En form for psykisk vold?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.546 visninger
21 svar
29 synes godt om
2. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg har virkelig taget mig mod på at skrive dette indlæg i flere år og har derfor oprettet en bruger til dette ( så i ikke tvivler på en evt troll)

Nu har jeg set flere herinde skrive om deres parforhold med psykisk vold og kender selv følelsen af at være i tvivl, for det er man/jeg virkelig. For det meste fungere tingene, med så er der disse voldsomme udsving som giver en følelse indeni , at det ikke burde være sådan her, men så kommer tvivlen igen, da de jo så opfører sig rart igen kort tid efter. :/ 

Hvis der er andre herinde der har oplevet psykisk vold, må de meget gerne skrive deres historier. Det er den eneste motivation jeg har og børnenes tarv selvfølgelig.

Kort om mit liv.

Har selv som barn oplevet vold af groveste karakter imellem mine forældre, så da jeg mødte min kæreste for 11 år siden føltes det rigtigt, og han var så stabil, havde styr på alt, var fornuftig, kærlig og enormt romantisk.  Der var selvfølgelig nogle  små bitte tegn men vi skændes faktisk ikke rigtig de første to år og hvis vi gjorde var det ofte mig der var tarvelig.

Da jeg bliver gravid, kommer vi første gang op at toppes så voldsomt, at han river mig i håret over hele gulvet og tager hårdt fat om min hals og trykker til. Jeg tog faktisk på krisecenter dengang om natten. Der var så ulækkert på krisecenteret , jeg følte mig utryg der fordi der var råben og jeg savnede mit trygge hjem samtidig med at han græd og var virkelig ked af det hele situationen og undskyldte. Kort efter var jeg tilbage..

og sådan gik år efter år bare afsted. Vi fik det godt igen og levede videre. Da jeg fødte mit første barn for tidligt sagde han at det var min skyld og vi begynder igen at komme ind i en svær periode fordi det er hårdt med baby, gråd og minus søvn-  vi skændes rigtig meget.

Han nedværdiger mig ofte, at jeg er tyk, grimt tøj eller lign. Små stikpiller indimellem. På et tidspunkt vil jeg gå fra ham. Der siger han ting som at jeg aldrig vil kunne klare mig uden ham, økonomisk og praktisk. På trods af at jeg levede fint før ham. 
Han begynder at slå mig imens jeg sover. En lille flad eller også skubbede han mig så hårdt i ryggen imens jeg sov at jeg landede på gulvet. Han var frustereret over jeg ville gå. 
Jeg får  tilbudt en lejlighed igennem kommunen men den er fyldt med skimmelsvamp og de vil ikke give mig en ny, så ender med at komme tilbage igen...

Årene går og vi får det okay igen og flytter i hus, får hund og tvillinger og han får en god stilling. Han får travlt som aldrig før og er voldsomt stresset. Han begynder igen at køre psykisk på mig. Det er aldrig hans mening siger han og er han er ked af hvad han gør for at såre mig, men han kan ikke lave det om, fordi hans egen barndom var sådan. Men får ham skrevet op i et behandlingsted og vi venter og venter. Ventetiden er på 1 år pt. Jeg er bare så udmattet psykisk, træt og dårligt selvværd. Selvom han skulle få hjælp ved jeg ikke om jeg kan tilgive ham for de ting han har gjort. Men samtidig er jeg for svag , for fattig og håber på det bedste, til bare at gå. Det er så svært at komme ud af sådan et spind! 

Han er så omskiftelig i humøret. Så glad og omsorgsfuld det ene øjeblik, og rasende det andet øjeblik. Faktisk tror jeg han har Aspargers. Han kan være såååå sød og kærlig og hensynsfuld og en god far. Men kan også være et monster ift. mig. Det er det der gør det så svært. Hvis bare han slog mig hver dag tror jeg det ville være nemmere at gå!

