Jeg er også så heldig at ha et arbejde hvor jeg tit har fridage i løbet af ugen, så har også mulighed for at gi mine børn fridage eller korte dage.
Her har det aldrig været et problem, og hvis nogen havde klaget, så havde jeg bedt dem passe sig selv.
Nu har mine unger så heller aldrig haft problemer med at følge med i hverdagen, har mange gode legekammerater osv.
Mine fridage har også betydet at ungerne ka få en ven med hjem osv, hvilket jo også er fedt.
I forhold til at melde til og fra i ferie, så plejer vi at melde ungerne til i alle de uger, vi ved vi skal arbejde.
Jeg arbejder feks både hver anden weekender, aftner og helligdage. Jeg har krav på at kende min vagtplan 4 uger før, så over ferie perioder, ka der være ændringer i mit normale 8 ugers rul, eller jeg ka blive bedt/pålagt at tage extra vagter hvis der er sygdom osv. Dette betyder at vi i ferie perioder, ik altid ved om mine faste fridage gælder, og derfor bliver meldt til pasning.
Hvis så jeg har fridage i ferien, så meddeler jeg børnehave/klub at mine børn holder fri, så snart jeg ved det med sikkerhed.
De har heldigvis altid haft fuld forståelse for at vi gør det på den måde. Vh Stine
Anmeld
Citér