Anonym skriver:
Jeg synes personligt at det er noget så egoistisk at man skal bestemme om et sundt og rask menneske skal leve eller ej. Ja undskyld mig, men hvis man ikke kan klare konsekvensen af hvad der kan komme af at have sex, så må man holde det under bukserne for sig selv. Du komner til at fortryde når du om mange år kan sige 'ih, min søn/datter kunne være 30 år nu og kunne have fået børn osv. men jeg valgt at slå barnet ihjel fordi jeg ikke lige følte for et barn mere..'
Selvom det er så lovligt som noget kan blive, vil det altid være at slå et barn / menneske ihjel. Uanset hvilke holdninger man har til abort. Tænk over det. 
Nej. Det vil ikke "altid være at slå et barn ihjel" i alles opfattelse, og det er i høj grad afhængigt af, hvilken holdning, man har til - bl.a. - abort. Det er DIN holdning, da du åbenbart opfatter et befrugtet æg som et menneske, men du kan ikke tage alle til indtægt for dén opfattelse.
Jeg ved ikke, hvad du mener, TS kan bruge din subjektive opfattelse af abort til. Jeg valgte et barn til og abort fra, da jeg stod i hendes sted, men aldrig i livet, om jeg ville fordømme folk, der valgte anderledes. I nogle tilfælde vil det være rendyrket egoisme at få et barn, man ikke kan tage ordentligt vare på. Og i nogle situationer er det i mine øjne helt legalt at være egoistisk og sætte hensynet til sig selv, sit ægteskab og sine andre børn højere end noget, der kan udvikle sig til at blive et barn.
Jeg kan se, at du ikke mener, jeg burde have elsket med min mand de sidste 18 år, eftersom jeg i alle de år har været helt afklaret med, at vi ikke skal have flere børn. Jeg er midt i 40'erne, min mand tæt på 50, og vores børn er fra 18 og op. Jeg kunne på ingen måde finde overskud, lyst eller energi til at begynde forfra nu - eller for 10 eller 15 år siden. Men jeg kan formentlig stadig blive gravid, og så skulle jeg altså have nægtet mig selv og min mand et sexliv af frygt for præventionssvigt? Det er da den lige vej til dårlig trivsel, et opløst ægteskab og dermed ulykkelige konskvenser for fem mennesker - os og vores børn. Har du virkelig selv tænkt dig at lægge sexlivet på hylden, den dag du erkender, at nu kan du ikke være mor for flere børn?
Du ved IKKE, om TS kommer til at fortryde, såfremt hun vælger abort. Du gør dig klog på andre menneskers fremtid, tanker og følelser - og det har du intet grundlag for.