Barsel - hvordan er ordningen på jeres job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

mama09

Valle81 skriver:

Ja ikke:0)

Kan huske min mor har fortalt at hun stod der med bryster spræng fyldt af mælk og måtte stoppe amning  for at starte på fuldtidsarbejde og aflevere os da vi var bare små 2 2/12 måned gammel.

Det kunne hun simpelthen ikek magte, så min far og mor besluttede at hun skulle være hjemmegående, og det var hun så i over 15 år:0) Det var den fedeste barndom.

Men det var også mere almindeligt at mødre gik hjemme dengang, tænk der er bare gået en generation, og nu er der næsten ingen hjemmegående mere.

Kan huske da jeg var barn, så kom vi hjem fra skole, der var altid mor hjemme, og vejene bugnede af børn der legede. Idag er alle på arbejde, børn i institution og vejene total tømt for børn:0( ØV ØV

Knus

Christina, som ville ønske jeg havde råd til at være hjemmegående, og som håber at der kan blive råd til at komme tilbage på deltid efter endt barsel:0)

17+2

hehe min mor blev også hjemmegående - eller der vil sige hun aflevede mig - men besluttede sig efter 1 måned - at det kunne hun ikke klarer - så hun kom hjem - Det har altid været hyggeligt at ha mor hjemme, hele sin barndom

Ja jeg gad også godt man havde råd til at gå hjemme, men det har vi desværre hellere ikke men deltid kunne da også være fedt

Min lille pige på 7 mdr, er startet i dagpleje i torsdags - og mor her starter på job på mandag - hader den virkelige verden - "barsel - verden" er nu hyggeligst

Trine...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

Happy

Hej jeg er i finans sektoren og min kæreste også, nogen der ved hvordan ordningen er for mænd der? Min kæreste vil meget gerne gå hjemme med fuld lø'n men kun så længe det ikke går ud over min dagpenge periode, så nogen der ved hvor lang tid han kan det?

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

Trinehw skriver:

hehe min mor blev også hjemmegående - eller der vil sige hun aflevede mig - men besluttede sig efter 1 måned - at det kunne hun ikke klarer - så hun kom hjem - Det har altid været hyggeligt at ha mor hjemme, hele sin barndom

Ja jeg gad også godt man havde råd til at gå hjemme, men det har vi desværre hellere ikke men deltid kunne da også være fedt

Min lille pige på 7 mdr, er startet i dagpleje i torsdags - og mor her starter på job på mandag - hader den virkelige verden - "barsel - verden" er nu hyggeligst

Trine...

Ja helt bestemt.

Kan godt huske da min datter startede i dagpleje..............frygteligt, men så alligevel også ok:0)

Var alene med hende fra jeg fandt ud af jeg var gravid til for lidt over et år siden. Så slappede og lidt af ved at få lidt " aflastning". Hendes far er slet ikke en del af billedet, så der har aldrig været de der "fri"weekender.

Deltid, halvtid eller hvad det nu hedder vil være en drøm. Hjemmegående kan nok blive lidt for meget, da der jo nemlig ikke er nogle børn at lege med på vejen og sådan:0) Men synes det er så deprimerende at tage bussen lidt over 7, aflevre min datter i skole ( SFO) tage bussen på arbejde, arbejde, med bus hjem 1550, hente hende i SKole(SFO) og med bus hjem, så er vi hjemme kl 1645. Så er det lidt hygge, mad bad og seng ( hun sover senest 19,30).

Der er bare en kvalitetstid på samme måde:0( ØV

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

Happy skriver:

Hej jeg er i finans sektoren og min kæreste også, nogen der ved hvordan ordningen er for mænd der? Min kæreste vil meget gerne gå hjemme med fuld lø'n men kun så længe det ikke går ud over min dagpenge periode, så nogen der ved hvor lang tid han kan det?

Hejsa,

Så vidt jeg ved kan dette ikke lade sig gøre.

Når du har født har han ret til 2 ugers barsel med fuld løn( nogle steder er overenskomsten anderledes, der hvor min kæreste arbejder har han tre uger med løn, når jeg har født)

Så har du din barsel i en hvis periode med løn fra arbejde. Når den er slut så kan i dele periodenpå dagpenge imellem Jer. Så er næsten 99% sikker på at du ikke kan gå hjemme på barselsdagpenge og han med løn fra arbejde.

Christina
17+2

Anmeld

7. oktober 2009

netdaddy

Min hustru gik fra 8 uger før og havde derefter 26 uger med fuld løn, efterfulgt af afspadsering og ferie, så hun gik hjemme i 8 måneder efter fødslen.

