Lidt brok over systemet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.086 visninger
30 svar
40 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. februar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har lige brug for at få lidt luft. Jeg synes systemet er så råddent at det er til at tude over. 

Det hele startede da jeg som 14 årig fik konstateret leddegigt. Da jeg var 15 fik jeg en belastningsreaktion som udviklede sig til socialangst som jeg har døjet med siden- er 22 idag. 

Min angst går at jeg ikke kan tage en uddannelse fordi jeg ikke kan sidde i et klasselokale eller være et sted hvor jeg ikke kan gå til og fra. Jeg kunne kun få 5 samtaler med en psykolog og de kunne ikke gøre noget for mig. 

så fandt jeg min mand som er selvstændig og han har så forsørget mig og vores 2 børn som vi senere fik fordi jeg ikke kan få en uddannelse og ingen gider ansætte mig pga min gigt. 

Jeg kontaktede så min læge for at høre om mine muligheder for evt fleksjob mek det kan man åbenbart ikke når man har været ude af systemet så længe ������ nej du. Jeg må uddanne mig eller finde et arbejde på lige fod med alle andre ���� say what!? Jeg kan ikke engang tage en tur i zoo med mine børn uden at have min kørestol med til aflastning og så kan jeg ikke få hjælp til at få fleksjob eller anden støtte ������

jeg er ikke engang berettiget til kontanthjælp fordi jeg er gift, så jeg kan så bare sejle i min egen sø fordi jeg hverken kan få uddannelse eller arbejde ��

Kan det seriøst være rigtigt!!?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2017

Skouboe

Fleksjob et ikke lægen du skal tale med, men kommunen. 

Samtidigt kan man læse rigtigt mange ting online i dag, har du overvejet at få en uddannelse den vej?

Anmeld Citér

2. februar 2017

Abracadabra

Ville du kunne få et deltidsarbejde? Og hvad har du lyst til at arbejde med? 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Du skal have fat i din sagsbehandler på kommunen sådan en har alle. 

Overvej evt også en privat sagsbehandler til at sikre du får den rette hjælp

Anmeld Citér

2. februar 2017

Mamalou

Som nævnt er det ikke lægen, der bevilger et fleksjob, men kommunen. Selvom du ikke er berettiget til kontanthjælp, så har du ret til en indsats, hvor du kan blive afklaret om du er i målgruppen for fleksjob. Det er ikke et krav, at du har en uddannelse. 

Du skal kontakte kommunen, kontanthjælpsafdelingen. 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg har lige brug for at få lidt luft. Jeg synes systemet er så råddent at det er til at tude over. 

Det hele startede da jeg som 14 årig fik konstateret leddegigt. Da jeg var 15 fik jeg en belastningsreaktion som udviklede sig til socialangst som jeg har døjet med siden- er 22 idag. 

Min angst går at jeg ikke kan tage en uddannelse fordi jeg ikke kan sidde i et klasselokale eller være et sted hvor jeg ikke kan gå til og fra. Jeg kunne kun få 5 samtaler med en psykolog og de kunne ikke gøre noget for mig. 

så fandt jeg min mand som er selvstændig og han har så forsørget mig og vores 2 børn som vi senere fik fordi jeg ikke kan få en uddannelse og ingen gider ansætte mig pga min gigt. 

Jeg kontaktede så min læge for at høre om mine muligheder for evt fleksjob mek det kan man åbenbart ikke når man har været ude af systemet så længe ������ nej du. Jeg må uddanne mig eller finde et arbejde på lige fod med alle andre ���� say what!? Jeg kan ikke engang tage en tur i zoo med mine børn uden at have min kørestol med til aflastning og så kan jeg ikke få hjælp til at få fleksjob eller anden støtte ������

jeg er ikke engang berettiget til kontanthjælp fordi jeg er gift, så jeg kan så bare sejle i min egen sø fordi jeg hverken kan få uddannelse eller arbejde ��

Kan det seriøst være rigtigt!!?

Har du igennem årene du har været syg,  haft jævnlig kontant med din sagsbehandler og gennemgået dine muligheder med hende ?. Jeg har selv en gigt syg datter på 17 og jeg ved at der findes flere måder at få en uddannelse på og flere former for hjælp hvis behovet er der. Jeg synes at det lyder meget underligt, hvis du har fået lov til at sejle din egen sø i så mange år når du ikke er ældre. Som andre siger, er det ikke lægen der bevilger flex job, men noget man for i samarbejde med kommunen.

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Har du igennem årene du har været syg,  haft jævnlig kontant med din sagsbehandler og gennemgået dine muligheder med hende ?. Jeg har selv en gigt syg datter på 17 og jeg ved at der findes flere måder at få en uddannelse på og flere former for hjælp hvis behovet er der. Jeg synes at det lyder meget underligt, hvis du har fået lov til at sejle din egen sø i så mange år når du ikke er ældre. Som andre siger, er det ikke lægen der bevilger flex job, men noget man for i samarbejde med kommunen.

Jeg har ikke været i kontakt med min sagsbehandler siden mine forældre stod for det... så har ikke snakket med systemet- andet en lægen, siden jeg var omkring 16. Dengang lovede de mig en førtidspension når jeg fyldte 18. 3 uger før min fødselsdag trådte en ny lov i kraft så ingen under 40 kunne få kontanthjælp og så var jeg ude af systemet og har ellers klaret mig selv... 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har ikke været i kontakt med min sagsbehandler siden mine forældre stod for det... så har ikke snakket med systemet- andet en lægen, siden jeg var omkring 16. Dengang lovede de mig en førtidspension når jeg fyldte 18. 3 uger før min fødselsdag trådte en ny lov i kraft så ingen under 40 kunne få kontanthjælp og så var jeg ude af systemet og har ellers klaret mig selv... 

Arrh, systemet har nu aldrig lovet eller givet nogen førtidspension på deres 18 års fødselsdag uden et ret omfattende diagnose-, afprøvnings- og medicineringsprogram med tæt samarbejde mellem læger og kommuner, og det lyder slet ikke, som om du har været i nærheden af det.

Du skal starte fra bunden, det kommer til at tage lang tid at komme igennem alle instanser, flere år - men som patient bærer man altså også et ansvar for egen situation, så må indrømme, at dine valg nok gør, at du selv er skyld i din situation i dag, beklager.

Anmeld Citér

2. februar 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ikke for at dunke dig oven i hovedet, men synes ikke at du kan brokke dig så meget så. Du skal jo selvfølgelig selv være en form for opsøgende ang dine muligheder. Skynd dig at kontakte din sagsbehandler ang et møde, så der kan blive startet et forløb for dig, hun kan meget bedre fortælle dig om dine muligheder både med hensyn til uddannelse, job og de skåne hensyn der skal tages til dig pga af gigt og angst. Jeg ved at der også findes flere kurser for folk med angst både korte og længerevarende.

Anmeld Citér

2. februar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Man kan ikke komme ind fra gaden efter fem år uden kontakt med systemet og af sin læge blive bevilliget fleksjob. Det er i mine øjne meget logisk. Du er nødt til at tage kontakt med din sagsbehandler og ikke lade det være op til en praktiserende læge at rådgive dig. Det er slet ikke hans job. 

Jeg har set en del eksempler på, at systemet er råddent, men i dit tilfælde er du jo slet ikke inde i det og har selv sat dig udenfor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.