Hjælp lucas til at sove.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.094 visninger
32 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

Diana...

Jeg har skrevet 2-3 indlæg før om nogen gode råd til hvordan jeg kan få Lucas til at sove om natten men synes sgu alle gange at de eneste i virkelig har lagt mærke til er at han får en flaske om natten og det skal han ikke have og det skal i ikke skrive denne gang for det ved jeg udmærket godt og har os vidst det de andre gange MEN det er ikke det rigtige tidspunkt at fjerne den flaske det gør det kun være vi har prøvet flere gange så det behøver i ikke skrive denne gang tak.

Jeg har seriøst brug for råd til hvordan vi lan få Lucas til at sove om natten, han vågner mellem 4-6 gange i timen hele natten. Vi er begynd og lægge ham i barnevognen og sove ved en ca 4 tiden for så sover han uden at vågen for det meste, men han er begynd at ryge tidlige og tidligere i barnevogen for synes nætterne er blevet være og hårde. Hvad kan jeg gøre for at få ham til at sove om natten? HJÆLP HJÆLP HJÆLP. Jeg har INTET overskud mere jeg tuder hver gang han vågner om natten fordi det er så hård det natte roderri. 

Er der ikke nogen der har nogen råd til hvad vi kan gøre? 

Knus En TRÆT Mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

mariamiss6

Sover han i tremmeseng? så gør den mindre, indvendige mål, men skumgummi, i stedet for en almindelig sengerand. Når han gerne vil sove i sin barnevogn, kan det være fordi den er lille og smal, og derfor tryg for ham.

Det er jo svært når jeg ikke ved hvor gammel han er, men prøv også at svøbe ham lidt stramt i dynen inden du lægger ham ned i sengen (måske er han for stor nu, og synes ikke det vil være rart)

Når han vågner, og ikke tilbydes en flaske, så giv ham en tår vand, på den måde er du sikker på at gråd ikke ender med at genere hans hals, så den driller ham i stedet for.

Når han vågner skal du ikke forlade hans værelse hvis du tager ham op. Bliv på værelset med ham, og trøst ham og hold ham til han er rolig igen. Ikke lege og pjatte, for så tror han der er fest. Derefter lægger du ham, som da du lagde ham for første gang den aften, og som du altid gør den første gang.

Hvis du ikke kan klare det mere ligenu, så skal din mand gøre det for dig. Aftal nogle helt klare spilleregler, og en firkantet "teknik" så i er helt enige om hvordan i vil gøre det her. På den måde vil lille-manden opleve at far og mor er enige om at han skal sove nu! 'og det gør vi altså sådan her!'

Jeg er godt klar over at det er skide svært når man er nået så langt ud som du er nu, med hensyn på søvnmangel og frustrationer, men hvis i vil have det her overstået i en fart, så er i nødt til at 'tage en kold tyrker' og simpelthen gennemtrumfe det hver eneste gang, hver eneste dag, til det virker for jer.

Måske skal i liiiige ændre strategien en lille smule efter en eller to dage, hvi si mene rnoget ndet vil virke bedre, men undgå at give ham dårlige vaner. Altså nu får han jo den flaske, og den rører vi ikke ved lige nu. Men lad være med at give ham nye vaner, som i senere skal tage fra ham.

Ved du hvad det er der gør at han er SÅ glad for sin barnevogn, og SÅ ked af sin seng? Hvis det er noget helt bestemt i barnevognen han knytter sig til, så tag det med i sengen. Måske hælder barnevognen lidt i fodenden, og sengen står helt vandret. Så måske skal hovedgørdet lige hæves ensmule, så det matcher barnevognens hældning. Det kan være bitte små ting der gør en forskel...

Hjemme hos os, er der henholdsvis en sut (til den lille på 10 måneder) og et pudebetræk, eller et hjørne af dynen (til den store på 2½) det er de to ting de begge hæfter sig ved SKAL være i deres senge før de vil sove.
Når mine unger vågner, bliver de tilbudt en tår vand, får en trøstetur på skødet af mor, og lægges så på ny i seng, ingen dikkedarer, aller højest en sang, som de også får når de bliver lagt første gang.

Jeg håber du kan bruge svarene. og ellers kunne du evt sende dit spørgsmål til lisbeth jes, den nye sundhedsplejerske på baby.dk, du finder hende under rådgivning, her over den grønne bjælke i toppen. MEN hvis din søn er mere end 6 måneder vil hun sikkert også bede dig tage natflasken fra ham. hvliket der jo så også er en smule om. Når han får lov at få flasken om natten, vi han også altid føle sulten om natten, og hvem kan sove på en rumlende mave

Ja så om der alligevl lidt om flasken, men nu ved jeg jo ikke hvordan de andre har omtalt den flaske, da jeg vidst ikke før har blandet mig i dine sove tråde... hvis du ikke gider høre det med flasken, kan du jo bare let og elefant springe det over, og kun "se" alt det andet. Det er jo i sidste ende dit eget valg...

Men forresten hvorfor har du ikke kontaktet den sp der har fulgt dig og din søn tidligere? tror du ikke hun kunne hjælpe, hun kender jer jo personligt.

