Hjælp lucas til at sove.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2009

Mca<3

Tanja.. skriver:

Da Alex havde det sådan byttede vi jo også rundt med lift , vugge og barnevogns indsats ,,  Hver gang vi byttede sov han lidt igen .. Men han var jo øm og så aflastede det jo lidt at komme over i noget andet på en anden madras .. For Alex vedkommende var der jo virkelig resultat første gang hos kiropraktor , han sov jo allerede samme nat han havde været der  Når der så har været optræk til noget har vi kørt ham derned og så er det taget i opløbet ... 

Ja en blanding af robinson og baby .dk he he ,,,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Diana...

Emmaskatten skriver:

Hej hej
Havde præcis det samme problem med Emma for ca en måned siden, hvor hun vågnede flere gange om natten og det eneste der hjalp var en flaske...
Fik det ¨sindsyge ¨råd af SP at prøve at holde hende vågen så længe som muligt for så og se om hun kunne sove igennem....
Som sagt så gjort.....vi holdt hende vågen med leg, sang og diverse forlystelser indtil midnat hvorefter vi puttede en meget træt Emma i hendes seng og hun sov for første gang igennem fra midnat til kl 7 næste morgen....uden flaske og uden noget andet...Startede i en weekend så farmand kunne passe hende lidt så jeg kunne sove...
Dette gjorde vi i omkring en uges tid tror jeg og nu sover hun igennem fra 20 til ca kl. 6...
Det var virkelig en sej, hård kamp med kæmpe rander under øjnene men det var det værd...
Syntes først at rådet var lidt for vildt men SP sagde at hun ikke var træt nok i kroppen om natten(havde for meget uro) og det var derfor hun ikke kunne sove helt fast....
Hmmm ved ikke om du kan bruge det til noget men ellers ville jeg bare vise min sympati og håbe at det snart løser sig for jer...
Kæmpe knus herfra

Hvor gammen er hun? Det er da et forsøg vær at prøve.

Anmeld

6. oktober 2009

Emmaskatten

Diana... skriver:

Hvor gammen er hun? Det er da et forsøg vær at prøve.

Hun er nu 8 mdr...
Det er en lidt ¨usund¨ metode.....hehe draak alt for meget cola light de aftener og spiste lidt for mange chips.....haha
Håber det virker for jer....
Hun fik forresten lidt grød ved 20 tiden i stedet for flasken....brugte sådan noget go' nat grød i pulver form....
Knus

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

Emmaskatten skriver:

Hun er nu 8 mdr...
Det er en lidt ¨usund¨ metode.....hehe draak alt for meget cola light de aftener og spiste lidt for mange chips.....haha
Håber det virker for jer....
Hun fik forresten lidt grød ved 20 tiden i stedet for flasken....brugte sådan noget go' nat grød i pulver form....
Knus

Ja oki han er 7 1/2 måned så det jo tæt på hinanden. Hvad var det for noget pulver sige du det har jeg aldrig hørt om før? Det kunne os være jeg skulle prøve det.

Anmeld

6. oktober 2009

Emmaskatten

Diana... skriver:

Ja oki han er 7 1/2 måned så det jo tæt på hinanden. Hvad var det for noget pulver sige du det har jeg aldrig hørt om før? Det kunne os være jeg skulle prøve det.

Puuuha tror det er fra Nestle og hedder vist Go' nat......Man kan ihvertfald købe det i Føtex. Skulle vist være meget mættende....
Pakken er blå....

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

Emmaskatten skriver:

Puuuha tror det er fra Nestle og hedder vist Go' nat......Man kan ihvertfald købe det i Føtex. Skulle vist være meget mættende....
Pakken er blå....

Oki jeg må os i føtex idag jeg har snart en liste så lang efter dette indlæg om hvad jeg må ud og have mig ha ha.

tak for rådet og du må have en dejlig dag.

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

Emmaskatten skriver:

Pakken er blå....

Hov lige en sidste ting hvordan gik  i så fra kl 24 ca til 08? og var hun ikke mega svær at få til at sove kl 24 fordi man måske er nået til at være overtræt?

Anmeld

6. oktober 2009

lonemus

Kære Diana!

