Lidt brok over systemet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2017

Anonym trådstarter

Den læge jeg snakker om er overlæge på reumatologisk afdeling. Hende har jeg selvfølgelig været i kontakt med jævnligt. 

Jeg er jo total udredt og i medicinsk behandling. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2017

Abracadabra

Indtil for 4 år siden troede du, at du skulle på førtidspension. Du har i løbet af de sidste 4 år fået 2 børn. Så der har vel ikke været så meget tid til at tænke på uddannelse eller arbejde... 

Hvis du gerne vil i gang, så må du primært tænke over dine evner og dine interesser. Hvad vil du? Hvad kan du?

Anmeld Citér

2. februar 2017

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Den læge jeg snakker om er overlæge på reumatologisk afdeling. Hende har jeg selvfølgelig været i kontakt med jævnligt. 

Jeg er jo total udredt og i medicinsk behandling. 

Jeg er selv i systemet og har osse været ved diverse læger osv men deres ord nu vi snakker kontanthjælp og flexjob kan du ikke bruge til en dyt du skal ringe ind og få fat i din sagsbehandler (alle har en) 

Derefter  skal din sagsbehandler indhente alle oplysninger fra læger osv og så skal det op på timet og så finder de ud af hvad du videre skal  det kan være du kommer i et resurse forløb de næste 5 år hvor de finder ud af hvad du kan  og derefter kan du være heldig at få flexjob det er et langt og hårdt forløb det er ikke noget man bare lige får lige meget hvor syg man er gør de alt for at finde den mindste arbejds evne man har 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Indtil for 4 år siden troede du, at du skulle på førtidspension. Du har i løbet af de sidste 4 år fået 2 børn. Så der har vel ikke været så meget tid til at tænke på uddannelse eller arbejde... 

Hvis du gerne vil i gang, så må du primært tænke over dine evner og dine interesser. Hvad vil du? Hvad kan du?

Tak for dit svar. Nej det har ikke været førsteprioriteten. Det er først nu begge unger er startet i institution at jeg begynder at overveje mine muligheder. 

Jeg vil rigtig gerne arbejde med børn. Helst med de små.. men jeg "kan" jo ikke noget specielt i og med at jeg ikke har nogen uddannelse... 

Anmeld Citér

2. februar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Tak for dit svar. Nej det har ikke været førsteprioriteten. Det er først nu begge unger er startet i institution at jeg begynder at overveje mine muligheder. 

Jeg vil rigtig gerne arbejde med børn. Helst med de små.. men jeg "kan" jo ikke noget specielt i og med at jeg ikke har nogen uddannelse... 

Tag en HF på et online forløb?

Anmeld Citér

2. februar 2017

anjo01

Anonym skriver:

Når der blir skrevet "kan", tror jeg der blir ment "hvad kan du holde til?"  Find ud af hvad du kan holde til og hvad dine interesser er, og tag en uddannelse efter det. Man kan tage rigtig mange uddannelser online idag. 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Sådan lidt overordnet må du jo nok erkende, at man arbejder enten med sin krop eller med sit hoved. Med din fysiske sygdom skal du nok satse på uddannelse, tror jeg. Du kommer ikke til at have et meget fysisk arbejde, hvis du er bundet til en kørestol.

Anmeld Citér

2. februar 2017

Aristocats

Jeg tænker også fjernundervisning, hvis du altså faktisk gerne vil have en uddannelse. Om du så er i stand til feks. at arbejde med børn i forhold til din fysiske tilstand er jo så en anden sag - men der er jo næsten altid noget indenfor nogenlunde samme emne, som ikke kræver nær så mange fysiske kræfter. Hvis du egentligt ønsker en uddannelse, så er det nok meget muligt at få det tilrettelagt så du ikke bliver overbelastet. Hvis du dog føler at fleksjob ville være det bedste for dig, så skal du naturligvis søge det, men jeg vil bare advare dig om, at det kan tage mange år og du skal højst sandsynligvis ud i en del arbejdsprøvninger, for at vurdere hvor stor din arbejdsevne er.

Anmeld Citér

2. februar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84
Anonym skriver:

Du kan via kommunen komme i praktik nogle uger hist og her. Test da børne området af via den vej.  

Du skal ind i systemet igen. Og ja det er træg især når du har været ude

Det ikke en.dans på roser at være ung syg og arbejds og uddannelses løs. 

Anmeld Citér

3. februar 2017

Anonym

Tænker lidt, at når du sagens har kunnet holde til at få to børn, så kunne du måske taget noget uddannelse på nettet omkring det?  Dog er der noget med, at man nogle gange skal møde op til lidt undervisning. 

En anden ting, du skal jo løbende selv sørge for at holde kontakt/få gjort de ting man nu skal Gøre under sygdom, fx kontakte sagsbehandler, læge, jobcentret eller hvad det nu måtte være.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.