har altid været de samme det kommer som ingen overraskelse for ham. Han kommer hjem ked af drt fordi han bliver irriteret på sig selv over han ikke får tænkt længere end til næsetippen

Anmeld Citér

5. marts 2017

NupaSofia

Jeg synes ikke aspektet med utroskab er det mest relevante her

Jeg er mere chokeret over at han har brug for så mange spontane byture /sove ude (hvorfor kommer han ikke bare hjem?) og så det respektløse i, at han slet ikke fortæller dig inden eller som minimum ringer hjem, når indfaldet "jeg fester squ hele natten" opstår. 

Er han klar over at det er en livsstil, der ikke passer sammen med barn? Og ville han være klar til at prioritere anderledes? For det er jo helt fair gerne at ville have friheden til at være spontan og uden forpligtelser, men hvis man får børn kan man ikke regne med at den anden tager hele slæbet i weekenderne. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Men i den situation du beskriver, der ved du jo også at din mand overnatter og har ingen grund til nervøsitet over hvor han bliver af.

Personligt har jeg i hvert fald svaret ud fra det issue at manden giver udtryk for at han kommer hjem samme aften, for så bare at blive væk hele natten. 

Hvis jeg ved at min mand er et sted hvor han skal overnatte, forventer jeg bestemt heller ikke at han melder ind til mig. Men det må da være rimeligt at man ved om man kan forvente partneren hjem i seng eller ej. 

Jeg ved først hvor han HAR overnattet når jeg får det fortalt dagen efter. Jeg ved det ikke når jeg vågner kl 5 om morgenen og han ikke er hjemme som aftalt 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Anonym trådstarter

Han må feste og gå ud alt det han vil, og har han lyst til at sove ude gør han det. Men hvis ting går fra hygge aften til druk hele natten, eller han beslutter sig for ikke at komme hjem til nat, så forventer jeg man tænker på sin partner og giver besked..  

om han er klar til baby lige nu, nok ikke. Vi arbejder os stille hen i retningen af hvad vi vil, og tager en dag af gange. "Desværre" har han stadig behov for mandetid (hvor jeg mere er sofa hygge person), og jeg har fundet ud af det Intet hjælper og prøve og binde ham til hjemmet  hans udvikling er bare lidt langsommere og det kommer når han er klar. At han selv meldte ud at han VILLE tage hensyn til mig når han er ude er skønt, og han var glad for jeg fik hans øjne op for det ikke var okay 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Frk.S

Anonym skriver:

Jeg ved først hvor han HAR overnattet når jeg får det fortalt dagen efter. Jeg ved det ikke når jeg vågner kl 5 om morgenen og han ikke er hjemme som aftalt 

Præcis... og det synes jeg bestemt ikke er i orden.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.