Kan I seriøst hjælpe mig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2017

Sahara82

Jeg gik fra min kæreste for tre år siden, da vi alt for længe var gået ud af hver vores spor. 

Jeg frygtede det samme som dig- økonomien fyldte og skulle jeg desuden smide alt det væk vi havde. Det var det der holdte mig tilbage, men en morgen vågnede jeg, og så var det bare rigtigt at gå. Jeg har aldrig fortrudt det. Det har gjort mig stærkere. Det har givet vores søn et bedre og mere lykkeligt liv, og jeg har aldrig haft det bedre! 

Jeg fik hjælp til at få overblik over økonomien - på det tidspunkt af min søster, som arbejdede inden for feltet, men kunne jeg ikke det, havde jeg søgt hjælp i mødrehjælpen. 

Det var den sværeste beslutning overhovedet, men det var det rigtige. Præcis som jeg også hører på dig. Du har besluttet dig, og du er klar! Du skal med det samme få hjælp til at få et økonomisk overblik, og så skal du aftale med din mor at I kan være der til du har fundet en lejlighed. 

Hvis din mand modarbejder dig, så hold fast i din beslutning og gå i statsamtet om nødvendigt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Kære du

det er ikke okay at dig og dine børn skal gå på listefødder fordi I er bange for at han bliver sur. 

Det er ikke okay at du ikke må lege med dine børn fordi han skal nusses. 

Det er ikke okay dine børn ikke har deres far når han kommer hjem og heller ikke mor, fordi mor skal tilfredsstille far. 

Det er ikke okay du skal stå til ansvar for hans velvære. 

Hvad laver han med børnene? Hygger han med  dem? Leger han med dem? Er der noget godt ved forholdet mellem din mand og børnene? 

Men jeg tænker du har brug for nogen at snakke med og måske nogen som kan fortælle dig hvad det egentlig er du lever med (synes det lyder som psykisk vold). 

Jeg synes du skal ringe til lokk.  http://www.lokk.dk/Raadgivning/Doegnaaben-anonym-hotline/ 

Eller kontakte mødrehjælpen. 

Jeg ønsker dig alt held og lykke fremover og håber du finder modet til at tage springet. Min mor turde aldrig, er 60 år idag og går stadig på listefødder derhjemme, stadig bange for om der er noget der vil gøre ham sur idag - sådan et liv er opslidende og har ødelagt hendes selvværd helt. Tro på dig selv - du og dine børn fortjener en ubekymret, glad hverdag fyldt med latter og leg. 

Du må også godt skrive privat til mig hvis du skulle have lyst. Det er ikke det samme, men jeg har været i et voldeligt forhold (både fysisk, psykisk og økonomisk) og kan godt sætte mig ind i hvor svært det er at gå fra sådan en mand. Det tog mig 7 år og jeg havde ikke engang børn. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Newsence

Du må jo beslutte dig for hvem der er vigtigst.. ham eller dine børn.. ville gerne skrive dig på men ærlig talt så tror jeg du er så nedkørt så du ikke mener du betyder noget. 

Men du står i et valg lige nu. Betyder han mere for dig end dine børn?

Dine børn bliver tilsidesat fordi han skal nusses ( hvad er han 3 år  Jeg er i chock over at du skal sidde og nusse ham ) 

hele tiden hans behov frem for børnenes. 

Børnene VIL tage skade af det. De vil opleve at de er mindre værd og at de ikke betyder noget. Så vil de som voksne finde en partner der er lige som din mand for de er jo intet værd alligevel.. Det du gør ved at blive det er at sikre at de kommer til at sidde præcis i samme situation som dig for de har jo aldrig kendt til andet end at blive tilsidesat.. 

hvis du mener din kæreste er mere værd en børnene så bliv og fortsæt.

mener du dine børn er vigtigere så er det ud nu. Men ærlig talt som en anden skriver så tvivler jeg på du får det gjort af den simple årsag at du i flere indlæg i denne tråd har kommet med undskyldninger for ham ( soldatertid, ryg problemer, farens hjertestop) Du kommer med grunde og forsvare at han mener du skal droppe dine børn for ham og du kommer med undskyldninger 

Først når du dropper alle de gode forklaringer og indser at uanset fortid så er der INGEN undskyldning for hans opførsel er du parat..

