Veninder el ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2017

Anonym trådstarter

Hun kan ikke glæde sig på mine og andres vegne. Hun bruger kun folk når det er til fordel for hende selv! Jeg har vist hende og gør set stadig at jeg altid er her og viser glæde og at jeg glæder mig på deres vegne, selvom ja det gør ondt, men jeg gør det! Hun har aldrig støttet mig, og hvorfor skal jeg blive ved og blive ved. Det jo en lang historie så egentlig er det svært at fortælle det hele og beskrive det! Hun viser ik glæde da vi købte hus, hun hjalp mig ikke igennem tidligere skilsmisse el tilbød sin hjælp med noget som helst.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2017

Frk.S

Anonym skriver:

Hun kan ikke glæde sig på mine og andres vegne. Hun bruger kun folk når det er til fordel for hende selv! Jeg har vist hende og gør set stadig at jeg altid er her og viser glæde og at jeg glæder mig på deres vegne, selvom ja det gør ondt, men jeg gør det! Hun har aldrig støttet mig, og hvorfor skal jeg blive ved og blive ved. Det jo en lang historie så egentlig er det svært at fortælle det hele og beskrive det! Hun viser ik glæde da vi købte hus, hun hjalp mig ikke igennem tidligere skilsmisse el tilbød sin hjælp med noget som helst.. 

Men ud fra det du skriver kan du jo heller ikke glæde dig på hendes vegne.

Du skriver at du viser det men det gør ondt. 

Så du faker at være glad på hendes vegne men er det egentlig ikke? Hvorfor gør det ondt på dig at det går hende godt?

Anmeld Citér

29. januar 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men du siger at hun var der for dig under din anden graviditet. Så det er jo ikke helt rigtigt at hun aldrig har været der for dig.

og du lægger ud med i dit første indlæg at være "træt af" at hun er flyttet til samme by som dig og at hun er gravid - fordi det er for at kopiere dig..

Jeg forstår at det kan være svært med følelser omkring graviditet når man selv prøver - men, du har 2 børn, så det er måske liiiige på grænsen at have "hard feelings" over hendes første graviditet. Man er ikke herre over sine følelser, men.. Det burde ikke være et stort problem. 

Jeg tænker at hun har trukket sig fordi det lyser ud af dig at du ikke er tilfreds med at hun er gravid lige nu. Og derfor har hun måske ladet være at fortælle om flytning, fordi hun helt simpelt ikke føler venskabet være særlig tæt længere når du kan blive bitter over at hun også får en familie. 

Så måske tager jeg fejl i at de er flyttet til "jeres by" for at være tættere på jer. Men så kan de have tusind andre grunde - måske de samme grunde som i selv havde. Det kan jo være alt fra gode huspriser, gode institutions muligheder og skoler, nem offentlig transport, lækkert område generelt osv osv osv osv. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

ErDetSnartNU

Fadder, ikke fader. En fader er en far, og jeg tror ikke jeres venskabsproblemer bunder i forældremyndighedsskærmydsler  

Når det er sagt, så tror jeg, at I begge 2 ville have mest ud af, at I lod venskabet løbe ud i sandet. Det lyder på mig som om, at der er ophobet så meget bitterhed i mellem jer, at det bliver svært at finde en vej tilbage til et ægte og oprigtigt venskab. Selvom det gør ondt, så er der ingen skam i at indrømme eller indse, at man har udtømt hvad der var at hente hos hinanden, og at ens veje må skilles. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Aristocats

Jeg synes det er mærkeligt, at en person som "aldrig har støttet dig" alligevel er fadder til dit barn og beskrevet som "tæt veninde". 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Kløver

Hvis det er sådan du har det burde svaret vel være ligetil ? Det er ikke os som skal overbevises om dit valg men dig der skal finde den rigtige løsning for dig og have det godt med den beslutning du tager  

Anmeld Citér

29. januar 2017

TNBC

Anonym skriver:

Hvis hun aldrig har støttet dig, hvorfor er hun så fadder til dit barn? 
Jeg er ret forvirret. 

