Hjælp... Hård mave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2017

Mullesmith

Tanja.mp skriver:

Hej.

Dette er ikke for sarte sjæle.

Jeg er gravid i uge 28+5, og døjer for 3. gang med voldsom hård mave. Det er så slemt, at jeg hver gang tænker jeg hellere vil igennem en fødsel og har tårer i øjnene mm. Det tager mindst 20 minutter om at få en lille bitte en ud og ellers kan jeg sidde 3 kvarter til en time og nogen gange opgive �� Movicol og lign. er prøvet, men fungere ikke, da jeg får den sygeste kvalme af det. Jeg kan simoelthent ikke holde det i mig.

Gode råd modtages med kys hånd.

Lactulose virker. Ellers kan du bruge klyx, men rådfør dig med lægen da det siges at det kan starte veer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2017

Tanja.mp

"Anarkisten" skriver:

Doseringen på Magnesia, når man bruger dem til forstoppelse, er 2-3 tabletter inden sengetid. Bruger man det til for meget mavesyre, så er dosis 1-2 tabletter, så jeg vil helt sikkert anbefale dig at tage 3 tabletter indtil det virker og så skrue ned på 2 derefter 

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/34

Også under graviditet ?

Anmeld Citér

10. februar 2017

Tanja.mp

Mullesmith skriver:

Lactulose virker. Ellers kan du bruge klyx, men rådfør dig med lægen da det siges at det kan starte veer.

Lægen forslog også lactulose eller Movicol, men Movicol får jeg det rigtig skidt af. Så valgte at købe Magnesia i stedet for.

Men begynder de ikke, at virke, så må jeg prøve Lactulose. �� 

Anmeld Citér

10. februar 2017

"Anarkisten"

Tanja.mp skriver:

Også under graviditet ?

Jep 

Ps. Laktulose virker på samme måde som Magnesia. Her slipper du bare for sukker-snask (selvom der nu smager ok )

Pps. Prøv at skifte dine jerntabletter ud med Aminojern. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Tanja.mp

"Anarkisten" skriver:

Jep 

Ps. Laktulose virker på samme måde som Magnesia. Her slipper du bare for sukker-snask (selvom der nu smager ok )

Pps. Prøv at skifte dine jerntabletter ud med Aminojern. 

Jeg vil prøve �� Og tusinde tak ����

Anmeld Citér

11. februar 2017

Pianisten

Tanja.mp skriver:

Lægen forslog også lactulose eller Movicol, men Movicol får jeg det rigtig skidt af. Så valgte at købe Magnesia i stedet for.

Men begynder de ikke, at virke, så må jeg prøve Lactulose. �� 

Er det pga smagen at du får det skidt af movicol, eller er det selve mærket/sammensætningen der gør dig skidt tilpas? Jeg har aldrig i mit liv lidt under så slem forstoppelse som jeg gør nu hvor jeg er gravid, og movicol har simpelthen været min redning. Så hvis det ikke var pga smagen, så kunne jeg evt foreslå moxalole som er det samme, bare billigere, men det virker også godt på mig, og så tror jeg nemlig at den kemiske opsætning er lidt anderledes. Hvis det er pga smagen kan movicol jo efterhånden fås med mange smage

Anmeld Citér

11. februar 2017

Tanja.mp

Pianisten skriver:

Er det pga smagen at du får det skidt af movicol, eller er det selve mærket/sammensætningen der gør dig skidt tilpas? Jeg har aldrig i mit liv lidt under så slem forstoppelse som jeg gør nu hvor jeg er gravid, og movicol har simpelthen været min redning. Så hvis det ikke var pga smagen, så kunne jeg evt foreslå moxalole som er det samme, bare billigere, men det virker også godt på mig, og så tror jeg nemlig at den kemiske opsætning er lidt anderledes. Hvis det er pga smagen kan movicol jo efterhånden fås med mange smage

Jeg tror ikke det er smagen, men kan ikke finde ud af, hvad det er, der gøre mig dårlig.

Anmeld Citér

11. februar 2017

Mortiltrepiger

Magnesia

Anmeld Citér

12. februar 2017

"Anarkisten"

Tanja.mp skriver:

Jeg vil prøve �� Og tusinde tak ����

How goes? 

Anmeld Citér

12. februar 2017

Tanja.mp

"Anarkisten" skriver:

How goes? 

Kom af med lidt igår, efter 2 dage uden noget. Så det går frem af ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.