Hjælp... Hård mave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.974 visninger
42 svar
12 synes godt om
8. februar 2017

Tanja.mp

Hej.

Dette er ikke for sarte sjæle.

Jeg er gravid i uge 28+5, og døjer for 3. gang med voldsom hård mave. Det er så slemt, at jeg hver gang tænker jeg hellere vil igennem en fødsel og har tårer i øjnene mm. Det tager mindst 20 minutter om at få en lille bitte en ud og ellers kan jeg sidde 3 kvarter til en time og nogen gange opgive �� Movicol og lign. er prøvet, men fungere ikke, da jeg får den sygeste kvalme af det. Jeg kan simoelthent ikke holde det i mig.

Gode råd modtages med kys hånd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ej hvor øv. Kæmpe kram 

havde selv en del hård mave/forstoppelse. dog efter fødslen. 

Jeg ville nok ringe til lægen.

Har du prøvet med pære/sveske/abrikos grød? 

Anmeld Citér

8. februar 2017

RLP

Sveskejuice har virket for mig, drikke et glas eller to....det er møg ubehageligt!!��

Anmeld Citér

8. februar 2017

Tanja.mp

SDD skriver:

Ej hvor øv. Kæmpe kram 

havde selv en del hård mave/forstoppelse. dog efter fødslen. 

Jeg ville nok ringe til lægen.

Har du prøvet med pære/sveske/abrikos grød? 

Nej. Kun jordbærgrød.

Men må prøve mig frem og ringe til lægen, hvis det ikke hjælper med noget af det andet.

Og mange tak.

Anmeld Citér

8. februar 2017

Tanja.mp

RLP skriver:

Sveskejuice har virket for mig, drikke et glas eller to....det er møg ubehageligt!!��

Svenskejuice. Hvor kan det købes ?

Ja det er møg ubehageligt

Og tak.

Anmeld Citér

8. februar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Tanja.mp skriver:

Nej. Kun jordbærgrød.

Men må prøve mig frem og ringe til lægen, hvis det ikke hjælper med noget af det andet.

Og mange tak.

Det var så lidt. 

Sveskejuice burde du kunne købe i din lokale meny. Ved juiceafdelingen. De har alle mulige slags. Tomat, gulerod, sveske. 

Grøden laver du af tørrede svesker/abrikos, frisk pære. 

Jeg kan ikke selv lide svesker, de er for søde. Men pæregrød med abrikos og svesker i, er ikke så slemt. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

quindelist

Tanja.mp skriver:

Hej.

Dette er ikke for sarte sjæle.

Jeg er gravid i uge 28+5, og døjer for 3. gang med voldsom hård mave. Det er så slemt, at jeg hver gang tænker jeg hellere vil igennem en fødsel og har tårer i øjnene mm. Det tager mindst 20 minutter om at få en lille bitte en ud og ellers kan jeg sidde 3 kvarter til en time og nogen gange opgive �� Movicol og lign. er prøvet, men fungere ikke, da jeg får den sygeste kvalme af det. Jeg kan simoelthent ikke holde det i mig.

Gode råd modtages med kys hånd.

Jeg tager magnesia stort set dagligt -det virker godt. 

husk masser af vand og ikke mindst motion

Anmeld Citér

8. februar 2017

Miti's mama

Jeg skiftede mit undertøj ud med noget uden elastik i toppen og ikke noget stramt ellers. Det hjalp rigtig meget! Og så sveskejuice.

Anmeld Citér

8. februar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville tage x antal klyx for at få tømt ud nedefra. Selvfølgelig bedst at kan lægge de 8 min på venstre side. 

Og kapslerne med husk er trælse men to hver morgen og 2 hver aften.  Eller movicol morgen og aften. 

Mener også der er en syg movicol luru6 breve over ingen tid. Men hvis du er stoppet med en klump blir det ubehageligt. 

VIGTIGT AT DU FORSÆTTER med noget afførings middel selvom du løser det.  Dette er for at du ikke stopper til igen inden og umiddelbart efter fødsel.  

Og rigeligt med væske :-) 

Anmeld Citér

8. februar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84
årgang84 skriver:

Jeg ville tage x antal klyx for at få tømt ud nedefra. Selvfølgelig bedst at kan lægge de 8 min på venstre side. 

Og kapslerne med husk er trælse men to hver morgen og 2 hver aften.  Eller movicol morgen og aften. 

Mener også der er en syg movicol luru6 breve over ingen tid. Men hvis du er stoppet med en klump blir det ubehageligt. 

VIGTIGT AT DU FORSÆTTER med noget afførings middel selvom du løser det.  Dette er for at du ikke stopper til igen inden og umiddelbart efter fødsel.  

Og rigeligt med væske :-) 

Sveske juice,  pære og diverse er i mine øjne forebyggende ikke når det er stoppet.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.