Anonym skriver:
Jeg synes det ville være rigtigt dejligt at holde en ordentlig tone herinde - nej vi tørre ikke hinanden på toilettet. Det var da noget underligt noget at skrive..
Han må hellere end gerne gå i mit køkken, og gør det selvfølgelig også - han forventer bare at jeg laver maden. Sådan har han altid haft det, og sådan har det altid været siger han. Hvis han ikke kan lide det jeg servere, så fortæller jeg ham at det gør mig ked af det. Men jeg vil jo ikke have nogen går sultne i seng, så laver jeg noget nyt.
Jeg har ikke sagt at jeg absolut ikke vil melde afbud for ham, for det har jeg allerede gjort. Dog har jeg det svært med at skulle sige noget der ikke passer, fordi han skal ses med fødselaren imorgen kl 8. Kan fornemme folk gerne vil høre hvad jeg så har sagt, og jeg ringede ganske enkelt og sagde at der desværre var kommet noget op, så han kunne ikke komme alligevel og det beklagede han meget, men ønskede en rigtig god fødselsdag.
Og mange af jeres svar er gode, og det vil jeg helt sikkert tage med konstruktivt. Men jeg synes dog heller ikke at der er nogen grund til ikke at holde en ordentlig tone.
Der ligger vel altid mere bag et lille indlæg, tænk hvis det var jer selv som følte nød til at spørge om råd, ved sådan en "lille" ting.
Jeg er godt klar over, at mht. At JEG ikke vil gå i skabe, køleskab osv. Er MIT problem, som jeg tidligere har skrevet også arbejder på. I gemmer dog også detaljen, at det bliver delt med 5 andre, og der ikke er styr på hvem der ejer hvad. Der vil jeg nok allerhelst gerne undgå at tage naboens aftensmad. De ting har jeg også fortalt min kæreste.
Rigtig god lørdag til jer, og tak fordi at i brugte jeres tid på at læse med.
Sagen er, at man selv lærer folk, hvordan de skal behandle en. Hvis du bukker under for hans "jeg laver ikke mad, og sådan har det altid været, så selfølgelig skal du også lave min mad - og lave den om, hvis jeg alligevel ikke har lyst til frikadeller", så ændrer han sig aldrig. Det er sympatisk af dig, at du ikke vil have, at han skal gå sulten i seng, men helt ærligt: manden er voksen, og ikke en dreng på 2 år. Han kan tage et stykke rugbrød, hvis han ikke vil have din mad. Og han kan fandme smøre det stykke rugbrød selv!
Som jeg ser det, så lader du ham behandle dig dårligt, og han viderefører nogle kønsrollemønstre, der burde have været blevet i midten af det forrige århundrede. Er det den opførsel, du vil have, at dine eventuelle fremtidige børn lærer?
Bidrager han ellers med noget praktisk i hjemmet? Hvem vasker fx tøj, vasker op, støvsuger osv?