Hvornår bliver han kræsen med tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.412 visninger
23 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2017

MorTilMadsen

Hej jeg har en søn der lige er blevet 12 år.

Jeg er egentlig lykkelig over at han ikke er så kræsen med sit tøj, for jeg har ikke så mange penge og han laver stadigvæk ret ofte huller på sine bukser.

Indtil videre finder han sig i at få syet lapper på bukserne når der går hul, men er der nogen af jer herinde der har erfaring med hvornår lapperne bliver yt?

Og hvordan sker det? Forsvinder lapperne fra den ene dag til den anden, eller er det en glidende overgang? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2017

Rauw

Min 6 årige vil absolut ikke ha lapper på sine jeans, men han har os allerede sin egen stil, med hanekam, hullede jeans osv. Tror det er meget forskelligt. Begge mine børn store børn, er nok ret rock punkede, tror lillebror ser lidt op til storesøster, der går i korte kjoler, hullede sorte leggins og farver sit hår blåt og pink og går i læder jakke. 

De kommer fra en familie af kunstnere, pædagoger og unge mennesker. Hvilket nok har givet dem selvtilliden til at skille sig lidt ud fra mængden selv om vi bor i en lille landsby. Fordi alting bare er ok så længe det ik er slutty. Jeg vil sige at uanset om stilen er punk, h&m, mor må sy det hele, eller mærke tøj, så sæt pris på det. Det er en del af deres personlige udvikling. 

Anmeld Citér

15. februar 2017

lineog4

Nu er det jo moderne med huller  

nej min erfaring da jeg havde udskolingen er at nogle drenge får utrolig meget op i deres udseende og tøjet og andre er mere "ligeglade" (sådan er det vel egentlig også når de er blevet voksne). Så det er slet ikke sikkert din søn falder i mode/jeg skal være flot fælden. 

Min datter er snart 14 og går lige før jeg skriver selvsagt op i sit udseende og har en stil (som ikke er den samme som min), dog har hun en meget fornuftig økonomisk indstilling og er ikke faldet foe de dyre mærker (jubi). Hun har nogle sjove indfald fx var hun total hooked på superhelte (før det kom i HM). Men hendes særegenhed ligger i hendes personlighed og ikke i hendes tøj mm. For tøjet er mainstream mens hun selv skiller sig ud som en teatertosse

Anmeld Citér

15. februar 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har 3 børn herhjemme. 2 sønner på hhv. 15 og 11 år, og en datter på snart 9 år.

Vores søn på 15 år har Aspergers, så han falder jo naturligt udenfor normen, så at sige.. Hans tøj siger ham ikke en dyt. Det er os forældre som køber hans tøj.

Vores søn på 11 år er begyndt at have en mening om tøjet, men er ligeglad med mærket - i hans klasse er ingen af drengene så vidt jeg ved "mærkedyr", men det skal være lækkert at have på, og alderssvarende, og han kan nemt prøve 10 par bukser når vi er ude og købe tøj

Vores datter, har mere eller mindre altid haft en mening omkring hendes tøj, og mener stadig at shorts godt kan anvendes om vinteren (blot med strømpebukser), så der kæmper vi lidt ind imellem, men i det store hele bestemmer hun meget af sin påklædning selv, medmindre det er helt i skoven

Så jeg tænker ikke, at din dreng er "bagud" mht. tøj, han er bare sin egen - hvilket er meget værd!

Anmeld Citér

15. februar 2017

Troldemommi

Vores 3 årige dreng er selvfølgelig stadig fuldstændig ligeglad med hvad vi ligger frem til ham, han tager det på færdig arbejde, men med vores 5 årige datter er det lidt sværere, hun går kun i kjoler og nederdele, det er næsten 1 år siden hun har haft et par bukser på, Men hvis jeg vælger en kjole til hende så er der heller aldrig problemer, det er lidt dyrt i Leggins da hun tit klatrer i træer og leger vilde lege, som slider på tøjet. 

Hendes højeste ønske er at få huller i ørene, men moderen siger nej. 

Anmeld Citér

15. februar 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Hej jeg har en søn der lige er blevet 12 år.

Jeg er egentlig lykkelig over at han ikke er så kræsen med sit tøj, for jeg har ikke så mange penge og han laver stadigvæk ret ofte huller på sine bukser.

Indtil videre finder han sig i at få syet lapper på bukserne når der går hul, men er der nogen af jer herinde der har erfaring med hvornår lapperne bliver yt?

Og hvordan sker det? Forsvinder lapperne fra den ene dag til den anden, eller er det en glidende overgang? 

Min søn på ni år har sin helt egen mening om og holdning til hvilket tøj han vil gå i og det har han haft i et par år i hvert fald. Jeg kan ikke bare købe noget til ham, han vil selv vælge. 

Jeg synes det er helt fint og så hygger vi os med det. Lapper på bukserne ville ikke gå her.

Anmeld Citér

15. februar 2017

MorTilMadsen

Tak for svar folkens

Men er der slet ingen som har erfaring med lapper? 

Anmeld Citér

15. februar 2017

Carina:-)

Her må jeg indrømme at jeg smider bukser ud når der kommer hul på knæet . 

Så her er det nok mere mor der ikke synes det ville være et hit . 

Mine børn er en blanding af ekstremt mode bevist til nærmeste at  være ligeglad 

Min ældste søn var meget bevist og kunne ikke gå i noget der ikke hed det "rigtige " 

Det stoppede så da han selv begyndte at skulle betale.

Min store datter var helt modsat og elsker loppefund genbrug og retrotøj . 

Så længe din søn er glad og tilfreds ville jeg ikke spekulere så meget i om det er med eller uden lapper.

Anmeld Citér

15. februar 2017

Ciss

Ingen erfaring med bukselapper.

Men jeg gætter på at det kan komme den dag han får sig kæreste (eller i hvert fald bliver interesseret i at få kæreste). Da bliver egen fremtoning pludselig meget mere vigtig.

Anmeld Citér

15. februar 2017

migxher

Jeg tænker at det nok kommer hvis han en dag begynder at opleve en påvirkning/pres fra venner og jævnaldrende hvor der evt af en eller anden grund bliver set skævt til det lige nu er han sikkert enten ligeglad med sit udseende eller bare ligeglad med hvad andre mener om ham. 

Jeg synes nu det er fedt at du lapper tøjet og ikke bare smider ud. Jeg går selv meget ind for genbrug og lapper gerne mit og ungernes tøj hvis der f.eks går hul på knæet på et par bukser. Både af hensyn til miljøet men også vores pengepung. Der er min kæreste så ikke helt enig. Han går mere ind for smid ud og køb nyt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.