Han råber af mig når jeg er i bad og banker hårdt på døren, så jeg bliver forskrækket. Må max være i bad 3-5 min.
 Han tjekker mine boner, så jeg er begyndt at smide dem ud.
Han brokker sig konstant over ting jeg gør og jeg skal hele tiden stå til regnskab for hvorfor jeg har købt noget til børnene, eller hvorfor jeg har købt øko æbler istedet for billige. Han brokker sig over min økonomi ( er studerende) han er meget sortseer. sort/hvid tænkende. Mine og børnenes ting må ikke være blandet med hans ting. Alle hans ting skal  helst stå snorrelige! Når jeg skal ud med en veninde er han altid så træt, dårlig eller andet, og snakker ikke til mig. Men når han skal ud spørger han ikke om lov.

eg må ikke bruge tørretumbleren fordi vi skal spare og hvis jeg gør det alligevel og han opdager det kalder han mig, kælling, fede ko, taber, eller luder.  Må heller ikke vaske tøj for ofte. Dise ord kælder han mig i øvrigt når vi skændes. og han siger det ikke er med vilje men at de flyver ud af munden og han flover sig efter. Jeg er begyndt ikke at modsige ham fordi jeg ikke magter det mere. Han har en gang slået mig med knytnæve, men det er mange år tilbage. Og dette flover han sig også over. Selv når han ikke kalder mig disse ting, er hans stemme og mimik ret truende og jeg er utryg.

Han mener det er mig der overdramatisere alt, og alle med børn har disse udfordringer ...

Han siger jævnligt at vi aldrig skulle have haft børn for så havde vi været lykkelige! ( som om tænker jeg) hver gang jeg snakker om nogle drømme piller han dem ned ligeså hurtigt som lynets hast og jeg er er begyndt at miste mig selv, få angst anfald ind imellem, være sortseer, blive nemmere vred på børnene og sådan er jeg ikke. Jeg var så optimistisk og glad engang.

Vi kan faktisk ikke diskutere uden at det bliver grimt. Han bliver altid voldsom ophidset og jeg går min vej, og så snakker vi ellers ikke sammen det næste døgn. Stemningen er så trykket og lunefuld. Han bliver vred over små ting.  Når der er andre er han sjov, charmerende, og venlig overfor dem og mig. 

Men det lyder så grimt og det er jo ikke fordi det er sådan hele tiden. Vi hygger os også med film, børnene, familie og har god sex, på familieture, snakker godt sammen i ny og næ.

Men hører gerne jeres syn på det her og gode råd.

Jeg ved jeg skal væk, men det er bare så pokkers svært.! Har ikke opsparing, frygten for at børnene vil miste deres liv med venner osv, vores velhavende liv. Derudover er han så god til at få mig til at blive med hans overtalellesevner og håbet om det bedre. Men tror jeg må indse at det aldrig bliver bedre og jeg ikke får den kernefamilie jeg drømte om  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

Jullesnulle

Søg hjælp.....!!! Og lige nu

Det er da på ingen måde normalt - selv når man har børn. 

Du bliver kaldt lider og dumme so osv.. hvorfor tillader du det. Det er fordi han har præget dig i mange år til at tro at du ikke er noget værd. Du sagde i havde det godt i starten - når du ikke var strid. Hvem siger at du var strid.. dig eller ham. Han gennemsyrer din tankegang mht at tro at alt er din fejl. 

Flygt med børnene og søg om fuld forældremyndighed. Har du billeder, vidner...?

tag fat i dine veninder og sov på en sofa med børnene eller mødtehjælpen. ALT er bedre. Om ikke for sig selv så for børnenes skyld! De bliver ødelagte individer med den far og tror at det er normal adfærd.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Jullesnulle

Og hvad trygt er der ved dit hjem. Han hiver dig over gulvet i håret og slår dig selv i din mest sårbare situation (sovende).

flygt!!!!!!!!

Anmeld Citér

2. marts 2017

Jullesnulle

Og glem aaaaaaaalt om at han ændre dig. Det gør han ikke. Hvis du har beviser så anmeld ham

Anmeld Citér

2. marts 2017

AnoMom

Du er ikke alene udsat for psykisk vold du er også udsat for fysisk vold. 

