Hjælp... Hård mave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2017

Trine89

For mig hjalp det at skifte om til at skifte mine jern piller om til gravijern. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

Tanja.mp

Trine89 skriver:

For mig hjalp det at skifte om til at skifte mine jern piller om til gravijern. 

Jeg har i dag købt Magnesia, som jeg vil give en chance. Og så må vi se. Ellers så vil jeg prøve at skifte jernpillerne ud ��

Anmeld Citér

9. februar 2017

"Anarkisten"

Tanja.mp skriver:

Magnesia er købt. Så prøver dem i første omgang og ser om de virker tusinde tak for svar ����

Godt for dig 

Jeg er sikker på de nok skal hjælpe dig. Sørg for at få den rigtige dosis (2-3 tabletter før sengetid) og så alt det væske du kan rumme 

Forvent, at der lige går nogle dage før du har max effekt, men som regel "kvitterer" man om morgenenen, når man tager tabletterne inden sengetid 

Lad mig høre hvordan det går 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Tanja.mp

"Anarkisten" skriver:

Godt for dig 

Jeg er sikker på de nok skal hjælpe dig. Sørg for at få den rigtige dosis (2-3 tabletter før sengetid) og så alt det væske du kan rumme 

Forvent, at der lige går nogle dage før du har max effekt, men som regel "kvitterer" man om morgenenen, når man tager tabletterne inden sengetid 

Lad mig høre hvordan det går 

Jeg fik af vide 1-2 tabeletter inden sengetid ved apoteket ? Så de er taget ��

Jeg skal nok opdatere.

Anmeld Citér

9. februar 2017

GrønStjerne

Magnesia har også virket rigtig godt for mig. Det er nok vildt nok at starte på 3 tabletter, jeg ville nøjes med 2, og så tage det stabilt nogle dage.

Anmeld Citér

10. februar 2017

Tanja.mp

GrønStjerne skriver:

Magnesia har også virket rigtig godt for mig. Det er nok vildt nok at starte på 3 tabletter, jeg ville nøjes med 2, og så tage det stabilt nogle dage.

Jeg tager 2 de første 3 dage (tror det var det hun sagde på apoteket) og så en bagefter. De har ikke hjulpet endnu, så håber snart der sker noget. ��

Anmeld Citér

10. februar 2017

Liv_86

Tanja.mp skriver:

Hej.

Dette er ikke for sarte sjæle.

Jeg er gravid i uge 28+5, og døjer for 3. gang med voldsom hård mave. Det er så slemt, at jeg hver gang tænker jeg hellere vil igennem en fødsel og har tårer i øjnene mm. Det tager mindst 20 minutter om at få en lille bitte en ud og ellers kan jeg sidde 3 kvarter til en time og nogen gange opgive �� Movicol og lign. er prøvet, men fungere ikke, da jeg får den sygeste kvalme af det. Jeg kan simoelthent ikke holde det i mig.

Gode råd modtages med kys hånd.

Man kan købe nogle piller i håndkøb der hedder magnesia som hjælper mod hård mave. Den spiste jeg stort set hele graviditeten og lidt efter fødsel. 

Prøv dem de virker. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

LilleLy

I min graviditet havde jeg mere eller mindre  hård mave hele vejen igennem.  Hvis jeg tog jern så gik min mave helt i stå! Så jeg tog kun jern i et par uger før jeg stoppede helt med det, det hjalp på det (fik så tjekket blodprocent ved lægen, for at holde øje med at det ikke blev for lavt). Men når det er sagt så skulle aminojern eller krauterblut være det mest skånsomme for maven.

Det kan også være en hjælp at have en skammel under fødderne når du er på toilet, så sidder du i en bedre stilling til at komme af med afføringen og man behøver ikke presse helt så meget 

Anmeld Citér

10. februar 2017

Skouboe

Tag en lille skammel med på toilet, og sæt dig med fødderne på den, så du får hævet knæene. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

"Anarkisten"

Tanja.mp skriver:

Jeg fik af vide 1-2 tabeletter inden sengetid ved apoteket ? Så de er taget ��

Jeg skal nok opdatere.

Doseringen på Magnesia, når man bruger dem til forstoppelse, er 2-3 tabletter inden sengetid. Bruger man det til for meget mavesyre, så er dosis 1-2 tabletter, så jeg vil helt sikkert anbefale dig at tage 3 tabletter indtil det virker og så skrue ned på 2 derefter 

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/34

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.