Er det mig der er helt galt på den her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2017

ErDetSnartNU

Hvad siger du egentlig til ham, når du har lavet mad, han ikke gider spise, og han så vil have dig til at lave noget andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2017

RGN

Profilbillede for RGN
ErDetSnartNU skriver:

Hvad siger du egentlig til ham, når du har lavet mad, han ikke gider spise, og han så vil have dig til at lave noget andet?

Det spekulererede jeg også over.

Det er da sindssyg respektløst, at hun skal lave noget andet, fordi det ikke lige passer herren. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Abracadabra

RGN skriver:

Det spekulererede jeg også over.

Det er da sindssyg respektløst, at hun skal lave noget andet, fordi det ikke lige passer herren. 

Ja, medmindre han ikke selv må gå i køkkenet. Jeg vil altså ikke spise en leverpostejmad på franskbrød, og hvis jeg ikke selv må gå i køkkenet, må min partner jo lave en anden mad til mig. 

Bid lige mærke i, at der serveres både morgenmad, frokost og aftensmad hos TS. Og at kæresten blev vækket og skulle stå op for at lave en skål med havregryn eller en ostemad til TS - har I nogensinde vækket nogen for så lidt?

Anmeld Citér

11. februar 2017

ErDetSnartNU

Abracadabra skriver:

Ja, medmindre han ikke selv må gå i køkkenet. Jeg vil altså ikke spise en leverpostejmad på franskbrød, og hvis jeg ikke selv må gå i køkkenet, må min partner jo lave en anden mad til mig. 

Bid lige mærke i, at der serveres både morgenmad, frokost og aftensmad hos TS. Og at kæresten blev vækket og skulle stå op for at lave en skål med havregryn eller en ostemad til TS - har I nogensinde vækket nogen for så lidt?

Det var præcis hvad jeg tænkte, for ellers var mit indtryk at han er noget af en dominerende og respektløs skid, som man hurtigt kan komme til at hoppe og springe for, hvis man ikke sørger for at sige fra i tide. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

RGN

Profilbillede for RGN
Abracadabra skriver:

Haha.. Nej, det har du ret i.

Det virker også meget mærkeligt. Efter 1,5 år sammen kunne man formode, at de sammen havde lavet nogle hyggelige traditioner. Den der vågner først, står op og laver noget dejligt morgenmad, som man sidder og hygger sig med fx.

Det andet virker kontrollerende og som manglende tillid. Ja, faktisk direkte mærkeligt.

Og nej; jeg ville aldrig vække nogen for så lidt. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Goggelogge

Hvorfor gøre så meget ud af mad? Der er vel ikke noget som er dit og mit efter så lang tid.. hvad når i flytter sammen, det bliver et helved 

ellers kunne du have mad stående hos ham, men virker mærkeligt.. tørre i også hinanden på toilettet eller har eget toiletpapir med?

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym trådstarter

Jeg synes det ville være rigtigt dejligt at holde en ordentlig tone herinde - nej vi tørre ikke hinanden på toilettet. Det var da noget underligt noget at skrive.. 

Han må hellere end gerne gå i mit køkken, og gør det selvfølgelig også - han forventer bare at jeg laver maden. Sådan har han altid haft det, og sådan har det altid været siger han. Hvis han ikke kan lide det jeg servere, så fortæller jeg ham at det gør mig ked af det. Men jeg vil jo ikke have nogen går sultne i seng, så laver jeg noget nyt. 

Jeg har ikke sagt at jeg absolut ikke vil melde afbud for ham, for det har jeg allerede gjort. Dog har jeg det svært med at skulle sige noget der ikke passer, fordi han skal ses med fødselaren imorgen kl 8. Kan fornemme folk gerne vil høre hvad jeg så har sagt, og jeg ringede ganske enkelt og sagde at der desværre var kommet noget op, så han kunne ikke komme alligevel og det beklagede han meget, men ønskede en rigtig god fødselsdag. 

Og mange af jeres svar er gode, og det vil jeg helt sikkert tage med konstruktivt. Men jeg synes dog heller ikke at der er nogen grund til ikke at holde en ordentlig tone. 

Der ligger vel altid mere bag et lille indlæg, tænk hvis det var jer selv som følte nød til at spørge om råd, ved sådan en "lille" ting. 

