Omsorgsgiver skriver:
Altså han har haft en rigtig rar og tryg barndom men altså hans far kan også blive meget hurtig sur og er mega stædig. Jeg har også haft mine ture med ham. Han far og mor siger at han har ændret sig negativt efter at han har været inde i den kongelig livgarde. Det var som om at der var noget der gjorde noget ved ham. Og så blev han også sparket i ryggen og gik med det i meget lang tid inden han gik til lægen og faktisk skulle opereres. Hans far har tit sagt til ham at han skal prøve at gå til psykolog men det vil han ikke. Han har oplevet hans far meget syg hvor han faldt om med hjertestop og blev opereret. Hans far og mor mener at de aldrig skulle havde ladet ham se hans far ligge der med alle slanger osv på sygehuset efter operationen. Jeg ved ikke om nogen af de ting har gjort noget ved ham måske... Jeg ved bare at vores forhold bliver værre og værre for hver dag der går..
Nu er jeg lidt hård. Lige nu er det ikke dit "job" at forstå ham, finde grunden og undskylde ham. Lige nu er det dit "job" at sørge for en tryg base til dine børn, sørge for de er i trivsel og har rammerne til at være i trivsel.
De rammer er der ikke lige nu, for du er bange for at blive smidt ud, du er bange for hans reaktion hvis du ikke fravælger dine børns behov og fortsat nusser ham på sofaen når han skal sove. Du er gået med på en del af tanken om du kører ham ned og har endda en svigermekanik som skyder med skarpt efter dig. Dine børn ved du er bange/utryg, dine børn ved du der er psykisk vold i deres familie (ikke med de ord og de ville formodentlig fortælle om noget konkre alla: mor skal nusse far ellers bliver han sur og så skynder mor sig tilbage til ham). Dine børn har ikke de optimale rammer for at udvikle sig lige nu, ikke fordi du fejler eller han fejler, men fordi stemningen fejler.
Det er super svært at gå, det er super svært at tage det skridt. Men der bedste du kan gøre for hele din familie: dig selv, dine børn og også din kæreste er at finde de absolut sidste kræfter og søg hjælp, søg hjælp til at komme væk, måske er det kun for en periode måske er det for altid. Ingen af jer har det godt i de rammer lige nu og du har lidt kræfter ellers havde du ikke skrevet her, find dem og brug dem.
Anmeld
Citér