Jeg tænker, at en eller anden dag bliver det opdaget. Når naboen er gået ud for at fejre bryllupsdag og pludselig møder dig meget optaget af en fremmed mand eller noget tilsvarende. Der skal ikke meget til, før rygterne går. Og da vil dine børn på et eller andet tidspunkt blive konfronterer med det. Da har de et valg: Enten kan de vælge at tage afstand til dig og det, du gør, eller også kan de vælge at forsvare dig og stå for dine private valg i al offentlighed. Begge dele er hårdt og i mine øjne et valg, de burde skånes for. Man har sin frihed og tager sine valg som et voksent menneske. Problemet er når ens børn bliver tvunget til at stå for dem, før de selv er gamle nok til at tage sine egne selvstendige valg på området og stå for sine egne synspunkter.
Det er helt i orden at du tjener dine penge, som du selv vil. Men når du vælger en beskæftigelse, som I samfundet generelt opfattes negativt og fordømmes af rigtig mange, så kan det påvirke omdømmet til hele din familie inklusiv dine børn. Derfor synes jeg ikke, det er så smart, det du gør.
Jeg kender venner som har truffet hinanden tilfældig i Disneyland, vi traf en gang min fars kollega i en bittelille flække i Sverige osv. Selvom det er usansynligt, sker det, at man træffer folk man kender, når man minst venter det. Danmark er et lille land. Hvad er din plan den dag, du bliver afsløret?
Anmeld
Citér