Åh, hvor jeg kender dit problem.....mine børn er nu hhv 2- og 3 år, vi har stadig natteroderi
Mine børn har bare aldrig gidet sove...de har altid vågnet flere gange i timen om natten, selv om dagen gad de heller ikke sove særlig længe!! Det har tit været meget frustrerende.... De har dog haft det værst ved tandfrembrud!

Nu ved jeg ikke hvor mange gange han sover i løbet af dagen, men ellers prøv at tage en lur fra ham....da mine børn var 8 mdr sov de kun 2 lure om dagen . formiddag og eftermiddag, hvilket begyndte at hjælpe på deres natteroderi.
Da de var 14 mdr sov de kun til middag, altså kun 1 lur om dagen - det hjalp osse på nattesøvnen.

Men selvom de nu er blevet så store, ja så er der stadig natteroderi....vi har måske 1 nat om ugen, hvor der intet er - ellers er den lille ved at få sinde sidste 2 tænder, samt den store drømmer meget.
Men de er nu stoppet helt med middagsluren begge to - sover dog til middag i weekenden, men ikke på hverdagene længere....før hen vågnede de allerede kl 5 hver morgen, men nu sover de til kl 7 - og er noget nemmere at få i seng ved 19-tiden, end først kl 21, som før. Så her har det altså hjulpet.

Så mit råd til dig er, at tage en lur fra ham...han er sikkert ikke træt nok og derfor opstår problemet. Det er hårdt i starten at tage en lur fra dem, for alle parter, men efter et par uger går det meget bedre.

Håber du snart får løst dit problem

Lone

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

lonemus skriver:

Kære Diana!

Åh, hvor jeg kender dit problem.....mine børn er nu hhv 2- og 3 år, vi har stadig natteroderi
Mine børn har bare aldrig gidet sove...de har altid vågnet flere gange i timen om natten, selv om dagen gad de heller ikke sove særlig længe!! Det har tit været meget frustrerende.... De har dog haft det værst ved tandfrembrud!

Nu ved jeg ikke hvor mange gange han sover i løbet af dagen, men ellers prøv at tage en lur fra ham....da mine børn var 8 mdr sov de kun 2 lure om dagen . formiddag og eftermiddag, hvilket begyndte at hjælpe på deres natteroderi.
Da de var 14 mdr sov de kun til middag, altså kun 1 lur om dagen - det hjalp osse på nattesøvnen.

Men selvom de nu er blevet så store, ja så er der stadig natteroderi....vi har måske 1 nat om ugen, hvor der intet er - ellers er den lille ved at få sinde sidste 2 tænder, samt den store drømmer meget.
Men de er nu stoppet helt med middagsluren begge to - sover dog til middag i weekenden, men ikke på hverdagene længere....før hen vågnede de allerede kl 5 hver morgen, men nu sover de til kl 7 - og er noget nemmere at få i seng ved 19-tiden, end først kl 21, som før. Så her har det altså hjulpet.

Så mit råd til dig er, at tage en lur fra ham...han er sikkert ikke træt nok og derfor opstår problemet. Det er hårdt i starten at tage en lur fra dem, for alle parter, men efter et par uger går det meget bedre.

Håber du snart får løst dit problem

Lone

Han er selv for ikke så lang tid siden gået til 2 lure så han sover 1 1/2 time til formiddag han bliver lagt ud kl 8.30 ca og så sover han igen ved 14 tiden 1 1/2 time og det er det. Er det ikke lidt voldsomt og tage en lur mere fra ham i dette tilfælde eller hvad det jo mange timer han så skal gå uden. 

Øv hvor træls at i stadig kæmper med det håber for jer at i snart får ro på.

Kram

Anmeld

6. oktober 2009

Emmaskatten

Diana... skriver:

Hov lige en sidste ting hvordan gik  i så fra kl 24 ca til 08? og var hun ikke mega svær at få til at sove kl 24 fordi man måske er nået til at være overtræt?

Vi rykkede hendes ¨puttetider¨ sådan lidt af gangen.....sådan et kvarters tid af gangen....det gik lyn hurtigt så kunne vi putte hende tidligere og tidligere....
Men nu bruger hun også en masse energi i løbet af dagen....hun kravler og vi leger osv...
Vi prøver så vidt muligt at undgå at hun sover efter kl. 16...så i øjeblikket sover hun kun om formiddagen....og det fungerer fint......så det er en træt Emma hen ved kl 20...
Rigtig dejlig dag til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.