Tak for alle svar
Giver lige en samlet besvarelse tilbage til jer allesammen.
Jeg tænker ikke at det ville hjælpe meget at gå til lægen, da han altid har været et barn som er vågnet tidligt. Han er frisk og glad om morgenen og formiddagen, det er først om eftermiddagen at hans humør falder. Så det er ikke fordi han generelt er mere træt end andre børn, hans døgnrytme er bare anderledes, og derfor er han træt og udmattet på nogle andre tidspunkter end os 
Til jer der spørger ind til hvorfor han først bliver lagt klokken 19.30, så gør vi det for det første, fordi vi håber at det i længden kunne rykke på hans døgnrytme. Den anden grund til at vi gør det er, at hans far arbejder over 60 timer om ugen, og kommer sent hjem, og derfor bliver aftensmaden som regel først omkring klokken 18.30. Hvis jeg begynder at give ham aftensmad og putte ham til klokken 18 får han slet ikke set sin far i løbet af dagen (De har deres tid sammen om aftenen hvor far læser godnathistorie og putter) hvilket jeg synes ville være super ærgerligt. Derfor havde jeg håbet, at jeg havde held med at finde en metode der kunne rykke det tidspunkt han vågner på om morgenen i stedet for at tage den tid vi har sammen om aftenen. Hvis ikke dette lykkes så må vi jo overveje at rykke hans sengetid, men havde håbet at nogle kunne komme med et godt råd til hvordan man kunne ændre hans søvnrytme en smule.
Vi har prøvet at han sover inde hos os, men dette resulterer stadig i at han står op, eller ligger og kigger op i loftet fra han vågner.
Det ur med dag/nat indikator lyder som noget vi skal ud og investere i
Så kunne han ihvertfald ligge og slappe af til daglampen lyser, og på denne måde måske sove lidt længere.. Tror jeg vil prøve at bestille sådan et til ham 
Anmeld
Citér