Hun fik nok af at vente efter et par timer og postede derefter hans billede - det er da ret hurtigt at afgøre, at politiet er for langsomt.
Mht. at spille hellig, så er der i mine øjne også en slags "hellighed" i den type reaktioner, hvor mødre - og fædre - mener, at de i kraft af deres beskytterinstinkt har en eller anden ophøjet legitimitet til at tilsidesætte loven for at passe på deres små. Et er, hvad man i situationen gør pr. impuls, men at sidde flere måneder senere og opfatte sig selv som en helt og en martyr og nægte at erkende, at man er gået langt over stregen, er i mine øjne noget helt andet. Hun har haft tid til eftertanke, men forsvarer stadig sin handling og nægter at se den som andet end en heltedåd. Så er vi ude over beskytterinstinkt som motiv - nu handler det om at sætte sig selv i fokus som en forfulgt uskyldighed eller miskendt helt, og den holder ikke.
Det er ulovligt, det er jeg klar over, men, jeg er egentligt tilhænger af at kriminelle udstilles offentligt, hvis man er 100 % sikker på deres skyld, som her hvor det er bevist....De slipper generelt utroligt nemt i Dk, med mindre vi taler økonomisk svindel...det koster.
Skulle det passe at der kun er gået et partier, hvilket er noget medierne i hvert fald skriver, er hendes tålmodighed måske ikke helt på plads, men jeg bakker stadig op om at disse typer ikke skal gå og gemme sig.
I øvrigt mener jeg det er helt hen i vejret at politiet efterlyser nedtrykte mennesker med billede samme dag de tager fra deres hus, men de kriminelle kan være flere uger/mdr om at blive efterlyst med billede trods beviser mod dem.
Så ja, hun har brudt loven, men i dette tilfælde mener jeg hans lovbrud bør give en god rusker, ikke en bøde på 2500 mens hun får en på 5000 for afvikle fange den der har forvoldt skade på hendes barn. Hun har da trods alt kun efterlyst ham, ikke skudt ham.