Veninder el ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville lade det glide ud i sandet. 

Man er ikke veninder, når man ikke kan glæde sig over at der sker noget i hinandens liv. 

Jeg kan sætte mig ind i følelserne omkring graviditet,når man selv vil være det.. men ellers ikke  

tror ikke, hun gør ting fordi hun vil være ligesom dig, men fordi I er samme sted i livet  

tænker hun måske har kunne mærke dine følelser omkring dette, og så trukket sig tilbage.. men det er svært at sige, når man ikke kender jeres venskab

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Så hun skal glæde sig over dit liv og hvordan du og din kæreste er ved at skabe et familieliv. Men hun må ikke få et familieliv - for så kopierer hun dig???! Ej vel? Det er altså en naturlig del af livet for stort set ALLE, og ikke noget du har eneret på.

Og har du tænkt på at de måske har valgt den samme by, fordi de tænkte de havde netværk der (dig og din kæreste) som er samme sted i livet ift børn osv.. Jeg ville synes det var SÅ dejligt.. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Carina:-)

Jeg synes du skal lade hende være 

Ikke for din skyld,men for hendes

Man er ikke veninder når man ikke kan glæde sig over andres lykke og bare tror at når de lever livet at så kopirer de.

Så lad hende være ,og overvej så lige hvordan du ville have det hvis nogen sagde det samme om dig fordi du gør det ret mange mennesker gør- får børn køber hus osv osv. .

Anmeld Citér

29. januar 2017

Benjamins'mor

Som du skriver det, så lyder det jo som om du allerede har 2 børn, hvorfor må hun så ikke få et barn i din verden? 

Du lyder ærligt ikke som en specielt god veninde, og så kan jeg altså godt forstå hun trækker sig. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Frk.S

Flere af mine gode veninder bor ret langt fra mig - en oven i købet ikke engang i Danmark... så jeg ville da være lykkelig hvis en af dem flyttede til min by så det blev nemmere at ses.

Desuden har flere af mine veninder børn i samme alder som mine og en er også gravid nu ligesom jeg er. Det synes jeg da bare er super fedt... at vi kan dele dette. Og så er det jo meget naturligt at vi får børn - det ser jeg ikke som om at der er nogen der kopierer andre, men nærmere som om at vi er nogenlunde i samme alder og gør det der er naturligt.

Jeg tror det er de færreste der vælger at flytte og/eller få et barn for at efterligne andre. Måske du også tænker en smule for højt om dig selv hvis du tror hun har truffet sådanne vigtige valg bare for at være som dig. 

Hvis det er sådan du tænker om din veninde,  kan jeg ærlig talt godt forstå hvis hun trækker sig fra dig. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Flere af mine gode veninder bor ret langt fra mig - en oven i købet ikke engang i Danmark... så jeg ville da være lykkelig hvis en af dem flyttede til min by så det blev nemmere at ses.

Desuden har flere af mine veninder børn i samme alder som mine og en er også gravid nu ligesom jeg er. Det synes jeg da bare er super fedt... at vi kan dele dette. Og så er det jo meget naturligt at vi får børn - det ser jeg ikke som om at der er nogen der kopierer andre, men nærmere som om at vi er nogenlunde i samme alder og gør det der er naturligt.

Jeg tror det er de færreste der vælger at flytte og/eller få et barn for at efterligne andre. Måske du også tænker en smule for højt om dig selv hvis du tror hun har truffet sådanne vigtige valg bare for at være som dig. 

Hvis det er sådan du tænker om din veninde,  kan jeg ærlig talt godt forstå hvis hun trækker sig fra dig. 

