4 årig vågner kl. 4 om morgenen. Gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2017

Mette25

Mariehøne123 skriver:

Mærkeligt virker hos mig

ellers gå ind på lirum Larum leg og søg på ur. Der er flere modeller

Tak jeg prøver.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2017

tarkoflen

Jeg tror jeg ville give det et skud at putte ham tidligere og så måtte han få far-tid om morgenen i stedet for om aftenen. Og hvis det på nogen måde er muligt nøjes med at give ham en power nap på ca. 15 minutter om eftermiddagen eller høre børnehaven om der er mulighed for at han får et hvil efter frokost. Der må være andre børn, der stadig sover til middag, og det er da synd for ham, at han ikk kan overskue at lege med nogen om eftermiddagen. 

Jeg har læst mig frem til at hvis man vil rykke børn til at sove tidligere eller senere, så er det en god ide at gøre det lige så stille med intervaller af ca. 10 minutter mener jeg det er. Det er dog nok ikke tilfældet hvis han selv efterspørger at komme i seng, men hvis l gerne på sigt vil prøve at rykke ham til at sove senere. 

På FB følger jeg en side der hedder sovechoach og vi har af flere omgange overvejet kraftigt at få en konsultation hos hende, dog med det omvendte problem, et barn der bare ikke ville sove om aftenen måske det var værd at overveje, hvis uret ikke virker? Det har vi nemlig også overvejet at købe, da jeg synes det må give virkelig god mening for børn, at det er så visuelt  

held og lykke med projektet

Anmeld Citér

22. februar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mine børn er også altid vågnet senest kl 5. Den ældste er så begyndt at sove til kl 6 og nogle dage til kl 6.30/7. Vores erfaring er at søvn avler søvn. Hvis vi ligger dem tidligt (mellem 18-18.30) så sover de også lidt længere. 

Jeg arbejder som pædagog og i børnehaven er der en dreng som også er træt da han vågner meget tidligt. Det er især hårdt for ham om eftermiddagen hvor han ikke har overskud til andre børn. Han får ikke en decideret fast middagslur som nogle af de andre børn, men vi har indført hviletid omkring kl 14, hvor nogle børn er godt trætte efter en lang dag med aktiviteter og legeplads. Her falder han oftest i søvn hvor vi så lægger ham på sofaen. Han sover oftest til han bliver hentet. (Mellem 15-16) Han er derefter ikke vågnet midt om natten længere, men et sted mellem 5-6. 

Han synes selv han er for stor til at sove med de små og derfor har vi indført hviletid. Alle børn har alligevel godt af at få en pause 

hans forældre har ingen problemer med at putte kl 19.30 om aftenen trods hans lur. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.