Jeg er godt klar over, at mht. At JEG ikke vil gå i skabe, køleskab osv. Er MIT problem, som jeg tidligere har skrevet også arbejder på. I gemmer dog også detaljen, at det bliver delt med 5 andre, og der ikke er styr på hvem der ejer hvad. Der vil jeg nok allerhelst gerne undgå at tage naboens aftensmad. De ting har jeg også fortalt min kæreste. 

Rigtig god lørdag til jer, og tak fordi at i brugte jeres tid på at læse med.

Anmeld Citér

11. februar 2017

modesty

Jeg er simpelthen godt og grundigt forvirret.. Måske jeg bare har brug for at puste ud. Men here it goes..

Vi er inviteret til en fødselsdag imorgen, og det har hele tiden været planen at min kæreste skulle med. Hele min familie kommer og mange af dem han ikke endnu har mødt, glæder sig til at se ham. 

Vi har så haft et skænderi igår og idag, og nu vil han ikke tage med alligevel. Han vil så heller ikke selv melde afbud på trods af at den anden halvdel af fødselsdagen og midtpunktet er en han selv kender rigtig godt, og tilbringer meget tid med.
Det skal siges at skænderiet startede pga. ham. Han ville ikke stå op og lave mad til mig, i hans eget hjem - men er vi ved mig så er det på sin plads at jeg disker op med mad hver morgen, middag og aften. Og laver noget nyt hvis det ikke var det han havde lyst til. 

Føler det er så flovt, at sidde så få timer før og melde afbud på min kærestes vegne. Vi er voksne mennesker, og jeg forstår ikke hvorfor. Ååh hvor er forhold virkelig svært og hårdt nogengange. Er det mig der er helt gal på den eller er det okay at føle sig frustreret? 

Han lyder sgu som lidt af en idiot. Både det med fødselsdagen og det med maden. 

Undskyld hvis min tone er lidt ligefrem - men det er blot min ærlige mening. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym trådstarter

Selvfølgelig må man gå i køkkenet hjemme hos mig. Det har jeg nu aldrig skrevet noget om, kun hans forventning omkring at jeg skal lave alt maden. Jeg har ikke skrevet at jeg vækker min kæreste for at HAN skal lave morgenmad til mig. Det vidst en overfortolkning.. Og det synes jeg faktisk er noget underligt noget at skrive, da du spørger ud efter en mening, som reelt set ikke er rigtig. Det er måske dig der har misforstået mit oplæg, men det ville være dejligt hvis du ikke opfandt informationer som ikke er korrekte. I mit oplæg stod der intet omkring hvilket måltid det var: men eftersom det blev skrevet til midnat, så tænkte jeg selv at det var nemt at forstå, at det var aftensmad.  

Du glemmer at min kæreste deler køkken, køleskab osv. Med 5 andre, og der ikke er styr over hvem det har hvilket. Der vil jeg helst undgå at tage naboens aftensmad. 

Tænk hvis det var dig selv som havde brug for råd, til noget så "lille" et problem. Der ligger vel altid mere bag end et lille oplæg. Oplægget er ikke skrevet for at være træls, men ren og skær at jeg havde brug for luft og noget kontruktivt.

God lørdag til dig. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym trådstarter

Haha.. Nej, det har du ret i.

Det virker også meget mærkeligt. Efter 1,5 år sammen kunne man formode, at de sammen havde lavet nogle hyggelige traditioner. Den der vågner først, står op og laver noget dejligt morgenmad, som man sidder og hygger sig med fx.

Det andet virker kontrollerende og som manglende tillid. Ja, faktisk direkte mærkeligt.

Og nej; jeg ville aldrig vække nogen for så lidt. 

Selvfølgelig må man gå i køkkenet hjemme hos mig. Det har jeg nu aldrig skrevet noget om, kun hans forventning omkring at jeg skal lave alt maden. Jeg har ikke skrevet at jeg vækker min kæreste for at HAN skal lave morgenmad til mig. Det vidst en overfortolkning som blev lavet af en anden. Jeg skrev ikke hvilket måltid det var igår, men eftersom oplægget blev skrevet omkring midnat tænkte jeg, at det var nemt at regne ud at det var aftensmad. 

Min kæreste deler køkken, køleskab osv. Med 5 andre, og der ikke er styr over hvem det har hvilket. Der vil jeg helst undgå at tage naboens aftensmad.

Tænk hvis det var dig selv som havde brug for råd, til noget så "lille" et problem. Der ligger vel altid mere bag end et lille oplæg. Oplægget er ikke skrevet for at være træls, men ren og skær at jeg havde brug for luft og noget kontruktivt.

God lørdag til dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.