Angst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2017

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

I starten var jeg også nødt til at have medicin, men så blev jeg gravid og trappede ud af det... Og jeg fik det faktisk bedre af det.. 

Kunne bedre fokusere på mig selv og bedre energi, og så begyndte jeg i gruppeterapi, hvor jeg bedre kunne forstå min angst og lærte teknikker til at håndtere den. Det har virkelig gjort meget.

Dog har jeg brug for psykolog lidt on/off, når jeg har været meget stresset, og angsten så er blevet værre..

Min angst bunder også i dårlige oplevelser og traumer fra barndommen, desværre.

Pyh det gør mig ondt  jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil ha medicinen, men psyk har givet mig en recept på ddt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Pyh det gør mig ondt  jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil ha medicinen, men psyk har givet mig en recept på ddt 

Jeg havde det på samme måde. Men på det tidspunkt havde jeg brug for medicin, fordi min angst virkelig var slem og det forhindrede mig i mange ting i hverdagen. Så nogle gange kan man have brug for det, og så er der andre gange, hvor man sagtens kan uden medicin.

De har fx. prøvet flere gange at sige, jeg skal på medicin igen, men jeg nægter, fordi jeg mener, at jeg har det for godt til at få det nu. Jeg har stadigvæk angst, men ikke som dengang. Heldigvis.

Så du skal gøre op med dig selv, hvordan du har det med at få medicin. Må jeg spørge hvilke slags du har fået?

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym

Stakkels barn og jer 

her er det også kommentar noget andet, jeg kunne ikke ha undgået det.. men min mor er så også fuldstændig hjernevasket.. mine 2  storebrødre passede mig hele min barndom og jeg måtte INTET, de ville han jeg sku sidde på mit værelse hele dagen . Det resulterede i ar jeg begyndte stikke af, og da jeg var 15 var jeg fuld hver dag og tog mange stoffer, min ene storebror som er 3 år ældre begyndte at blive voldig overfor mig og jeg var virkelig langt nede. Jeg er 21 nu og tager ikke stoffer mere, men drikker ofte med nogle bekendte (jeg er ikke alkoholikkee)  

Havde ikke kendskab til angst inden det ramte vores familie. Har været igennem meget i mit liv men for pokker , hvor er denne situation svær. Kan se hvor indgribende angst kan være i hverdagen og hvor meget det styre ens liv. Min dreng er ikke så gammel og græder på hans vegne. Føler med dig , håber du får den rigtig hjælp. Pøj pøj fremover .

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg havde det på samme måde. Men på det tidspunkt havde jeg brug for medicin, fordi min angst virkelig var slem og det forhindrede mig i mange ting i hverdagen. Så nogle gange kan man have brug for det, og så er der andre gange, hvor man sagtens kan uden medicin.

De har fx. prøvet flere gange at sige, jeg skal på medicin igen, men jeg nægter, fordi jeg mener, at jeg har det for godt til at få det nu. Jeg har stadigvæk angst, men ikke som dengang. Heldigvis.

Så du skal gøre op med dig selv, hvordan du har det med at få medicin. Må jeg spørge hvilke slags du har fået?

Ja selvf  den ene slags er Benzodiazepiner og den anden hedder sertralin. 

Jeg hr prøvet som du skriver, og angsten tager over. Selv når jeg ligger i sofaen får jeg hjertebanken, sveder osv flere gange om dagen, jeg vil gerne bare være alene og hjemme. Psyk siger at jeg SKAL ha medicin for at kunne lukke op og arbejde. Mit største problem er at efter som mine brødre og mor behandlede mig stoler jeg ikke på nogle, så jeg kan ikke fortælle min psykolog de virkelige problemer 

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Havde ikke kendskab til angst inden det ramte vores familie. Har været igennem meget i mit liv men for pokker , hvor er denne situation svær. Kan se hvor indgribende angst kan være i hverdagen og hvor meget det styre ens liv. Min dreng er ikke så gammel og græder på hans vegne. Føler med dig , håber du får den rigtig hjælp. Pøj pøj fremover .

I lige  måde 

Anmeld Citér

3. marts 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Ja selvf  den ene slags er Benzodiazepiner og den anden hedder sertralin. 

Jeg hr prøvet som du skriver, og angsten tager over. Selv når jeg ligger i sofaen får jeg hjertebanken, sveder osv flere gange om dagen, jeg vil gerne bare være alene og hjemme. Psyk siger at jeg SKAL ha medicin for at kunne lukke op og arbejde. Mit største problem er at efter som mine brødre og mor behandlede mig stoler jeg ikke på nogle, så jeg kan ikke fortælle min psykolog de virkelige problemer 

Sertralin har jeg også været på  

jeg havde det ligesom dig i starten. Jeg turde ikke lukke op for mine virkelige problemer, og jeg snakkede psykologerne efter munden. 

Det tog mig faktisk mange år at lære... og det var først da jeg valgte at betale for en psykolog selv, at jeg oplevede en tillid, og ja så gruppeterapi var guld værd. 

Handlede meget om forståelse for angsten.. ting jeg ikke havde tænkt over.. og ja det er egentlig også rart at møde nogle med samme problemer. 

Jeg håber, du får det bedre. Du er i hvert fald velkommen til at skrive PB, hvis du har behov for at skrive med en anden med angst.

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym

Jeg mærker en snert af angst til tider, men det er heldigvis ikke noget jeg lider under.

