Veninder el ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.726 visninger
28 svar
164 synes godt om
28. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde, som jeg har været rigtig tæt med, hun var tæt på mig og hun fulgte mig da jeg skulle have nr 2, hun er fader til min søn osv.. men hun har altid skulle ligesom være lidt som mig, have de samme ting, gøre de samme ting osv osv. Hvilket har irriteret mig! Min mand og jeg købte så hus i en lille by.. hun fik kæreste og selvfølgelig har de også købt hus i samme lille by.. nu hun så gravid.. kan slet ikke ha det.. nok fordi jeg selv vil være jo. Jeg høre aldrig fra hende, hun kontakter mig aldrig, har ikke støttet el på nogen måde været der for mig når jeg var længst nede.. skal jeg bare lade hende være? Hvis jeg skrev det til hende vil hun ikke kunne forstå mig, så det kommer der ik noget godt ud af... hvad ville i gøre? Lade hende være? Være ligeglad? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2017

Aristocats

Jeg tænker du er farvet af din bitterhed i forhold til hendes graviditet. Er det ikke meget normalt, at når man er jævnaldrende veninder, så foretager man sig tit lidt de samme ting i livet? Det er jo ikke nødvendigvis fordi din veninde vil være ligesom dig. 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Aristocats

Og hvordan beskriver du jer som tætte veninder, samtidig med at hun aldrig har været der for dig, tager aldrig kontakt og ville ikke kunne forstå dig? Men alligevel er i tætte veninder og hun er fader til dit barn? Øh. Det giver ikke helt mening i mine ører. 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Og hvordan beskriver du jer som tætte veninder, samtidig med at hun aldrig har været der for dig, tager aldrig kontakt og ville ikke kunne forstå dig? Men alligevel er i tætte veninder og hun er fader til dit barn? Øh. Det giver ikke helt mening i mine ører. 

Igennem det sidste halve år har jeg intet hørt dragende med mindre jeg har kontaktet hende... jeg ka kun bruges når det er til fordel for hende... 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Igennem det sidste halve år har jeg intet hørt dragende med mindre jeg har kontaktet hende... jeg ka kun bruges når det er til fordel for hende... 

Fra hende sku der stå 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Så hun er irriterende, når hun foretager sig noget, der minder om dit liv, du kan slet ikke have, hun er gravid, og når hun trækker sig fra dig, mangler/savner du at høre fra hende? Det lyder ikke, som om der er meget venindeforhold at føre videre. 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Så hun er irriterende, når hun foretager sig noget, der minder om dit liv, du kan slet ikke have, hun er gravid, og når hun trækker sig fra dig, mangler/savner du at høre fra hende? Det lyder ikke, som om der er meget venindeforhold at føre videre. 

Tak måske var det egenligt det jeg havde brug for at høre. Hvordan kan hun bare gøre sådan? Nu er alle andre bare vigtigere og lige pludselig er jeg ik god nok mere.. det lidt det jeg føler.. burde være klogere, for Sådan gjorde hun med flere af hendes veninder hvor hun bare skippet dem... 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tak måske var det egenligt det jeg havde brug for at høre. Hvordan kan hun bare gøre sådan? Nu er alle andre bare vigtigere og lige pludselig er jeg ik god nok mere.. det lidt det jeg føler.. burde være klogere, for Sådan gjorde hun med flere af hendes veninder hvor hun bare skippet dem... 

Min pointe er, at du heller ikke selv lader til at have de stærke følelser for hende. Hvis hun har kunnet mærke din irritation over hende og din manglende "accept" af hendes graviditet, så er det måske ikke så underligt, hun trækker sig og foretrækker nogle, der fx er ellevilde over hendes graviditet. Og så er dét venindeforhold vel bare et overstået kapitel. 

Anmeld Citér

28. januar 2017

Abracadabra

Når man læser dit første indlæg, tænker man, at din veninde nok bare har fundet ud af, at du ikke bryder dig om hende og har fundet andre veninder, som ikke bliver decideret irriterede på hende. Du fremstiller dig selv temmelig usympatisk. 

Der er forhåbentlig mere i historien, men du lyder lidt som en strigle.

Anmeld Citér

29. januar 2017

Babilooo

hvis min gode veninde flyttede til min by ville jeg da tænke : fedt - så kan vi ses mere og  gå på cafe. 

Det er ikke helt der I er.. men det diger noget at du bliver decideret irriteret over at hun bor i samme by og bliver gravid...?

Hvis jeg havde en veninde der havde samme følelser eller attitude mod mig som du har mod hende ville jeg også flygte. Du lyder som abracadabra skriver som en ikke særlig hyggelig veninde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.