mit råd er smut allerede i morgen men da jeg ikke tror du er klar håber jeg du i det mindste vil kontakte et krisecenter og få noget støtte og vejledning.. Giv i det mindste dine børn det da du søger hjælp.. 

vis dine børn at de betyder mest for dog og at INGEN nogensinde kan skille jer ad for du vil ALTID være der for dem og vælge dem før ALLE andre. Vis dem det med dine handlinger søg hjælp i morgen, ikke i overmorgen eller på mandag men i morgen lige så snart krisecenteret nær dig har telefontid 

• forpligt dig nu overfor dine børn. Det er sgu på tide 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Ena

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er så ulykkelig  Jeg kan efterhånden ikke gemme mig mere bag anonyme indlæg da flere gætter hvem der står bag så denne gang lader jeg være. Jeg overvejer at gå fra min kæreste. Nej kan snart ikke mere  Jeg føler mig fanget og uanset hvor meget jeg prøver at snakke med ham ignorerer han hvad jeg siger og føler. Nu her er det bare blevet for meget for mig da jeg føler at jeg ikke engang må lege/være sammen med mine børn mere 

Han vil have at jeg nusser ham da det er for ham er vigtigt forhold til vores forhold. Men bare det hvis jeg er nødt til lige at stoppe for at hjælpe en af vores børn bliver han irriteret og minder mig om at han går amok snart eller at jeg har lovet noget. Han sover hver dag når han kommer hjem fra arbejde på sofaen og jeg nusser ham imens. Men her for lidt siden ville min søn gerne have min opmærksomhed og jeg gik selvfølglig med ham og jeg kunne se og høre at min kæreste sov. Så han bemærkede heller ikke at jeg gik og så legede jeg ellers med min søn. Børnene må forresten heller ikke larme for meget. Hvis de gør bliver kæresten meget sur. Nå men lidt efter så var vi inde i stuen og kæresten vågnede. Han blev sur for hvorfor nussede jeg ham ikke mere?? Sagde at vores søn gerne ville lege lidt og det kunne jeg selvfølglig ikk sige nej til, men at jeg jo faktisk havde nusset ham i lang tid. Så hed det lige pludselig at jeg ikke havde overholdt min aftale og at jeg ikke skal sige at jeg kan holde det når jeg åbenlyst ikke kan. Så nu er han sur. Jeg er knust indeni for mine børn er vigtigere end ham men jeg kan simpelthen ikke gå fra ham. Frygten for at føle mig ensom, frygten for at min økonomi skal ramle sammen og ja bare det at skulle flytte igen hvis det viser sig at jeg ikke kan blive boende her mere og ja alt det med indkøb ad nye møbler og nye værelser til børnene osv. Jeg har ingen opsparing at tage af!!! Og af familie har jeg kun min mor og hun er ikke til nogen hjælp. Jeg har også kun 2 veninder som jeg heller ikke ser så tit. Jeg er så ked af det og magtesløs og stortuder lige nu alt imens børnene leger og kæresten sover. Jeg ved at hvis jeg modsiger ham og kommer med hvad jeg syntes om det hele så kan han gå helt amok og faktisk smide mig ud. Det har han før gjort. Jeg er BANGE hvad der kommer til at ske hvis vi går hver til sit!! Og hvad med bilen!! Den står i hans navn men jeg betaler til sen og bruger den dagligt. Vil jeg have råd til at have bil selv da jeg er afhængig af den i forhold til mit arbejde osv!! Jeg kan ikke magte det her!! Jeg er så svag og mit selvværd og selvtillid er kørt helt i bund  Jeg har brug for nogen at snakke med omkring det her og en der kan støtte mig. Jeg kunne blive ved med at skrive men det er lige før I kender det meste pga alle mine indlæg herinde på trods af anonymitet.

Jeg er magtesløs og bange....

Ud fra det læste, og din tidligere debat om at du skulle have kørt din kæreste psykisk ned, kan jeg overhovedet ikke finde en eneste grund til at du skal blive. Hvad positivt bringer jeres forhold med sig? Din kæreste er, som mange nævner og rigtig fint forklarer, meget egoistisk og psykisk voldelig.

