Skal jeg beholde barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2017

Anonym

Jeg har en søn fra tidligere forhold og min mand har 4 børn fra tidligere. Vi var enige om at vi ikke skulle have fælles børn. Jeg blev dog så gravid ved et uheld og det var godt nok en svær tid lige bagefter. Fsktisk var jeg ved min læge og skrev også under på abort, men ja skæbnen ville at de ikke kunne se noget på første scanning, og vi endte med at sige at det måtte være meningen og i dag er den lille fis en skøn pige på 7 måneder.

Ingen af os fortryder selvom det da har været hårdt, men det er det jo med en baby. Men hun er simpelthen så overelsket  det er helt vildt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2017

Bombo

Jeg synes personligt at det er noget så egoistisk at man skal bestemme om et sundt og rask menneske skal leve eller ej. Ja undskyld mig, men hvis man ikke kan klare konsekvensen af hvad der kan komme af at have sex, så  må man holde det under bukserne for sig selv. Du komner til at fortryde når du om mange år kan sige 'ih, min søn/datter kunne være 30 år nu og kunne have fået børn osv. men jeg valgt at slå barnet ihjel fordi jeg ikke lige følte for et barn mere..' 

Selvom det er så lovligt som noget kan blive, vil det altid være at slå et barn / menneske ihjel. Uanset hvilke holdninger man har til abort. Tænk over det. 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Anonym

Kæmpe kram til dig TS. 

Jeg føler med dig, er 110% inde i din situation, jeg ved hvad du gennemgår lige nu, for jeg kunne have skrevet helt den samme tråd. 

2017 har været et lorte år for mig, og forholdet til min mand skrænter også. Vi har 2 unger i forvejen og var egentlig godt tilfredse. Men nu er jeg gravid med en "uønsket" nr.3.. Blev gravid på prævention. 

Abort er ikke en mulighed ved os, pga nogle etiske og religiøse overbevisninger. Men det er pisse hårdt alligevel, og tanken om abort, og hvor nemt det ville være kredser stadig rundt... Jeg håber virkelig folk har ret i at man ikke fortryder de børn man får. 

Men ja, kæmpe kram og jeg er helt sikker på at du tager den rigtige beslutning, og at i lige meget hvad nok skal klare det 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg synes personligt at det er noget så egoistisk at man skal bestemme om et sundt og rask menneske skal leve eller ej. Ja undskyld mig, men hvis man ikke kan klare konsekvensen af hvad der kan komme af at have sex, så  må man holde det under bukserne for sig selv. Du komner til at fortryde når du om mange år kan sige 'ih, min søn/datter kunne være 30 år nu og kunne have fået børn osv. men jeg valgt at slå barnet ihjel fordi jeg ikke lige følte for et barn mere..' 

Selvom det er så lovligt som noget kan blive, vil det altid være at slå et barn / menneske ihjel. Uanset hvilke holdninger man har til abort. Tænk over det. 

Nej. Det vil ikke "altid være at slå et barn ihjel" i alles opfattelse, og det er i høj grad afhængigt af, hvilken holdning, man har til - bl.a. - abort. Det er DIN holdning, da du åbenbart opfatter et befrugtet æg som et menneske, men du kan ikke tage alle til indtægt for dén opfattelse.

Jeg ved ikke, hvad du mener, TS kan bruge din subjektive opfattelse af abort til. Jeg valgte et barn til og abort fra, da jeg stod i hendes sted, men aldrig i livet, om jeg ville fordømme folk, der valgte anderledes. I nogle tilfælde vil det være rendyrket egoisme at få et barn, man ikke kan tage ordentligt vare på. Og i nogle situationer er det i mine øjne helt legalt at være egoistisk og sætte hensynet til sig selv, sit ægteskab og sine andre børn højere end noget, der kan udvikle sig til at blive et barn. 

Jeg kan se, at du ikke mener, jeg burde have elsket med min mand de sidste 18 år, eftersom jeg i alle de år har været helt afklaret med, at vi ikke skal have flere børn. Jeg er midt i 40'erne, min mand tæt på 50, og vores børn er fra 18 og op. Jeg kunne på ingen måde finde overskud, lyst eller energi til at begynde forfra nu - eller for 10 eller 15 år siden. Men jeg kan formentlig stadig blive gravid, og så skulle jeg altså have nægtet mig selv og min mand et sexliv af frygt for præventionssvigt? Det er da den lige vej til dårlig trivsel, et opløst ægteskab og dermed ulykkelige konskvenser for fem mennesker - os og vores børn. Har du virkelig selv tænkt dig at lægge sexlivet på hylden, den dag du erkender, at nu kan du ikke være mor for flere børn? 