Har du meldt ham for alle de overgreb?

kom væk i en helvedes fart. Både for din og for børnenes skyld. Det er ikke en måde at vokse op på 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Jullesnulle

Vold starter i det små med nedgørelse og ender med kraftig og nogen gange fatal fysisk vold. Når den fysiske vold starter længere inde i forholdet er man for passiv og nedbrudt til at gøre modstand, netop pga den psykiske vold.

jeg ville frygte for mit liv... og børnenes

Anmeld Citér

2. marts 2017

Frk.S

Det er muligvis nemmere sagt end gjort, men det kan kun gå for langsomt med at komme væk fra ham. 

Jeg hæfter mig ved at din overskrift hedder "en form for psykisk vold?" Det der er ikke en form for psykisk vold, det er 100 % psykisk OG fysisk vold. 

Jeg håber da godt nok ikke børnene hører det når han  siger, at I aldrig skulle have haft dem?

Du skriver at han bliver ked af det bagefter og lover bedring. Men er det ikke netop det voldelige mænd gør? Uanset så har han jo bevist at det ikke bliver bedre.

Se at komme væk - hverken du eller dine børn er tjent med dette og i bliver alle ødelagt af det der. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Søg hjælp.....!!! Og lige nu

Det er da på ingen måde normalt - selv når man har børn. 

Du bliver kaldt lider og dumme so osv.. hvorfor tillader du det. Det er fordi han har præget dig i mange år til at tro at du ikke er noget værd. Du sagde i havde det godt i starten - når du ikke var strid. Hvem siger at du var strid.. dig eller ham. Han gennemsyrer din tankegang mht at tro at alt er din fejl. 

Flygt med børnene og søg om fuld forældremyndighed. Har du billeder, vidner...?

tag fat i dine veninder og sov på en sofa med børnene eller mødtehjælpen. ALT er bedre. Om ikke for sig selv så for børnenes skyld! De bliver ødelagte individer med den far og tror at det er normal adfærd.

Jeg mener selv jeg var strid i starten og det var jeg altså. Der var han nærmest passiv og kom altid krybende tilbage.

Ja og som sagt er det jo ikke fordi det er sådan her hele tiden. Og han har slået mig 3 gange over 11 år, så volden er jo ikke konstant. Jeg tror jeg har mistet mit selvværd og en smule nedbrudt- derfor kommer jeg til at tilgive igen og igen, selvom jeg inderst inde havde tænkt mig at gå. Jeg har ingen at gå til, ingen hjælp, børnene oplever kun en trykket stemning en gang om ugen og det er ikke holdbart. De er aldrig hjemme når vi skændes osv. ellers også sover de og jeg er selvfølgelig bange for at de vågner og bliver kede . Derfor jeg bare forholder mig tavs og så snakker vi bare ikke til hinanden resten af aftenen og går i seng med en voldsom kulde imellem os. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Du er ikke alene udsat for psykisk vold du er også udsat for fysisk vold. 

Har du meldt ham for alle de overgreb?

kom væk i en helvedes fart. Både for din og for børnenes skyld. Det er ikke en måde at vokse op på 

Nej jeg har ikke meldt det, for det er jo flere år tilbage det er sket! :/ Han har ikke rørt mig i 3 år, men mere den psykiske vold.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Det er muligvis nemmere sagt end gjort, men det kan kun gå for langsomt med at komme væk fra ham. 

Jeg hæfter mig ved at din overskrift hedder "en form for psykisk vold?" Det der er ikke en form for psykisk vold, det er 100 % psykisk OG fysisk vold. 

Jeg håber da godt nok ikke børnene hører det når han  siger, at I aldrig skulle have haft dem?

Du skriver at han bliver ked af det bagefter og lover bedring. Men er det ikke netop det voldelige mænd gør? Uanset så har han jo bevist at det ikke bliver bedre.

Se at komme væk - hverken du eller dine børn er tjent med dette og i bliver alle ødelagt af det der. 

Nej børnene høre det ikke. Det kunne han ikke finde på at sige foran dem. Han mener det i afmagt fordi det er så hårdt. Han er nu sød ved dem, læser historier og hjælper dem med alt,  det er mere mig han er kold overfor. 

Er glad for at du siger at det ER psykisk vold for jeg er selv i tvivl ind imellem fordi det kun sker ind imellem og ikke konstant. 
Resten af tiden har vi det fint sammen. Men jeg stoler aldrig 100 procent på ham fordi han kan vende på en tallerken

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.