Barsel - hvordan er ordningen på jeres job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

FruPudderkvast

Pia skriver:

Det er jo sådan med barslen at den deler man..
Så når du har født kan din mand få 14 dage med fuld løn og de 14 dage går ikke fra din barsel.. Men tager han barsel der ud over, så går det fra din barsels periode.

Men det er så forskelligt fra fagforening til fagforening..
MIn mand ville kunne tage 6 uger ekstra med næsten fuld løn.
Men de 6 uger blir stadig trukket fra min barselsperiode i den sidste ende..

Jeg er offentlig ansat.
Så jeg gik fra 8 uger før med fuld løn.
Får så yderlig 24 uger med fuld løn og kan så holde op til 35 uger ekstra som så er på sygedagpenge/barselspenge..

Pia.

Ved ikke om du ved noget om det, men nu prøver jeg lige at spørge  Jeg er nemlig også offentligt ansat, så har samme barselsordning som dig.. Min kæreste har nu fået at vide på sit arbejde at han kan tage noget fædreorlov lige efter fødslen (altså i forlængelse af de 14 dage som han er berettiget til)..

Men ved du så om det også vil blive trukket fra min barsel i sidste ende?  

- Sarah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Happy skriver:

Hej jeg er i finans sektoren og min kæreste også, nogen der ved hvordan ordningen er for mænd der? Min kæreste vil meget gerne gå hjemme med fuld lø'n men kun så længe det ikke går ud over min dagpenge periode, så nogen der ved hvor lang tid han kan det?

Jeg har fuld løn i 6 mdr. og derefter dagpenge.

Min mand har mulighed for, at holde barsel i 3 mdr. med fuld løn. Han holder dog kun 1 mdr., men det går fra min barsel.

Man har 46 uger (mener jeg, at det er), at man kan dele mellem sig som man har lyst til.

Anmeld

7. oktober 2009

Pia

Saped90 skriver:

Ved ikke om du ved noget om det, men nu prøver jeg lige at spørge  Jeg er nemlig også offentligt ansat, så har samme barselsordning som dig.. Min kæreste har nu fået at vide på sit arbejde at han kan tage noget fædreorlov lige efter fødslen (altså i forlængelse af de 14 dage som han er berettiget til)..

Men ved du så om det også vil blive trukket fra min barsel i sidste ende?  

- Sarah

Ja det vil blive trukket fra din barsel.. når din barsel med fuld løn sluter kan du vælge om du holder 24- 28 el 35 uger på dagpenge.. og de uger han holder blir trukket fra det antal du holder..
Men ring og snak med Foa.

Kh Pia

Anmeld

7. oktober 2009

Muffinmus

gik fra 6 uger før men løn, efter fødslen havde jeg ret til 24 uger med løn, resten dagpenge

Anmeld

7. oktober 2009

DortheSimonsen

Jeg fik fuld løn 8 uger før fødslen.
Og 26 uger efter fødslen.
Når at komme på dagpenge i to uger kun, da jeg har noget ferie jeg skal have holdt inden jeg skal starte

Anmeld

8. oktober 2009

Mor til matilde og gustav

hej jeg får barsel 4 uger før, og fuld løn 28uger efter også resten af tiden på barsel dagpenge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.