Hvornår bliver han kræsen med tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2017

Aristocats

Jeg ved i hvert fald at min datter på snart 5 år er helt og aldeles ligeglad med hvad hun har på og hvordan hun ser ud - troede egentligt at de bestemte og selvstændige  meninger omkring tøj ville komme i den alder men åbenbart ikke endnu her - men mon ikke det nok kommer på et tidspunkt  Jeg kunne sagtens finde på at reparere tøj med for eksempel lapper, men nu af størstedelen af vores så også genbrug eller secondhand. Hvis der er et par bukser der er gået i stykker så kan jeg snildt finde et nyt billigt par i genbrugsen. Men synes kun at det er godt at man reparere det man har i stedet for at købe nyt og reparere da også mit eget tøj som jeg er glad for af og til hvis der er sket noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2017

MorTilMadsen

Aristocats skriver:

Jeg ved i hvert fald at min datter på snart 5 år er helt og aldeles ligeglad med hvad hun har på og hvordan hun ser ud - troede egentligt at de bestemte og selvstændige  meninger omkring tøj ville komme i den alder men åbenbart ikke endnu her - men mon ikke det nok kommer på et tidspunkt  Jeg kunne sagtens finde på at reparere tøj med for eksempel lapper, men nu af størstedelen af vores så også genbrug eller secondhand. Hvis der er et par bukser der er gået i stykker så kan jeg snildt finde et nyt billigt par i genbrugsen. Men synes kun at det er godt at man reparere det man har i stedet for at købe nyt og reparere da også mit eget tøj som jeg er glad for af og til hvis der er sket noget

Selvstændigheden kan lade vente på sig et godt stykke tid endnu :p

Anmeld Citér

16. februar 2017

MorTilMadsen

Hvad synes i forresten om valget af lap?

Anmeld Citér

17. februar 2017

Karina84

MorTilMadsen skriver:

Hvad synes i forresten om valget af lap?

Skal jeg være ærlig, og nu du spørger, så synes jeg ikke de er så smarte  

Synes sjældent jeg ser børn med lapper på bukserne faktisk, på trods af at jeg er omgivet af skønne, forskellige børn hver dag. Så troede faktisk ikke rigtig der var nogen der gjorde det mere? Altså syede lapper på bukserne, som min mor også gjorde det i 90'erne 

Men hey, stil er forskellig og VI er forskellige - og yay for det 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Zelinasmor

Min datter på 5 ville være fuldstændig ligeglad. Men jeg synes ikke det er pænt med lapper. Der havde jeg på bukserne i 90'erne. Vi har heller ikke mange penge, men får hun huller i bukserne ryger de altså ud og så må jeg købe brugt hvis pengene er små. Du kan få jeans i genbrug og be i grupper fra 25kr og op. Jeg tror, selvom han måske selv er ligeglad, at andre på hans alder synes det er mærkeligt. Så ville jeg hellere købe bukser uden huller i genbrug. 

Anmeld Citér

17. februar 2017

MorTilMadsen

Zelinasmor skriver:

Min datter på 5 ville være fuldstændig ligeglad. Men jeg synes ikke det er pænt med lapper. Der havde jeg på bukserne i 90'erne. Vi har heller ikke mange penge, men får hun huller i bukserne ryger de altså ud og så må jeg købe brugt hvis pengene er små. Du kan få jeans i genbrug og be i grupper fra 25kr og op. Jeg tror, selvom han måske selv er ligeglad, at andre på hans alder synes det er mærkeligt. Så ville jeg hellere købe bukser uden huller i genbrug. 

Ja okay så hvad ville du gøre hvis du var mig?

Anmeld Citér

17. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
MorTilMadsen skriver:

Tak for svar folkens

Men er der slet ingen som har erfaring med lapper? 

Erfaring og erfaring...- det er måske så meget sagt  - men jeg har sat pink glimmer lapper på min datters Hummel heldragt, som hun hopper i efter svømning og til afslapning derhjemme  Og så har jeg lige sat en lap, udformet som en stjerne i blankt strygefolie, på et par jeans, da der var kommet et lille hul  Min datter bliver 6 i næste uge og er fuldstændig ligeglad med hvad hun har på  - det er suverænt mig der bestemmer ! Og jeg går op i tøjet er pænt, passer sammen i farverne, strømperne er som regel altid sorte og undertøjet passer sammen i sæt  Vi får rigtig meget arvetøj, så vi er ikke med på mærke tøjs bølgen  - ihvertfald ikke fra den kollektion der er nu ! 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Zelinasmor

MorTilMadsen skriver:

Ja okay så hvad ville du gøre hvis du var mig?

Jeg ville købe et par bukser i genbrugen i stedet for at lappe de gamle. Jeg tænker at 20-30kr for et par bukser bør være til at overkomme.

Anmeld Citér

17. februar 2017

MorTilMadsen

Zelinasmor skriver:

Jeg ville købe et par bukser i genbrugen i stedet for at lappe de gamle. Jeg tænker at 20-30kr for et par bukser bør være til at overkomme.

Også selvom han godt kan lide lapperne?

Anmeld Citér

18. februar 2017

MorDk

Vores søn er rimlig bevidst om sit tøjvalg... han vil ikke ha lapper på ihvertfald... og personligt ville jeg heller ikke sy dem på men købe et par jeans til 80 kr i H&M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.