Du ved IKKE, om TS kommer til at fortryde, såfremt hun vælger abort. Du gør dig klog på andre menneskers fremtid, tanker og følelser - og det har du intet grundlag for.  

Anmeld Citér

18. februar 2017

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Nej. Det vil ikke "altid være at slå et barn ihjel" i alles opfattelse, og det er i høj grad afhængigt af, hvilken holdning, man har til - bl.a. - abort. Det er DIN holdning, da du åbenbart opfatter et befrugtet æg som et menneske, men du kan ikke tage alle til indtægt for dén opfattelse.

Jeg ved ikke, hvad du mener, TS kan bruge din subjektive opfattelse af abort til. Jeg valgte et barn til og abort fra, da jeg stod i hendes sted, men aldrig i livet, om jeg ville fordømme folk, der valgte anderledes. I nogle tilfælde vil det være rendyrket egoisme at få et barn, man ikke kan tage ordentligt vare på. Og i nogle situationer er det i mine øjne helt legalt at være egoistisk og sætte hensynet til sig selv, sit ægteskab og sine andre børn højere end noget, der kan udvikle sig til at blive et barn. 

Jeg kan se, at du ikke mener, jeg burde have elsket med min mand de sidste 18 år, eftersom jeg i alle de år har været helt afklaret med, at vi ikke skal have flere børn. Jeg er midt i 40'erne, min mand tæt på 50, og vores børn er fra 18 og op. Jeg kunne på ingen måde finde overskud, lyst eller energi til at begynde forfra nu - eller for 10 eller 15 år siden. Men jeg kan formentlig stadig blive gravid, og så skulle jeg altså have nægtet mig selv og min mand et sexliv af frygt for præventionssvigt? Det er da den lige vej til dårlig trivsel, et opløst ægteskab og dermed ulykkelige konskvenser for fem mennesker - os og vores børn. Har du virkelig selv tænkt dig at lægge sexlivet på hylden, den dag du erkender, at nu kan du ikke være mor for flere børn? 

Du ved IKKE, om TS kommer til at fortryde, såfremt hun vælger abort. Du gør dig klog på andre menneskers fremtid, tanker og følelser - og det har du intet grundlag for.  

Kunne ikke sige det bedre, synes godt nok hun kom med nogle grove udmeldinger, og fremtidsudsigter, som hun overhovedet ikke har grundlag for at komme med.

Anmeld Citér

18. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Du er da noget af det mest snæversynede jeg længe er stødt på. Helt ærlig, du har intet som helst grundlag for at komme med sådanne udmeldinger omkring TS's fremtid, og du aner da ikke en pind om hvorvidt hun vil fortryde en abort eller ikke.

Gennem min uddannelse ved jeg da heldigvis at langt de fleste, som vælger abort, aldrig fortryder det. Hvorimod der faktisk er flere, som ikke vælger abort, som fortryder at de ikke valgte det, da de i den pågældende situation ikke var klædt på til at give det barn det liv det fortjener. Og det er da absolut ikke en fed start på livet for nogen, at være den der som "måske skulle have været en abort". Især ikke hvis man kan mærke det på sine forældre, og hvis TS og hendes mand nu får barnet og måske går fra hinanden pga deres i forvejen skræntende forhold ikke kan bære et barn (som ingen af dem reelt ønsker) mere, så vil det da være en direkte konsekvens af at have fået det barn, og hvor fedt tror du at barnet bil have det med det, den dag han/hun finder ud af det?

Anmeld Citér

18. februar 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg ville nu mere fortryde hvis mit barn kom til st bære skylden for at familien gik i opløsning. Det kan umuligt være en sjov følelse. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Drab er ulovligt i danmark - så der er næppe tale om at slå et menneske ihjel. 

Jeg har i start 20'erne fået foretaget en abort - jeg fortryder ikke og tænker bestemt heller ikke på hvor gammel det ville have været. 

Jeg tænker dog hold kæft hvor er det godt jeg ikke fik gennemført graviditeten. For det havde da været synd. Jeg levede i et voldeligt forhold og det ville ikke på nogen måde være godt at bringe et barn ind i det helvede. 

Anmeld Citér

21. februar 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator
SnabelA skriver:

Vi accepterer ikke person angreb.

Føler du ikke for at sætte dit profilnavn under et indlæg - så er det nok et hint om at du godt selv ved du går over grænsen.

Så derfor ophæver jeg din anonymitet. 

Anmeld Citér

21. februar 2017

Abracadabra

Moderator skriver:

Vi accepterer ikke person angreb.

Føler du ikke for at sætte dit profilnavn under et indlæg - så er det nok et hint om at du godt selv ved du går over grænsen.

Så derfor ophæver jeg din anonymitet. 

Det var da en fremragende konsekvens!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.