Ja netop, flytter til samme by, men hun ignorere mig totalt, kunne ikke engang selv fortælle mig at hun flyttede... sys bare ik det fedt at det er sådan nu... vi har altid være vigtige for hinanden men lige siden hun fik kæreste, så var jeg lagt på hylden og hun har aldrig tid til at ses. Og så har hun kun ringet hvis jeg sku hjælpe el komme med råd osv.. igen til hendes egen fordel. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Babilooo

Jeg har en veninde, som jeg har været rigtig tæt med, hun var tæt på mig og hun fulgte mig da jeg skulle have nr 2, hun er fader til min søn osv.. men hun har altid skulle ligesom være lidt som mig, have de samme ting, gøre de samme ting osv osv. Hvilket har irriteret mig! Min mand og jeg købte så hus i en lille by.. hun fik kæreste og selvfølgelig har de også købt hus i samme lille by.. nu hun så gravid.. kan slet ikke ha det.. nok fordi jeg selv vil være jo. Jeg høre aldrig fra hende, hun kontakter mig aldrig, har ikke støttet el på nogen måde været der for mig når jeg var længst nede.. skal jeg bare lade hende være? Hvis jeg skrev det til hende vil hun ikke kunne forstå mig, så det kommer der ik noget godt ud af... hvad ville i gøre? Lade hende være? Være ligeglad? 

Nu har jeg tænkt videre....

Det lyder ikke til, at I bidrager hinanden med noget godt. Veninder man ikke under at der sker noget godt (graviditet, bryllup) er ikke veninder. En veninde der ikke siger til mht flytning er heller ikke en sand ven. Jeg ville lade det glide ud i sandet.

Jeg ved ikke, hvad der er kommet først- din jalousi i forhold til at hun ikke må være gravid eller bo i samme by ...? Eller hendes manglende kontakt.

Umiddelbart virker det som om at din jalousi (dårlige tanker om hende) meget vel kan være grunden til at hun ikke kontakter dig.. ærligt det ville jeg nok heller ikke. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Aristocats

Evnen til at se indad er en god kvalitet at besidde. Jeg ser egentligt ikke din veninde som problemet her, nærmere dig der kæmper med et eller andet kompleks - det er somom at det går dig på, at din veninde opnår de samme ting som dig - kæreste, børn, hus - og måske har du svært ved at skjule det i din adfærd overfor hende og derfor tager hun afstand fra dig. Jeg gad heller ikke have særligt meget kontakt til en veninde, der ikke ønskede mig og mit liv godt. Har du det svært med, hvis du ikke er på "toppen" og den førende længere i forhold til familieliv og andet? Det virker for mig somom, at det trykker dig, at din veninde indhenter dig nu. 

Anmeld Citér

29. januar 2017

Babilooo

Anonym skriver:

Ja netop, flytter til samme by, men hun ignorere mig totalt, kunne ikke engang selv fortælle mig at hun flyttede... sys bare ik det fedt at det er sådan nu... vi har altid være vigtige for hinanden men lige siden hun fik kæreste, så var jeg lagt på hylden og hun har aldrig tid til at ses. Og så har hun kun ringet hvis jeg sku hjælpe el komme med råd osv.. igen til hendes egen fordel. 

Jeg sidder med følelsen af ar du trænger til at kigge indad... du får at vide af os at du nok bør sig farvel til venskabet. Det tager du til dig og siger "ja- hun er også forfærdelig".  

Men - du høre ikke efter det de fleste også skriver: der er en grund til at hun ikke kontakter dig sikkert. Og det er DIN attitude og tilgang og tanker omkring hende osv. Ærlig talt virker du meget selvcentreret og ikke særlig reflekterende over hvad du måske gør forkert...?

Anmeld Citér

29. januar 2017

Kløver

Jeg tror det kunne være sundt at vende den, du siger hun ikke støtter dig men hun har sagt ja til at stå fadder, der kan være mange grunde til i bir i samme område men hvis i netop var så tætte kan det virke meget naturligt at bosætte sig i samme område, uden du bliver direkte kopieret. Hvis min veninde ikke kunne glæde sig på mine vegne heller og var blevet sur over mit valg om at få familie og bolig (hvilket er meget naturligt) så var jeg også roligt begyndt at ses mere med de veninder som jeg kunne dele glæder og sorger med. Nu ved jeg ikke hvor i kommer fra men nogle gange er der naturlige grunde til boligvalg, hvorfor valgte i selv lige netop den by, måske din veninde har haft samme tanker, måske familie i nærheden, pris, at det lige var der drømmehuset lå med det der dækkede deres ønsker og behov 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.