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

mariamiss6 skriver:

Sover han i tremmeseng? så gør den mindre, indvendige mål, men skumgummi, i stedet for en almindelig sengerand. Når han gerne vil sove i sin barnevogn, kan det være fordi den er lille og smal, og derfor tryg for ham.

Det er jo svært når jeg ikke ved hvor gammel han er, men prøv også at svøbe ham lidt stramt i dynen inden du lægger ham ned i sengen (måske er han for stor nu, og synes ikke det vil være rart)

Når han vågner, og ikke tilbydes en flaske, så giv ham en tår vand, på den måde er du sikker på at gråd ikke ender med at genere hans hals, så den driller ham i stedet for.

Når han vågner skal du ikke forlade hans værelse hvis du tager ham op. Bliv på værelset med ham, og trøst ham og hold ham til han er rolig igen. Ikke lege og pjatte, for så tror han der er fest. Derefter lægger du ham, som da du lagde ham for første gang den aften, og som du altid gør den første gang.

Hvis du ikke kan klare det mere ligenu, så skal din mand gøre det for dig. Aftal nogle helt klare spilleregler, og en firkantet "teknik" så i er helt enige om hvordan i vil gøre det her. På den måde vil lille-manden opleve at far og mor er enige om at han skal sove nu! 'og det gør vi altså sådan her!'

Jeg er godt klar over at det er skide svært når man er nået så langt ud som du er nu, med hensyn på søvnmangel og frustrationer, men hvis i vil have det her overstået i en fart, så er i nødt til at 'tage en kold tyrker' og simpelthen gennemtrumfe det hver eneste gang, hver eneste dag, til det virker for jer.

Måske skal i liiiige ændre strategien en lille smule efter en eller to dage, hvi si mene rnoget ndet vil virke bedre, men undgå at give ham dårlige vaner. Altså nu får han jo den flaske, og den rører vi ikke ved lige nu. Men lad være med at give ham nye vaner, som i senere skal tage fra ham.

Ved du hvad det er der gør at han er SÅ glad for sin barnevogn, og SÅ ked af sin seng? Hvis det er noget helt bestemt i barnevognen han knytter sig til, så tag det med i sengen. Måske hælder barnevognen lidt i fodenden, og sengen står helt vandret. Så måske skal hovedgørdet lige hæves ensmule, så det matcher barnevognens hældning. Det kan være bitte små ting der gør en forskel...

Hjemme hos os, er der henholdsvis en sut (til den lille på 10 måneder) og et pudebetræk, eller et hjørne af dynen (til den store på 2½) det er de to ting de begge hæfter sig ved SKAL være i deres senge før de vil sove.
Når mine unger vågner, bliver de tilbudt en tår vand, får en trøstetur på skødet af mor, og lægges så på ny i seng, ingen dikkedarer, aller højest en sang, som de også får når de bliver lagt første gang.

Jeg håber du kan bruge svarene. og ellers kunne du evt sende dit spørgsmål til lisbeth jes, den nye sundhedsplejerske på baby.dk, du finder hende under rådgivning, her over den grønne bjælke i toppen. MEN hvis din søn er mere end 6 måneder vil hun sikkert også bede dig tage natflasken fra ham. hvliket der jo så også er en smule om. Når han får lov at få flasken om natten, vi han også altid føle sulten om natten, og hvem kan sove på en rumlende mave

Ja så om der alligevl lidt om flasken, men nu ved jeg jo ikke hvordan de andre har omtalt den flaske, da jeg vidst ikke før har blandet mig i dine sove tråde... hvis du ikke gider høre det med flasken, kan du jo bare let og elefant springe det over, og kun "se" alt det andet. Det er jo i sidste ende dit eget valg...

Men forresten hvorfor har du ikke kontaktet den sp der har fulgt dig og din søn tidligere? tror du ikke hun kunne hjælpe, hun kender jer jo personligt.

Tak søde 

Jeg har skrevet flere ting bag ørene vi køre ud noget som gør sengen mindre idag.

Ang flasken vi var skam stoppet med den og han havet ikke fået den i 1 måned ca og var os begynd at sove igennem så vi var skal helt væk fra flasken men så begynde bisserne og komme og det gav urolige nætter og han ville ikke spiser så meget fast mad så han ville heller have flaske og kold mos og det mætter jo ikke så meget og så er det om natten ved en 3 tiden ca at han vågner HELT hvis han ikke får flasken vi har prøvet flere gange på de 2 måneder det har stået på nu og fjerne flasken igen men det resultere i at han vågner helt og vi får ham ikke til at falde i søvn før ca 3-4 timer senere så den eneste måde han falder i søvn på det er hvis han får den flaske vi er begynd og fortynde den mere om natten og vi er nået til at halvere det mælkepulver så det er mere vand nu end mælk men det bare den eneste måde han falder i søvn på igen.

Jeg har skam ringet til min SP FLERE gange og hver gang siger hun at det bare er en face han skal igennem men nu har den face altså varet 2 måneder og MOAR er træt   Jeg har taget mange af de ting du har skrevet til mig og vil helt sikkert bruge det 1000 tak for en dejligt langt svar som jeg håber jeg kan bruge.