Fadder er ikke noget man bare er, det er noget man skal blive fordi man betyder noget for forældrene og at man vil være der for barnet.. Hvis du ikke er "tæt" på hende, hvad skal dit barn så bruge den fadder til? 

At hun er gravid og flytte til din by, har ikke noget med dig at gøre. Det kan vel ligeså godt være manden der ville flytte dertil.. Og at hun er gravid??? Må hun aldrig blive gravid, men du må godt få to børn? Hun kopiere dig jo ikke, det havde været noget andet hvis du havde svært ved at få børn, men du har TO, hun skal have sit første og så opfører du dig sådan. 

Hvis du synes hun er så forfærdelig, hvorfor er du så veninder med hende? Der er folk der ændre sig når de får en kæreste, og det er synd. 
Men hvis det er så hårdt for dig, så skriv en sms eller et brev til hende, hvor du forklarer hvordan du har det og så må bolden være på hendes halvdel. Hvis du ikke hører noget, er det ikke længere noget. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Anonym trådstarter

TNBC skriver:

Hvis hun aldrig har støttet dig, hvorfor er hun så fadder til dit barn? 
Jeg er ret forvirret. 

Fadder er ikke noget man bare er, det er noget man skal blive fordi man betyder noget for forældrene og at man vil være der for barnet.. Hvis du ikke er "tæt" på hende, hvad skal dit barn så bruge den fadder til? 

At hun er gravid og flytte til din by, har ikke noget med dig at gøre. Det kan vel ligeså godt være manden der ville flytte dertil.. Og at hun er gravid??? Må hun aldrig blive gravid, men du må godt få to børn? Hun kopiere dig jo ikke, det havde været noget andet hvis du havde svært ved at få børn, men du har TO, hun skal have sit første og så opfører du dig sådan. 

Hvis du synes hun er så forfærdelig, hvorfor er du så veninder med hende? Der er folk der ændre sig når de får en kæreste, og det er synd. 
Men hvis det er så hårdt for dig, så skriv en sms eller et brev til hende, hvor du forklarer hvordan du har det og så må bolden være på hendes halvdel. Hvis du ikke hører noget, er det ikke længere noget. 

Tror i misforstår mig el jeg har ik udtrykt mig ordentlig. Dengang var vi meget tætte veninder og derfor var det naturligt at hun sku være fadder, det med graviditet er fordi vi prøver og prøver og hun så er blevet det, derfor gør det ondt. 

Men sagen er jeg føler mig glemt og overset sådan har det været ret længe.. hver gang jeg skriver så har hun ik overskud men ser hende med andre veninder.. hun kontakter mig aldrig med mindre jeg kontakter hende.. 

før var jeg god nok og alt det der.. og nu føler jeg bare jeg bliver lagt på hylden og det er det der gør mig frustreret og ked af det 

Anmeld Citér

29. januar 2017

EnGodMor

Anonym skriver:

Tror i misforstår mig el jeg har ik udtrykt mig ordentlig. Dengang var vi meget tætte veninder og derfor var det naturligt at hun sku være fadder, det med graviditet er fordi vi prøver og prøver og hun så er blevet det, derfor gør det ondt. 

Men sagen er jeg føler mig glemt og overset sådan har det været ret længe.. hver gang jeg skriver så har hun ik overskud men ser hende med andre veninder.. hun kontakter mig aldrig med mindre jeg kontakter hende.. 

før var jeg god nok og alt det der.. og nu føler jeg bare jeg bliver lagt på hylden og det er det der gør mig frustreret og ked af det 

Så er hun da ild en ordentlig veninde. Hvis der pludselig kommer andet som hun mener er bedre end dig, så er jeg meget sikker på, at du kan finde andre rigtige veninder. 

Spild ikke din tid på folk der kun kan bruge dig, når de gider

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.