Omsorgsgiver skriver:
Jeg er så ulykkelig
Jeg kan efterhånden ikke gemme mig mere bag anonyme indlæg da flere gætter hvem der står bag så denne gang lader jeg være. Jeg overvejer at gå fra min kæreste. Nej kan snart ikke mere
Jeg føler mig fanget og uanset hvor meget jeg prøver at snakke med ham ignorerer han hvad jeg siger og føler. Nu her er det bare blevet for meget for mig da jeg føler at jeg ikke engang må lege/være sammen med mine børn mere 
Han vil have at jeg nusser ham da det er for ham er vigtigt forhold til vores forhold. Men bare det hvis jeg er nødt til lige at stoppe for at hjælpe en af vores børn bliver han irriteret og minder mig om at han går amok snart eller at jeg har lovet noget. Han sover hver dag når han kommer hjem fra arbejde på sofaen og jeg nusser ham imens. Men her for lidt siden ville min søn gerne have min opmærksomhed og jeg gik selvfølglig med ham og jeg kunne se og høre at min kæreste sov. Så han bemærkede heller ikke at jeg gik og så legede jeg ellers med min søn. Børnene må forresten heller ikke larme for meget. Hvis de gør bliver kæresten meget sur. Nå men lidt efter så var vi inde i stuen og kæresten vågnede. Han blev sur for hvorfor nussede jeg ham ikke mere?? Sagde at vores søn gerne ville lege lidt og det kunne jeg selvfølglig ikk sige nej til, men at jeg jo faktisk havde nusset ham i lang tid. Så hed det lige pludselig at jeg ikke havde overholdt min aftale og at jeg ikke skal sige at jeg kan holde det når jeg åbenlyst ikke kan. Så nu er han sur. Jeg er knust indeni for mine børn er vigtigere end ham men jeg kan simpelthen ikke gå fra ham. Frygten for at føle mig ensom, frygten for at min økonomi skal ramle sammen og ja bare det at skulle flytte igen hvis det viser sig at jeg ikke kan blive boende her mere og ja alt det med indkøb ad nye møbler og nye værelser til børnene osv. Jeg har ingen opsparing at tage af!!! Og af familie har jeg kun min mor og hun er ikke til nogen hjælp. Jeg har også kun 2 veninder som jeg heller ikke ser så tit. Jeg er så ked af det og magtesløs og stortuder lige nu alt imens børnene leger og kæresten sover. Jeg ved at hvis jeg modsiger ham og kommer med hvad jeg syntes om det hele så kan han gå helt amok og faktisk smide mig ud. Det har han før gjort. Jeg er BANGE hvad der kommer til at ske hvis vi går hver til sit!! Og hvad med bilen!! Den står i hans navn men jeg betaler til sen og bruger den dagligt. Vil jeg have råd til at have bil selv da jeg er afhængig af den i forhold til mit arbejde osv!! Jeg kan ikke magte det her!! Jeg er så svag og mit selvværd og selvtillid er kørt helt i bund
Jeg har brug for nogen at snakke med omkring det her og en der kan støtte mig. Jeg kunne blive ved med at skrive men det er lige før I kender det meste pga alle mine indlæg herinde på trods af anonymitet.
Jeg er magtesløs og bange....
Jeg ser en del psykisk syge i mit arbejde, og jeg tænker helt ærligt, at han burde få en diagnose (skal ikke forstås nedsættende eller spottende). Jeg tænker over i en medfødt diagnose, som er blevet åbenlyst behandlingskrævende.
Jeg tror ikke, at du får ham til læge eller psykolog, for han ejer ikke evnen til at se problematikkern.
Du skal nå til erkendelsen, at du ikke kan redde ham eller gøre eller sige noget, som får det hele til at blive bedre. Du skal arbejde på at blive et helt menneske igen, som ikke er nedbrudt og ødelagt......og det kan du ikke gøre sammen med ham. Han er skadet, og det er formentligt ikke engang hans skyld, men han skal også have muligheden for at komme videre og få det bedre - det vil aldrig ske, når tingene er som nu, og det vil heller ikke ændre sig til det bedre over tid.
Søg hjælp til dig og børnene, Mødrehjælpen, "Hjælp Danmark" eller hvor du ser muligheder.
Anmeld
Citér