kæresten bliver bare væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2017

Frk.S

Sådan foregår det i hvert fald ikke hos os.

Her er der ingen der bare impulsivt overnatter hos andre uden at give besked. Som udgangspunkt ved den anden det altid på forhånd hvis partneren skal overnatte - for så er det som regel fordi der er planlagt noget hvor det ikke et nemt at komme hjem fra om aftenen/natten - specielt hvis man har fået alkohol, så bilen ikke er en mulighed. Jeg kan ikke mindes at nogen af os nogensinde har lavet planerne om i løbet af aftenen så det pludselig blev med overnatning - men hvis vi skulle finde på det, var det mindste man kunne gøre da at give besked (specielt når man har børn).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2017

lineog4

Jeg ville ikke kunne rumme det, ville blive så bange for om der var sket ham noget. Lige før jeg ville sige utroskab var fløjtende ligegyldigt bare han stadig levede. 

Jeg tror jeg ville forsøge at forklare ham hvor bange jeg bliver og måske hvis det ikke selv indprøve at udsætte ham for noget tilsvarende så han kunne mærke det på egen krop. 

Og at få et barn ville jeg ikke turde, tænk hvis jeg heller ikke kunne stole på han hentede i vuggestue som aftalt osv. Jeg vil have respekt for min mand og vide han som jeg er voksen og ansvarlig og ikke bare en uansvarlig drengerøv 

Anmeld Citér

4. marts 2017

Anonym trådstarter

Nu får folk malet lidt fanden på væggen, 'en jet forstår det godt og det er ikke fordi jeg er naiv og tænker han ikke kunne være utro. Men sidste gang det skete tog han hjem og sov hos sin søster, og da vi skulle spise Brunch hos hende dagen efter så mødte jeg ham derhjemme og søster kunne også bekræfte historien. Igår havde han lagt Snapchat ud kl fire i nat (ja vi de tosser der stadig bruger det) hvor de sad gutterne i lejligheden. Men ellers lytter jeg også til venner og familie der kender ham, og siger det desværre er hans natur ikke lige og tænke og det ikke altid man lige ved hvor manden er. Jeg vil aldrig være naiv og nægte utroskab, men jeg vil hellere ikke gå og være konstant bange når intet tyder i den retning :-) 

Og så er der næsten altid involveret alkohol som gør at han ikke kan køre. Problemet ligger ikke for mig i at han sover ude, men at beskeden ikke bliver givet! Og som en nævner, så lå jeg i starten vågen hele natten af frygt for om der var sket noget! Nu ved man jo - det hvad han gør. Men nu er det at jeg har sat foden ned og sagt det sker bare IKKE igen, for så findes tøjet ude på gaden. I nat var dråben. Det har gjort at han Idag har holdt mig informeret om hans planer og om hvor vidt han sover ude eller ej  

mit problem lå i om jeg var den hysteriske kæreste der overreagerede, men virker det ikke til, og er meget rart lige at få bekræftet. 

samtidig har han også fået besked på at købe ny lejlighed og barn det er på stand-by til vi er stabile igen.. 

Anmeld Citér

4. marts 2017

lineog4

Anonym skriver:

Nu får folk malet lidt fanden på væggen, 'en jet forstår det godt og det er ikke fordi jeg er naiv og tænker han ikke kunne være utro. Men sidste gang det skete tog han hjem og sov hos sin søster, og da vi skulle spise Brunch hos hende dagen efter så mødte jeg ham derhjemme og søster kunne også bekræfte historien. Igår havde han lagt Snapchat ud kl fire i nat (ja vi de tosser der stadig bruger det) hvor de sad gutterne i lejligheden. Men ellers lytter jeg også til venner og familie der kender ham, og siger det desværre er hans natur ikke lige og tænke og det ikke altid man lige ved hvor manden er. Jeg vil aldrig være naiv og nægte utroskab, men jeg vil hellere ikke gå og være konstant bange når intet tyder i den retning :-) 

Og så er der næsten altid involveret alkohol som gør at han ikke kan køre. Problemet ligger ikke for mig i at han sover ude, men at beskeden ikke bliver givet! Og som en nævner, så lå jeg i starten vågen hele natten af frygt for om der var sket noget! Nu ved man jo - det hvad han gør. Men nu er det at jeg har sat foden ned og sagt det sker bare IKKE igen, for så findes tøjet ude på gaden. I nat var dråben. Det har gjort at han Idag har holdt mig informeret om hans planer og om hvor vidt han sover ude eller ej  

mit problem lå i om jeg var den hysteriske kæreste der overreagerede, men virker det ikke til, og er meget rart lige at få bekræftet. 

samtidig har han også fået besked på at købe ny lejlighed og barn det er på stand-by til vi er stabile igen.. 

Jeg ville heller ikke nødvendigvis mistænke utroskab, men ville blive så bange hvis min kære mand bare blev væk uden at give lyd. 

Måske du skulle prøve at "glemme" en aftale og ikke lade høre fra dog en dags tid og se om han ville kunne synes det da slet ikke var noget han blev urolig over

Anmeld Citér

4. marts 2017

Mortilah

Hmm.. altså. Nu synes jeg at man bør tage hensyn- og hvis en lille sms /opkald gør dig glad så er det jo ret enkelt at få den sendt afsted..

