Barsel - hvordan er ordningen på jeres job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.195 visninger
25 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

Tulle28

For mit eget vedkommende er den ikke særlig fantastisk synes jeg - vi får refunderet det, som virksomheden får refunderet fra Barselsfonden, dvs. ca. 23.500,- i 29 uger ialt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

malou

Jeg fik fuld løn i 6 md... dernæst tog jeg orlov... og starter op her 1 nov på ny arb.plads

knus malou

Anmeld

6. oktober 2009

Lise

Jeg får fire uger før termin + 18 uger efter fødslen... Derefter barselsdagpenge. Det er en sløj ordning!

Anmeld

6. oktober 2009

mama09

hos Dsb er det fuld løn i 26 uger, og derefter kan man jo så ta dagpenge ved kommunen...

Anmeld

6. oktober 2009

LotteGabriella

malou skriver:

Jeg fik fuld løn i 6 md... dernæst tog jeg orlov... og starter op her 1 nov på ny arb.plads

knus malou

det var det samme med mig...fuld løn i 6 måneder og derefter barselsdagpenge fra kommunen

Anmeld

7. oktober 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman
Trinehw skriver:

hos Dsb er det fuld løn i 26 uger, og derefter kan man jo så ta dagpenge ved kommunen...

Det samme hér hos mig.
Så gik jeg af 4 uger før

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

Tulle28 skriver:

For mit eget vedkommende er den ikke særlig fantastisk synes jeg - vi får refunderet det, som virksomheden får refunderet fra Barselsfonden, dvs. ca. 23.500,- i 29 uger ialt.

Hejsa:0)

Her hvor jeg er ansat - privat virksomhed - får vi fuld løn 4 uger før termin og 14 uger efter. Så lige lidt over 4 mdr, og resten af tiden er det på dagpenge.

Så det er ikke den fedeste orning. Da jeg var på barsel sidst, var jeg ansat i Dansk supermarked, lød aftalen på 4 uger før og 16 uger efter.  Så det er ikke fordi der som sådan er så stor forskel.

Men sådan er det jo, er bare glad for at få fuld løn i nogle måneder, og endnu mere glad for at vi har muligheden for a gå på barsel i så lang tid. Tænk da vi var børn, da havde vores forældre ret til hvad??? 3 mdr???

Knus

Chrisitna
17+2

Anmeld

7. oktober 2009

MetteT

Hos mig var det 4 uger før fødsel og 20 uger efter med fuld løn og derefter barsels dagepenge..

Knus Mette

Anmeld

7. oktober 2009

mama09

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Her hvor jeg er ansat - privat virksomhed - får vi fuld løn 4 uger før termin og 14 uger efter. Så lige lidt over 4 mdr, og resten af tiden er det på dagpenge.

Så det er ikke den fedeste orning. Da jeg var på barsel sidst, var jeg ansat i Dansk supermarked, lød aftalen på 4 uger før og 16 uger efter.  Så det er ikke fordi der som sådan er så stor forskel.

Men sådan er det jo, er bare glad for at få fuld løn i nogle måneder, og endnu mere glad for at vi har muligheden for a gå på barsel i så lang tid. Tænk da vi var børn, da havde vores forældre ret til hvad??? 3 mdr???

Knus

Chrisitna
17+2

ja 3 mdr - puhaa glad for der er nye regler idag

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

Trinehw skriver:

ja 3 mdr - puhaa glad for der er nye regler idag

Ja ikke:0)

Kan huske min mor har fortalt at hun stod der med bryster spræng fyldt af mælk og måtte stoppe amning  for at starte på fuldtidsarbejde og aflevere os da vi var bare små 2 2/12 måned gammel.

Det kunne hun simpelthen ikek magte, så min far og mor besluttede at hun skulle være hjemmegående, og det var hun så i over 15 år:0) Det var den fedeste barndom.

Men det var også mere almindeligt at mødre gik hjemme dengang, tænk der er bare gået en generation, og nu er der næsten ingen hjemmegående mere.

Kan huske da jeg var barn, så kom vi hjem fra skole, der var altid mor hjemme, og vejene bugnede af børn der legede. Idag er alle på arbejde, børn i institution og vejene total tømt for børn:0( ØV ØV

Knus

Christina, som ville ønske jeg havde råd til at være hjemmegående, og som håber at der kan blive råd til at komme tilbage på deltid efter endt barsel:0)

17+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.