Anonym skriver:
Nøj jeg er irriteret og skal lige have luft.
Vores barn skiftede børnehave i forbindelse med flytning, frihed og ferier har tidligere aldrig været et problem. H*n har været snart et år i børnehaven og da h*n var kørt godt ind og fået en god rutine kom der en masse fri i firbindelse med bla jul, og så har bedsterne tit en hyggedag og det samme har vi forældre. Tidligere uden problem men her vi fik vi så en røffel og at barnet ikke måtte have så meget fri, vi aftalte at da h*n skulle starte i skolegruppen at de dage var vigtige og fridage på de andre dage, dette var pludselig også et problem og at de nu helst så vi ikke gav fridage. Nu nærmer ferien sig og da vi afventer svar på skolestart om det bliver august eller i førskole, har vi ikke kunne fastlægge ferie, på nær en uge i uge 21(Kristi himmelfart ugen)
dette var et stort problem. Første problem var at vi holdte uden for "sæson" og det næste var at lederen vældig gerne ville bestemme hvornår, og at det skulle være 2 sammenhængende uger, jeg har kun 3 uger og en bliver brugt tidligere og 2 til senere som afhænger af skolens ferie, og dagplejens ferie, og skal have det til at gå op.
Nøj hvor er det trels at lederen vil bestemme og følte mig skældt ud over ferien. Vi har mindre børn at tage hensyn til, og bla en som overgår 1 juli. Fik så at vide at godt nok startede barnet 1/7 men den var jo betalingsfri så derfor startede barnet sådan set først 1/8. Der er sammen pasning og sagde at vi ikke kunne holde over 1 mdr fri. Det forventede de ikke men 3 uger og de skulle ligge i 27-28-29 eller 28-29-30 og min mand kan ikke få fri uge 29-30 og vi vil gerne bruge vores sammen som familie. Bæev så gal over hun ville blande sig.
Juli er betalingsfri da raterne er lagt på 11 mdr i stedet for 12 pg efter at børnene har ca 4-5 ugers ferie på et år. Men at de vil bestemme hvornår synes jeg er langt ude, det er kun pga skole og dagplejen holder tidligere ferie for normalt holde vi i sendommeren da der oftest er bedre vejr og vi holder ferie i forår og der er mange helligdage og har aldrig været et problem.
Ej hvor er jeg bare træt af lederes konstante brok over ferie og fridage og at vi først holder for meget fri og så for lidt og på de "forkerte" tidspunkter
forklarede endda at vi netop tog hensyn til indkøring i børnehaven men det kan åbenbart knap lade sig gøre pga sammenpasning, og der kom brokken så om betalingsfri måned. Hvorfor så lade barnet stoppe i dagpleje 1/7 og starte i bh i stedet for at pladsen så gjaldt fra 1/8 iiiiiih
føler mig lidt frustreret og ikke særlig imødekommet af lederen. Godt nok ikke særlig fantastisk til kommunikation ☹️
Lyder til der er en leder der er irriteret over noget i alt almindelighed.
Du/I betaler for en pasningstilbud og selvsagt er det bedste man samarbejder fx ved at melde ferie i god tid osv. Men der kan også være perioder hvor det ikke er muligt. Jeg havde termin med min den yngste i juli og sagde det som det var til børnehaven; jeg aner ikke hvornår vi kommer til at holde ferie, måske kommer de næsten hele sommerferien (havde en uge med bestilt sommerhus) og får så ferie på et andet tidspunkt eller måske kommer de ikke. Det var da selvsagt okay - det endte med de havde fri i 6 uger. I står i ændrings situation på samme måde og så længe det ikke er ved hver ferie I ikke aner det så er det sådan det er.
hvis jeres barn har plads fra 1.7. Så har I plads fra 1.7. Uafhængigt af man ikke betaler i juli. Det kan så være børnehaven fortæller jer en indkøring i ferietiden ikke er optimal, men I skal vurdere hvad I kan og vil som familie.
Med hensyn til fridage. Med mindre de decideret ser jeres barn får sociale udfordringer af det, så synes jeg de skal tie stille. Min dreng havde en fast fridag om ugen i alt den tid han gik i børnehave plus mormor også en gang imellem tog ham fri. Skulle de noget anderledes på fridagen kom han dog ofte afsted - modsat din oplevelse så nævnte jeg det en gang i forhold til en oplevelse de skulle have i børnehave og jeg havde bestilt teaterbilletter til samme dag. Pædagogens udmelding var; jamen Line han gpr måske glip af x, men så får han ro, alene tid med mor og en masse andet.
Jeg ved godt der skrives lærerplaner, pædagogerne er veluddannede og der arbejdes med mål, med socialtræning og og og så der er mere en "bare" pasning. Men det er stadig et tilbud og heldigvis fyldt med fri skøn leg, og de kommer hverken bagefter eller bliver mindre egner til konkurrencestaten ved at få dejlige dage med forældre og bedster hvor de bliver knuselsket og stimuleret en til en