Hjælp lucas til at sove.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2009

Diana...

Emmaskatten skriver:

Vi rykkede hendes ¨puttetider¨ sådan lidt af gangen.....sådan et kvarters tid af gangen....det gik lyn hurtigt så kunne vi putte hende tidligere og tidligere....
Men nu bruger hun også en masse energi i løbet af dagen....hun kravler og vi leger osv...
Vi prøver så vidt muligt at undgå at hun sover efter kl. 16...så i øjeblikket sover hun kun om formiddagen....og det fungerer fint......så det er en træt Emma hen ved kl 20...
Rigtig dejlig dag til dig

Oki så hun sover kun om formiddagen hvor længe sover hun der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Emmaskatten

Diana... skriver:

Oki så hun sover kun om formiddagen hvor længe sover hun der?

hmm lidt forskelligt...
Hun kan sove 2 - 3 timer her om formiddagen inde i hendes seng (hun gider ikke hendes barnevogn) og så måske et powernap om eftermiddagen...Jeg gør så det at jeg vækker hende så hun ikke sover særlig meget om eftermiddagen...altså så hun bare lige når og hvile lidt og slappe lidt af...
Tror det er vigtigt at du får lucas til at sove det samme sted hver gang så han forstår at i sengen der sover man.....

Anmeld

6. oktober 2009

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess
Kære Lucas og mor!
Det lyder som om I virkelig er trængt og slet ikke får den søvn som I har så hårdt brug for begge to.
Når du skriver hvor mange gange han vågner hver time så forstår jeg til fulde at du græder af udmattelse.
Når han ikke vil sove så bliver det sådan en ond cirkel, derfor foreslår jeg flg.
Først må I finde ud af ,om der er noget galt med hans ører, børn der har  væske i mellemøret skriger tit når de bliver lagt ned.At gå til en ørelæge kræver ingen henvisnin g fra egen læge.Indtil i får en tid, så er det en god ide at lægge en pude under madrassen så han bliver løftet lidt. 
Hvis det ikke er ørerne så tænk på om han kan have ondt i maven, er hans aff. i orden?
Og så er det nu I skal bede om noget hjælp fra enten en bedsteforælder, eller en ven, så i får sovet og får fornyet overskud.
Når Du er færsdig med mine forslag, så tror jeg det har hjulpet, ellers så er der flere råd.
Mange hilsner
Lisbeth Jess
Sundhedsplejerske

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

lisbeth jess skriver:

Kære Lucas og mor!
Det lyder som om I virkelig er trængt og slet ikke får den søvn som I har så hårdt brug for begge to.
Når du skriver hvor mange gange han vågner hver time så forstår jeg til fulde at du græder af udmattelse.
Når han ikke vil sove så bliver det sådan en ond cirkel, derfor foreslår jeg flg.
Først må I finde ud af ,om der er noget galt med hans ører, børn der har  væske i mellemøret skriger tit når de bliver lagt ned.At gå til en ørelæge kræver ingen henvisnin g fra egen læge.Indtil i får en tid, så er det en god ide at lægge en pude under madrassen så han bliver løftet lidt. 
Hvis det ikke er ørerne så tænk på om han kan have ondt i maven, er hans aff. i orden?
Og så er det nu I skal bede om noget hjælp fra enten en bedsteforælder, eller en ven, så i får sovet og får fornyet overskud.
Når Du er færsdig med mine forslag, så tror jeg det har hjulpet, ellers så er der flere råd.
Mange hilsner
Lisbeth Jess
Sundhedsplejerske

Vi har fået tjekket hans øre men der er ingen ting og hans afføring er hvis helt perfekt hvad jeg har fået at vide af min SP han laver pu flere gange om dagen.

Jeg ville ønske vi kunne bede bedsteforældrene om hjælp men de bord på sjælland os i jylland og vi har intet familie her over desværre.

Anmeld

6. oktober 2009

Cris

Jeg kender hellere ikke en god svar, for vi selv også var oppe mellem 4 og 6 gange hver nat siden han blev født. Da han blev 12 måneder begyndte han at sove bedre med kun i perioder. Jeg var sur, frustreret, ked, træt... alle følelser på en gang, especielt om natten og om morgenen. Men det har hjulpet da jeg begyndte at lade ham falde i søvn for sig selv (at vække ham på en mild måde, hvis han fald i søvn ved brystet eller i jeres tilfald ved flasken) Jeg kunne ikke gå fra ham, for da han begyndte at kunne stå kunne han ikke komme ned igen så jeg har lagt ham ned igen og igen og igen. Så pludseligt begyndte ham at vågne færre gange. Og så smidte jeg sutten, for han skulle have den hele tiden og nogle gange har han kastet den ud af sengen, alle hvad han kunne finde... Jeg gad ikke mere og så var det det med sut (han var ked kun en nat faktisk) Og så har jeg læst meget hos netsundhedsplejersken.dk om alle de gode råd hun skriver til andre med så mange søvn problemer. Og jeg troede, at jeg var den eneste i denne verden med dette problem og jeg var lidt ked nogle gange. Men det viser sig, at dem der har børn som sover rigtigt godt fortæller de tit til de andre, men der findes ligeså mange børn som sover dårligt. Og forresten, jeg gad ikke at tage kampen hver nat, nogle gange da jeg var rigtigt træt så har jeg bedt manden om at flytte til sofaen og jeg puttede ham i min seng. De der nat sov ham som en sten og mor også  

Anmeld

6. oktober 2009

Bondepigen

Diana... skriver:

Vi har fået tjekket hans øre men der er ingen ting og hans afføring er hvis helt perfekt hvad jeg har fået at vide af min SP han laver pu flere gange om dagen.

Jeg ville ønske vi kunne bede bedsteforældrene om hjælp men de bord på sjælland os i jylland og vi har intet familie her over desværre.

Du skal være velkommen til at komme her med ham.... Men der er godt nok ca. 50 km fra jer til os, så det er jo osse lidt langt, og så kender han os jo ikke, men ville gerne hjælpe...

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

bondepigen skriver:

Du skal være velkommen til at komme her med ham.... Men der er godt nok ca. 50 km fra jer til os, så det er jo osse lidt langt, og så kender han os jo ikke, men ville gerne hjælpe...

Hvor er du altså bare sød   

Anmeld

6. oktober 2009

Bondepigen

Diana... skriver:

Hvor er du altså bare sød   

Jamen jeg mener det, og hvis det er helt galt og I vil det, så kan jeg altså godt.

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

bondepigen skriver:

Jamen jeg mener det, og hvis det er helt galt og I vil det, så kan jeg altså godt.

Jeg synes sgu det er så flot af dig du kender mig ikke engang og alligevel vil du hjælpe det så stort af dig   

Jeg er bare så overbeskyttet mettet her inde fra hende skulle jeg godt nok se mange gang før jeg lod dem passe Lucas selv om jeg godt vidste at de bare var super fantastiske mennesker. 

Men 1000 tak for tilbudet 

Anmeld

6. oktober 2009

Bondepigen

Diana... skriver:

Jeg synes sgu det er så flot af dig du kender mig ikke engang og alligevel vil du hjælpe det så stort af dig   

Jeg er bare så overbeskyttet mettet her inde fra hende skulle jeg godt nok se mange gang før jeg lod dem passe Lucas selv om jeg godt vidste at de bare var super fantastiske mennesker. 

Men 1000 tak for tilbudet 

Bare i orden.... og forstår dig godt, jeg ville heller ikke overlade Emma til fremmede. Kan bare godt forstå I synes det er hårdt!!! Håber der er nogle af alle de gode råd, der kan hjælpe jer!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.