For mit vedkommende, så havde jeg 14 dages barsel+14 dages afspadsering efter fødslen, og efter min hustrus barsel havde jeg 8 ugers barsel med fuld løn, pension og ancienitetsopsparing m.m.

Så knægten var lige på den anden side af 10 måneder da han startede i dagpleje - hos min hustru! 

Da han så startede i den dagplejeplads som vi gerne ville have (hos en anden dagplejer) var han knapt 1 år og kunne gå selv, spise selv, drikke selv og meget mere.

Så det har flasket sig helt perfekt for os og vi klager ikke over vores barselsordninger.

I min egen barndom har min mor altid været hjemme, da hun også er dagplejer og har været de i over 30 år, så det har været en helt perfekt barndom for mig, da der altid var nogen hjemme når jeg kom hjem fra skole.

Anmeld

7. oktober 2009

mama09

Valle81 skriver:

Ja helt bestemt.

Kan godt huske da min datter startede i dagpleje..............frygteligt, men så alligevel også ok:0)

Var alene med hende fra jeg fandt ud af jeg var gravid til for lidt over et år siden. Så slappede og lidt af ved at få lidt " aflastning". Hendes far er slet ikke en del af billedet, så der har aldrig været de der "fri"weekender.

Deltid, halvtid eller hvad det nu hedder vil være en drøm. Hjemmegående kan nok blive lidt for meget, da der jo nemlig ikke er nogle børn at lege med på vejen og sådan:0) Men synes det er så deprimerende at tage bussen lidt over 7, aflevre min datter i skole ( SFO) tage bussen på arbejde, arbejde, med bus hjem 1550, hente hende i SKole(SFO) og med bus hjem, så er vi hjemme kl 1645. Så er det lidt hygge, mad bad og seng ( hun sover senest 19,30).

Der er bare en kvalitetstid på samme måde:0( ØV

ja så var det da rart med lidt "fritid", kan jeg godt forstå - jeg synes nu også det er dejligt nok - for kan få styr på hjemmet nu her, før jobbet kalder

Men ja at være hjemme fuldtid, kan nok også blive lidt kedeligt i længden for os mødre...

ja frygter også når jeg starter på job, nogen dage ser jeg hende kun 30 min, har lorte arbejdes tider 6-13 eller 11.30-19.30 og arbejd hver 2 weekend - men det går nok - alle andre klarer den jo, så det gør vi nok også

Anmeld

7. oktober 2009

Tulle28

Min kæreste har også arbejdet i den finansielle sektor og der havde han 12 uger med fuld løn... Men jeg tror ikke at han kan tage noget af din periode med dagpenge.

Anmeld

7. oktober 2009

Valle81

Trinehw skriver:

ja så var det da rart med lidt "fritid", kan jeg godt forstå - jeg synes nu også det er dejligt nok - for kan få styr på hjemmet nu her, før jobbet kalder

Men ja at være hjemme fuldtid, kan nok også blive lidt kedeligt i længden for os mødre...

ja frygter også når jeg starter på job, nogen dage ser jeg hende kun 30 min, har lorte arbejdes tider 6-13 eller 11.30-19.30 og arbejd hver 2 weekend - men det går nok - alle andre klarer den jo, så det gør vi nok også

Åhh hvor kan jeg følge dig(

Livet som forældre er ikke let, vi er plaget af evig dårlig samvittighed......... det er lige godt pokkers.

Når nr. 2 kommer, så bliver det nok desværre ikke mindre:0)

Anmeld

7. oktober 2009

Pia

Happy skriver:

Det er jo sådan med barslen at den deler man..
Så når du har født kan din mand få 14 dage med fuld løn og de 14 dage går ikke fra din barsel.. Men tager han barsel der ud over, så går det fra din barsels periode.

Men det er så forskelligt fra fagforening til fagforening..
MIn mand ville kunne tage 6 uger ekstra med næsten fuld løn.
Men de 6 uger blir stadig trukket fra min barselsperiode i den sidste ende..

Jeg er offentlig ansat.
Så jeg gik fra 8 uger før med fuld løn.
Får så yderlig 24 uger med fuld løn og kan så holde op til 35 uger ekstra som så er på sygedagpenge/barselspenge..

Pia.

Anmeld

7. oktober 2009

Moar'en

Jeg gik på barsel 8 uger før med fuld løn og derefter har jer så holdt 26 uger med fuld løn. Her efter kunne jeg så ha' taget forældre orlov med dagpenge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.