overreagerer hun?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvis jeg havde billede og bevis af den klamme stodder som for 1,5 år siden forudlempede min datter ville jeg hellere end gerne dele hans klamme fjæs hvis ikke politiet ville lytte...

Jeg forstår impulsen, men at begå selvtægt efter kun at have givet politiet tre timer, er overilet og desuden uhensigtsmæssigt. Mener man, at politiet er for langsomme - og de har jo altså nogle procedurer, der skal overholdes, før de kan rykke ud - så giver det slet ingen mening at bebyrde dem med endnu en ulovlighed ved selv at agere både politi og dommer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2017

Skouboe

Faktum er at hun har begået en ulovlig handling. Hun kan ikke på den ene side forlange at han skal straffes for at have overtrådt loven, og så samtidigt gøre det selv.

Man kan så diskutere om strafferammen for de to forseelser er passende, men det er en helt anden snak

Anmeld Citér

27. februar 2017

Anonym

Jeg synes generelt at vi i dk holder hånden over de kriminelle og de har alt for lang snor og at det må være skønt at være kriminel i dk.. de har det som blommen i et æg jo.. en voldtægtmand får højst et mdr og en blotter får en skide latterlig bøde.. armen hvad sker der.

Jeg er så træt af, at der ikke sker noget overfor de kriminelle og jeg kan dæleme godt følge, at hun tager affære, for politiet tager sgu sjælden affære mere... 

Og jeg må indrømme, at jeg sagde til min mand forleden, at skete der noget med mine børn og denne udvikling ikke ændre sig, så tager jeg selv affære.. Men kommer der større straffe til dk, så kan det være jeg overlader politiarbejde til politiet... og jeg er opvokset af en politibetjent, men vores samfund er ved at skride ud, hvis der ikke sker en ændring...

og nu skal man lige huske, at fra en blotter er der ikke langt til en voldtægtsmand... måske han tænder på børn og de er hans ofre.. sikke galt det er, at den stakkels mand røg på Facebook, men nu er der i det mindste børn, som er sikre lidt endnu...

Anmeld Citér

27. februar 2017

NupaSofia

Jeg synes, at det er en virkelig grov sag at blotte sig for små børn. Som de fleste nok er enige om i øvrigt. Kan huske, at jeg gik i klasse med en pige, der var udsat for det og som gik til psykolog længe efter og i det hele taget havde det rigtigt skidt med oplevelsen. Derfor synes jeg også, at den strafudmåling, der er sket i den her sag er latterlig, og jeg undrer mig over, at manden ikke har fået en behandlingsdom. Men at hænge folk ud som pædofile o.l. synes jeg også er meget forkasteligt. Han er klam og pervers og skal have hjælp, men at blive udstillet som pædofil kan også have meget lange og alvorlige konsekvenser for ham. Og som en anden skriver, det at være blotter er ikke (overhovedet ikke) det samme som at være pædofil/sexforbryder.

Kogt ned, mener jeg, at han fortjener en mere seriøs konsekvens af sit blotteri, men at de konsekvenser, der kan følge med at blive hængt ud på den måde han er blevet er helt urimelige.

Anmeld Citér

27. februar 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jeg synes generelt at vi i dk holder hånden over de kriminelle og de har alt for lang snor og at det må være skønt at være kriminel i dk.. de har det som blommen i et æg jo.. en voldtægtmand får højst et mdr og en blotter får en skide latterlig bøde.. armen hvad sker der.

Jeg er så træt af, at der ikke sker noget overfor de kriminelle og jeg kan dæleme godt følge, at hun tager affære, for politiet tager sgu sjælden affære mere... 

Og jeg må indrømme, at jeg sagde til min mand forleden, at skete der noget med mine børn og denne udvikling ikke ændre sig, så tager jeg selv affære.. Men kommer der større straffe til dk, så kan det være jeg overlader politiarbejde til politiet... og jeg er opvokset af en politibetjent, men vores samfund er ved at skride ud, hvis der ikke sker en ændring...

og nu skal man lige huske, at fra en blotter er der ikke langt til en voldtægtsmand... måske han tænder på børn og de er hans ofre.. sikke galt det er, at den stakkels mand røg på Facebook, men nu er der i det mindste børn, som er sikre lidt endnu...

Det er nogle sindssyge postulater du kommer med. Hvis man søger lidt på straflængden for voldtægt så er gennemsnittet på knapt 2 år. Man kan så diskutere om det er nok men det er ikke 1 måned. 

Og så at skrive at der ikke er langt fra blotter til voldtægtsmand er helt vildt langt ude. De to "brister" har jo intet med hinanden at gøre. 

Anmeld Citér

27. februar 2017

NupaSofia

IenFart skriver:

Det er nogle sindssyge postulater du kommer med. Hvis man søger lidt på straflængden for voldtægt så er gennemsnittet på knapt 2 år. Man kan så diskutere om det er nok men det er ikke 1 måned. 

Og så at skrive at der ikke er langt fra blotter til voldtægtsmand er helt vildt langt ude. De to "brister" har jo intet med hinanden at gøre. 

Vil sige, at fællesnævneren er, at både blotteri og voldtægt er overgreb, men så hører lighederne også op. Synes det er to meget forskellige måder at være afsporet på.

Anmeld Citér

27. februar 2017

Abracadabra

Jeg synes faktisk, at hendes forbrydelse er værre end hans - derfor er jeg også enig i strafudmåling.

Anmeld Citér

27. februar 2017

NupaSofia

Abracadabra skriver:

Jeg synes faktisk, at hendes forbrydelse er værre end hans - derfor er jeg også enig i strafudmåling.

Men er det så ikke mest hendes strafudmåling, du er enig i? Eller tænker du også, at hans straf er rimelig?

Anmeld Citér

27. februar 2017

Anonym

Jeg synes den er svær....

Ens lille barn bliver mærket,  måske for livet, pga hans gerning. Dette skete tilbage i august, og til sidst fik hun nok af at vente, netop fordi han er fanget direkte på kamera. 

Der er ingen tvivl om at det fornuftige at gøre, er at lade politiet fortsætte deres, til tider, meget langsomme process, men jeg er ikke sikker på man tænker 100% rationelt når nogen skader ens barn.

Jeg finder til gengæld lovgivningen i DK ofte er så løs og let, at folk kunne være mere end ligeglade med at blive straffet for grov kriminalitet og især bliver man selv påvirket når der er børn inde over og folk kun får et lille dask over nallerne 

Det er nemt at sidde hellig i sofaen og sige

- Hun gjorde jo noget ulovligt,  så hun skal da bare straffes...(dobbelt så hårdt som den reelle forbryder) 

Men jeg kan ikke se mig fri for måske at ville gøre lignende.  Der er en grund til mødre ofte kaldes en løvemor,  vi beskytter vores små, selv med eget liv hvis det er nødvendigt og jeg tror, at gjorde nogen mennesker mine børn fortræd,  ville jeg ikke selv tænke rationelt og fornuftigt, om end jeg anser mig selv som en ganske normal og fornuftig borger.

Anmeld Citér

27. februar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

1. Hvad har større straffe med politiarbejde at gøre? 

2. Hvad er det for en udvikling, du omtaler? Mener du, at strafferammerne for fx blotteri er faldet inden for de senere år? Dokumentation? 

3. Du mener, "vi" holder hånden over de kriminelle. Men den ene af de to kriminelle i den pågældende sag - moren, der begår selvtægt - holder du selv hånden over. 

4. Tror du oprigtigt, det er skønt at være fx blotter? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.