Tilgengæld har min mor rigtig meget angst og har ikke før for nogle år siden fået ordentlig hjælp. Og jeg kan kun sige, tag i mod hjælpen.. tag i mod alt hvad kan gøre dit liv bedre. Min mor kommer aldrig til at fungere helt, uanset hvor meget medicin hun tager, er hun handicappet af angsten. Hun kan ikke skelne mellem angst og virkelighed, og det påvirker alle omkring hende. Hun har i så mange år, og gør det tildels stadig, nægtet at indse at hun havde brug for hjælp.

Det er blot min erfaring, som pårørende, med hvor hæmmet man reelt set kan blive af det.  Jeg ved ingen er ens, men erkend at du lider af det. Tag ansvar for dit eget liv og gør noget ved det

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Sertralin har jeg også været på  

jeg havde det ligesom dig i starten. Jeg turde ikke lukke op for mine virkelige problemer, og jeg snakkede psykologerne efter munden. 

Det tog mig faktisk mange år at lære... og det var først da jeg valgte at betale for en psykolog selv, at jeg oplevede en tillid, og ja så gruppeterapi var guld værd. 

Handlede meget om forståelse for angsten.. ting jeg ikke havde tænkt over.. og ja det er egentlig også rart at møde nogle med samme problemer. 

Jeg håber, du får det bedre. Du er i hvert fald velkommen til at skrive PB, hvis du har behov for at skrive med en anden med angst.

Mange tak, det vil jeg benytte mig af en af dagene 

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym

Jeg har lidt af angst sideløbende med andre psykiske lidelser de sidste 15 år af mit liv og får også medicin for disse.

Min angst kommer frem når jeg får for mange ting omkring mig, eller kommer tilbage i de gamle følelser jeg har fra min opvækst, som har resulteret i at jeg har det som jeg har det. Den giver sig udslag i at jeg frygter mine nærmeste dør, jeg er nødt til at bekræfte flere gange om dagen at min mand stadig lever og kommer hjem til mig. Hos mig selv får jeg tit følelsen af at jeg er ved at dø, eller ikke kan få luft. Jeg går til mange lægebesøg for at blive tjekket for om jeg nu fejler noget siden sidst. Oftest kan jeg kun klare 1 eller 2 ting (huslige eller arrangementer) om ugen, nogle uger slet ingenting for at holde min angst nede. 

Jeg har været i behandling i distriktet, men er nu videre i systemet, går hos privatpraktiserende psykiater. Jeg er på førtidspension fordi behandling ikke kan hjælpe mig, hverken terapeutisk eller medicinsk, til at forbedre min arbejdsevne. Det eneste behandling hjælper mig med, er at forbedre min livskvalitet. 

Det har krævet meget af mig og taget 4 år for mig at acceptere min situation og finde ro i at jeg som 24-årig måtte sige farvel til arbejdsmarkedet, men for mig var det først der jeg rigtig fandt ro til at kunne arbejde med mig selv og mine problematikker og virkelig forbedre min livskvalitet så livet igen var værd at leve. 

Jeg blev mor for halvandet år siden. Det var ikke planlagt, fordi vi egentligt ikke troede at jeg kunne rumme det, men jeg ønskede mig brændende det her barn efter jeg opdagede min graviditet. At blive mor som psykisk syg er ikke let, men jeg synes vi klarer det rigtig godt. Min mand er en uvurderlig støtte og min søn er også i dagpleje på halv tid så jeg stadig har lidt ro omkring mig nogle timer hver dag. Dette gav mig også dårlig samvittighed, at jeg gik hjemme, men stadig sendte min søn afsted i dp, indtil min behandler mindede mig om at det er et fuldtidsjob at være syg med mine lidelser. Og nu kan jeg også mærke på min søn hvor meget han får ud af det. Han får nogle gode legekammerater og nyder at være afsted (har ofte ikke tid til at sige farvel eller komme med hjem når jeg henter) og jeg har overskuddet til ham når han kommer hjem igen. 

Lige pt peaker min angst igen, her må jeg sende min søn afsted lidt længere tid og min mand tager ham meget imens jeg har det skidt. Min største frygt er at min angst skal påvirke min søn, at han mærker at jeg ikke kan rumme ham når min angst er her.

Det var lige en lille stil fra mig.  Jeg har erfaret at det virker for mig at være åben omkring min situation, selvom det kan føles meget som et tabu at sige højt. Tidligere løj jeg og sagde at jeg arbejdede, men efter jeg begyndte at være ærlig omkring hvordan jeg havde det, har jeg fået det bedre, ikke mindst med mig selv. Og mine venner ved hvor de har mig og forstår når jeg ikke kan alt det jeg gerne ville. 

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg mærker en snert af angst til tider, men det er heldigvis ikke noget jeg lider under.

Tilgengæld har min mor rigtig meget angst og har ikke før for nogle år siden fået ordentlig hjælp. Og jeg kan kun sige, tag i mod hjælpen.. tag i mod alt hvad kan gøre dit liv bedre. Min mor kommer aldrig til at fungere helt, uanset hvor meget medicin hun tager, er hun handicappet af angsten. Hun kan ikke skelne mellem angst og virkelighed, og det påvirker alle omkring hende. Hun har i så mange år, og gør det tildels stadig, nægtet at indse at hun havde brug for hjælp.

Det er blot min erfaring, som pårørende, med hvor hæmmet man reelt set kan blive af det.  Jeg ved ingen er ens, men erkend at du lider af det. Tag ansvar for dit eget liv og gør noget ved det

Ja det rigtigt  er ked af det på dine egne iver hvad du har oplevet med din mor .. 

men det er super svært at se det som et problem som du beskriver - for det er jo sådan jeg er, det er sådan det er at være mig  

jeg vil utrolig gerne have det bedre, jeg er træt af at lide under hvad andre har gjort.. 

og jeg vil utrolig gerne have et bånd til min ældste storebror igen.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.