Kram til dig.

Anmeld

6. oktober 2009

TbCp

Jeg har desværre ikke rigtig nogle råd. Vi kæmpede selv med det fra Liva var 6 mdr og til nu hvor hun er 2 år. Vi var oppe et sted mellem 5 og 10 gange hver nat!

Til sidst satte vi hende i vores gang hvor der ligesom var mere "ro" omkring hende. Intet legetøj, bare hvide vægge. Og det så ud til at det virkede.
Men nu er hun så begyndt at vågne igen hver nat.

Så igår aftes satte vi hende på eget værelse igen og hun har faktisk sovet rimlige godt. Vågnet nogle gange men vi behøvede ikke gå derind andet end 2 af gangene.

Her tror jeg bare det altid vil gå op og ned. 
Men det er skide hårdt... som du jo også selv oplever.

Ingen gode råd bare lige et "jeg forstår dig 100%"

Anmeld

6. oktober 2009

Mca<3

Søde Diana  Hvor er det træls det ikke er blevet bedre , ved jo hvor hårdt det er   Jeg kan kun anbefale dig at gøre som os , gå til kiropraktor , Alexander sov jo allerede samme nat ...Prøv det .. Knus

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

TbCp skriver:

Jeg har desværre ikke rigtig nogle råd. Vi kæmpede selv med det fra Liva var 6 mdr og til nu hvor hun er 2 år. Vi var oppe et sted mellem 5 og 10 gange hver nat!

Til sidst satte vi hende i vores gang hvor der ligesom var mere "ro" omkring hende. Intet legetøj, bare hvide vægge. Og det så ud til at det virkede.
Men nu er hun så begyndt at vågne igen hver nat.

Så igår aftes satte vi hende på eget værelse igen og hun har faktisk sovet rimlige godt. Vågnet nogle gange men vi behøvede ikke gå derind andet end 2 af gangene.

Her tror jeg bare det altid vil gå op og ned. 
Men det er skide hårdt... som du jo også selv oplever.

Ingen gode råd bare lige et "jeg forstår dig 100%"

2 ÅR ÅHHHHHHH Ej hvor jeg føler med jer der IKKE noget være end at mangle sin nattesøvn   Vi har os prøvet at tage ham op til os det hjælper sgu ikke det eneste der hjælper er barnevognen Men synes bare ikke det godt han skal i barnevognen hver nat. Håber det fortsætter med de lidt mere rolige nætter hos jer.

Kram

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

Tanja.. skriver:

Søde Diana  Hvor er det træls det ikke er blevet bedre , ved jo hvor hårdt det er   Jeg kan kun anbefale dig at gøre som os , gå til kiropraktor , Alexander sov jo allerede samme nat ...Prøv det .. Knus

Jamen virker det ikke mærkeligt at han så godt kan sove i barnevognen?

Hvaaa har du fået robinson på hjernen smukke 

Anmeld

6. oktober 2009

Diana...

mariamiss6 skriver:

Hov han har altid elsket sin seng der har aldrig været nogen problemer og barnevognen fik vi ham først til at kunne lide da han blev 3 måneder ca. så kan ikke se hvad det skulle være der har vendt det 

Anmeld

6. oktober 2009

Emmaskatten

Hej hej
Havde præcis det samme problem med Emma for ca en måned siden, hvor hun vågnede flere gange om natten og det eneste der hjalp var en flaske...
Fik det ¨sindsyge ¨råd af SP at prøve at holde hende vågen så længe som muligt for så og se om hun kunne sove igennem....
Som sagt så gjort.....vi holdt hende vågen med leg, sang og diverse forlystelser indtil midnat hvorefter vi puttede en meget træt Emma i hendes seng og hun sov for første gang igennem fra midnat til kl 7 næste morgen....uden flaske og uden noget andet...Startede i en weekend så farmand kunne passe hende lidt så jeg kunne sove...
Dette gjorde vi i omkring en uges tid tror jeg og nu sover hun igennem fra 20 til ca kl. 6...
Det var virkelig en sej, hård kamp med kæmpe rander under øjnene men det var det værd...
Syntes først at rådet var lidt for vildt men SP sagde at hun ikke var træt nok i kroppen om natten(havde for meget uro) og det var derfor hun ikke kunne sove helt fast....
Hmmm ved ikke om du kan bruge det til noget men ellers ville jeg bare vise min sympati og håbe at det snart løser sig for jer...
Kæmpe knus herfra

Anmeld

6. oktober 2009

Mca<3

Diana... skriver:

Jamen virker det ikke mærkeligt at han så godt kan sove i barnevognen?

Hvaaa har du fået robinson på hjernen smukke 

Da Alex havde det sådan byttede vi jo også rundt med lift , vugge og barnevogns indsats ,,  Hver gang vi byttede sov han lidt igen .. Men han var jo øm og så aflastede det jo lidt at komme over i noget andet på en anden madras .. For Alex vedkommende var der jo virkelig resultat første gang hos kiropraktor , han sov jo allerede samme nat han havde været der  Når der så har været optræk til noget har vi kørt ham derned og så er det taget i opløbet ... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.