Jeg har lige brug for at få lidt luft. Jeg synes systemet er så råddent at det er til at tude over.
Det hele startede da jeg som 14 årig fik konstateret leddegigt. Da jeg var 15 fik jeg en belastningsreaktion som udviklede sig til socialangst som jeg har døjet med siden- er 22 idag.
Min angst går at jeg ikke kan tage en uddannelse fordi jeg ikke kan sidde i et klasselokale eller være et sted hvor jeg ikke kan gå til og fra. Jeg kunne kun få 5 samtaler med en psykolog og de kunne ikke gøre noget for mig.
så fandt jeg min mand som er selvstændig og han har så forsørget mig og vores 2 børn som vi senere fik fordi jeg ikke kan få en uddannelse og ingen gider ansætte mig pga min gigt.
Jeg kontaktede så min læge for at høre om mine muligheder for evt fleksjob mek det kan man åbenbart ikke når man har været ude af systemet så længe nej du. Jeg må uddanne mig eller finde et arbejde på lige fod med alle andre say what!? Jeg kan ikke engang tage en tur i zoo med mine børn uden at have min kørestol med til aflastning og så kan jeg ikke få hjælp til at få fleksjob eller anden støtte
jeg er ikke engang berettiget til kontanthjælp fordi jeg er gift, så jeg kan så bare sejle i min egen sø fordi jeg hverken kan få uddannelse eller arbejde
Kan det seriøst være rigtigt!!?
Anmeld
Citér