Hvis min mand er væk fx på forretningsrejse - også hvis det bare er én overnatning - så melder han sig ofte ikke før næste morgen/formiddag. Det er helt ok med mig. Så der kan godt gå fra kl fx 16 frem til 9 næste dag. Han er voksen og behøver ikke melde sig hos mig. Hvis han fx siger "jeg er hjemme hos dig inden kl 00" og han ikke kommer før kl 02, så skal han give besked, fordi det gør mig bange for at der er sket noget. 

Men hvis han er i byen eller på rejse har vi ingen aftaler om at melde sig. Det kommer bare når det kommer.. ingen stress der. Jeg ville dog synes det var ret spøjst hvis han sov ude - selvom festen foregik i samme by.. så ka han jo tage en taxa hjem:-) 

Anmeld Citér

4. marts 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes er lidt spøjst at der straks bliver råbt utroskab. Hvis han ville være utro kunne han da også være det mellem 21-23 om aftenen og så komme hjem. Eller han kunne være utro og samtidig sende en strøm af beskeder for at signalere noget andet. Han ligger da ikke nødvendigvis og knalder en eller anden bare fordi han ikke svarer.

Til TS - jeg kan for så vidt godt forstå du bliver bekymret. Derfor er det også rimelig nok at lave en eller anden form for aftale. Om det så bare er en enkelt sms om hvor han er hvis han ikke sover hjemme. Men hvis det ikke falder ham så naturligt at have en løbende korrespondence igang aftenen igennem, er der vel ingen grund til at gennemtrumfe.

Hvis han på mange andre punkter heller ikke er så pålidelig og ikke tænker på dig, så er det selvfølgelig en lidt anden sag, men det er lidt svært at vurdere ud fra din beskrivelse.

Anmeld Citér

5. marts 2017

Newsence

jeg syntes slet ikke det er ok.. i sidste uge var min mand ude med en ven han ikke havde set i flere år.. det sidste han siger til mig er at det ikke bliver sent senest kl 10 da vi skulle noget dagen efter.. kl. 12 har jeg intet hørt.. Da han kom hjem var jeg sgu godt gal.. og manden var meget ked af det.. havde han sagt det blev sent så var jeg ikke blevet gal kl 12.. MEN fandme om han skulle have overnatte ude og især uden at give besked... Den havde jeg ikke bare blevet sur over jeg havde blevet stik tosset og han havde fået afvise at det bare ikke skulle ske igen.. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Anonym trådstarter

Rart at høre jeg ikke overreagere igår sagde han at de ville tage i byen men han lovede og sove hjemme. Kl 1 lå han (fuld) i sin seng, så det var godt med en samtale omkring det hvor jeg understregede alvoren 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Frk.S

Mortilah skriver:

Hmm.. altså. Nu synes jeg at man bør tage hensyn- og hvis en lille sms /opkald gør dig glad så er det jo ret enkelt at få den sendt afsted..

Hvis min mand er væk fx på forretningsrejse - også hvis det bare er én overnatning - så melder han sig ofte ikke før næste morgen/formiddag. Det er helt ok med mig. Så der kan godt gå fra kl fx 16 frem til 9 næste dag. Han er voksen og behøver ikke melde sig hos mig. Hvis han fx siger "jeg er hjemme hos dig inden kl 00" og han ikke kommer før kl 02, så skal han give besked, fordi det gør mig bange for at der er sket noget. 

Men hvis han er i byen eller på rejse har vi ingen aftaler om at melde sig. Det kommer bare når det kommer.. ingen stress der. Jeg ville dog synes det var ret spøjst hvis han sov ude - selvom festen foregik i samme by.. så ka han jo tage en taxa hjem:-) 

Men i den situation du beskriver, der ved du jo også at din mand overnatter og har ingen grund til nervøsitet over hvor han bliver af.

Personligt har jeg i hvert fald svaret ud fra det issue at manden giver udtryk for at han kommer hjem samme aften, for så bare at blive væk hele natten. 

Hvis jeg ved at min mand er et sted hvor han skal overnatte, forventer jeg bestemt heller ikke at han melder ind til mig. Men det må da være rimeligt at man ved om man kan forvente partneren hjem i seng eller ej. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Bananaalice

Du kan ikke blive sur hvis du bare ændre reglerne uden at fortælle ham om de regler. 
I bliver nød til at sætte en streg i sandet, og sige, det her var fortid, nu starter vi forfra, hvordan skal det her fungere..

Jeg forstår godt han reagere som han gør, når der ikke har været klare regler om hvornår han gør noget forkert.
Og det er lidt synd han skal blive ulykkelig, når han bare troede der var frit valg på alle hylder.

Enten acceptere du at sådan er det, eller også er det nu du skal ændre noget  

En lille ting er, at du kunne skrive til ham når du går i seng.. "Håber du hygger dig, jeg går i seng nu, glæder mig til at vågne op ved siden af dig i morgen tidlig " eller, "Hvornår tror du at du er hjemme?". 
Alle har mobil på sig, og helt ærligt, de andre gutter sidder sikkert også og sms'er deres kærester, der går intet af ham lige at holde dig underrettet om hvor han er eller whatever.

Jeg syens det er uforsvarligt, ikke bare pga. børn, men fulde mænd har en lidt dårlig statistik hvad angår at komme hjem i live, dte har vi jo set de seneste par år med unge mænd der forsvinder, falder i havnen, fryser bag et gymnasie ihjel. Det er for HANS sikkerhed at han skriver til dig, og for din vished.

Og ja, børn kan ændre på mange ting, men jeg havde klart sagt til ham at hvis det her skal blive mere seriøst, så stoler du ikke længere på at den ordning I har er sund i et forhold med børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.