Du skal vide at børn, der vokser op og oplever deres mor blive udsat for vold, uanset om det er material-, kontrol-, psykisk-, fysisk eller/og seksuel vold, tager MERE skade end moren gør. Den information er hård, hvilken jeg skriver til dig med formålet om, at det er forhåbentlig information, der giver dig styrken til at komme væk. Ikke for din skyld i første omgang, men for dine børns skyld. Du har sat dine børn i verden og har ansvaret for at de har det godt, du har ansvaret for at fjerne dem fra skadelige omgivelser. Det har du forpligtigelse til. Lige nu lever du ikke op til dit ansvar eller dine forpligtigelser som forælder. Og det bøder dine børn for. Det helt store problem i disse sager er netop, at forældre er så magtesløse i de her situationer, at de får overbevist om at børnene ikke mærker noget, ved noget, oplever noget. Men det gør de. Du kan mærke at du ikke har det godt, så kan du være sikker på at dine børn har det værre. Det er rigtig grimt at høre, og du vil højst sandsynligt tænke at jeg tager fejl, for det er en naturlig reaktion, men det er sandheden. 

Som andre single-forældre kan du selvfølgelig også klare dig økonomisk og klare dig uden en kæreste for en tid. I finder nok ud af det med bilen, du klarer nok at undvære at bruge så meget tid på at nusse ham og hans forældres mærkværdige indblanding i jeres liv, og på ellers at suse rundt for at gøre ham tilfreds. Var han i øvrigt manden, der nægtede at spise pizza med købe-dressing, fordi den var fra køleskabet i eget hjem og ikke fra pizzeriaets køleskab? Du må være sindssygt overbelastet og det er klart at det virker helt vildt uoverskueligt at skulle bryde forholdet op. Men det er den eneste måde du kan give dine børn og dig selv et værdigt liv. Lige nu bliver du holdt nede, og er på ingen måder ligeværdig med din partner. 

Jeg synes, du skal læse om de forskellige former for vold. Udover den åbenlyse psykiske vold, tænker jeg at der også kan foregå materiel vold, idet du ikke tror at du kan frigøre dig for forholdet pga. økonomi og materielle genstande. Se fx Dialog Mod Vold, Mødrehjælpen under Vold i Parforholdet, Powerkvinderne, Danner, LOKK. Der forklares volden og dets følgevirkninger fint og forståeligt.

Du kan kontakte følgende, både ang. støtte og vejledning, samtaler rådgivning og evt. økonomisk støtte til indskud til lejebolig: Ud af voldens skygge og Mødrehjælpen, og naturligvis krisecentre i dit område. Ud af Voldens Skygge og Mødrehjælpen kan også hjælpe dig med det økonomiske ift. at lægge budget osv. 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Kløver

Kender ikke de andre debatter eller læste hele tråden da jeg kunne se folk rådede til at gå. 

Har han altid været sådan ? Har noget ændret sig? Tænker om han er løbet ind i noget depression eller andet som gør et øget behov for omsorg og nærhed eller kunne forklare hans ændringer ? 

Anmeld Citér

2. marts 2017

2721

Hvor i landet bor du? Jeg giver gerne en kop kaffe og en skulder og græde ud ved.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Sandratoft

2721 skriver:

Hvor i landet bor du? Jeg giver gerne en kop kaffe og en skulder og græde ud ved.

Hvis du bor i Aarhus omegn, så giver jeg også gerne en kop kaffe

Anmeld Citér

2. marts 2017

Carina:-)

Hvordan går det med dig?

Jeg er enig med alle de andre i tråden om at du skal væk.

Har du et andet sted at være?

Eller skal du have hjælp til at komme væk med børnene? 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Sandratoft

Omsorgsgiver skriver:

Han har tit sagt at det er mig der er egoistisk  fordi jeg ikke vil kæmpe for vores forhold mener han. Han mener at jeg ikke tænker på børnene for det er mega synd for dem at vi skændes så meget siger han. Men det er jo lige netop det jeg gør....jeg kan bare ikke tage skridtet 

Hvordan går det? Har du fået hjælp til at komme væk? 

Anmeld Citér

21. marts 2017

L-Mortil3

Uha har også tænkt meget på dig! Håber du er kommet væk ?! <3

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.